tips om te slapen?

Discussion in 'Zwangerschap' started by kimm2108, Mar 6, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. kimm2108

kimm2108 Lid

May 24, 2012
    82
    0
    0
    Hallo' ik ben nu bijna 35 weken zwanger, maar ik slaap zo slecht, ik ben zo ontzettend moe,maar kan gewoon niet slapen. Als ik denk aan de bevalling, krijg ik het al benauwd als ik zo moe ben kan ik toch nooit de bevalling aan.
    Heb het ook al met mijn vk besproken maar het enige wat ze zegt is 'oh, dat is wel vervelend' :(

2. onzewonders

onzewonders Fanatiek lid

Aug 15, 2011
    4,055
    4
    38
    Wat vervelend voor je zeg!!

Ik kan ook niet slapen 's nachts, dat wil zeggen, niet de hele nacht. Ik word vaak wakker om te plassen en kan dan wel doorslapen. Maar zo rond 3'en is het raak. Dan word ik wakker en lig ik vaak te woelen tot een uur of 6. Ze zeggen dat het er bij hoort en dat je overdag dan meer moet rusten. Maar dat lukt mij dus niet. Ik kan echt niet slapen overdag!:D

Ik vind het vreemd dat je vk niet verder met je in gesprek gaat over de bevalling en de vermoeidheid. Het zijn toch zorgen die jij wilt bespreken? Dan hoort ze daar wel op in te gaan en het niet weg te wimpelen hoor!

Wat zegt je man/ vriend er van? Kun je met hem wel goed je zorgen bespreken?

3. Kiiimberleey

Feb 26, 2013
    93
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi meiden,
    Ik ben in mijn 9de week, en ook ik heb dit helaas altijd maar dat plassen snachts...zucht zucht
    Ik neem nu voor het slapen gaan een kop slaap lekker thee van pickwick!!
    Of het tussen de oren zit waarschijnlijk maar ik slaap eindelijk gelijk weer na het plassen en kan zelfs ietsjes langer uit slapen !!
    Ahg het werkt voorlopig dus proberen waard

4. onzewonders

onzewonders Fanatiek lid

Aug 15, 2011
    4,055
    4
    38
    Daar heb ik ook al aan zitten denken... Misschien toch maar eens proberen! Of het nu tussen de oren zit of niet, je slaapt weer!:D

5. Kiiimberleey

Feb 26, 2013
    93
    0
    0
    NULL
    NULL
    Vind ik ook !! Niet dat het erg lekker is.....maar dat is een ander verhaal hahah 2 zoetjes af laten koelen en DRINKEN

6. onzewonders

onzewonders Fanatiek lid

Aug 15, 2011
    4,055
    4
    38
    Hihi! Thanx voor de tip!

7. RooDje

RooDje Fanatiek lid

Aug 17, 2011
    1,671
    0
    0
    Pas wel op met bepaalde kruiden thee.
    Sommige kruiden worden afgeraden tijdens de zwangerschap
    Ik weet het niet zeker, maar ik dacht dat Valeriaan ook word afgeraden. En deze thee bevat 25% Valeriaan. Misschien even het nakijken waard?

8. kleinepien

kleinepien Fanatiek lid

Mar 1, 2013
    1,363
    1,416
    113
    Female
    Oost-Groningen
    Als je die thee niet wilt/lust: een kop warme melk met honing werkt bij mij wel aardig. Om in te slapen tenminste. Probleem is hier dat ik zowat elk uur wakker word om te plassen of omdat ik honger heb...
    En vaak slaap ik dan ineens van een uur of twee zomaar door tot half5 of iets later. En daarna tot half7/7uur. Waarna het plasgebeuren weer begint. :p Of ik krijg kramp in mijn billen/dijen/heupen, waardoor ik uiteindelijk niet meer weet hoe ik moet liggen en dus maar uit bed ga.
    Ik kreeg ook de tip van mijn vk om overdag meer te rusten. Dat hoeft niet per definitie slapen te zijn. Als je gewoon lekker op de bank gaat liggen even niksen (zinloze tv kijken, tijdschriftje doorbladeren, spelletje op je telefoon of gewoon even liggen), rust je lichaam ook al uit.
    Sterkte, en welterusten! :D

9. Maart2013

Maart2013 Actief lid

Aug 25, 2012
    166
    0
    0
    NULL
    NULL
    Geen gouden tip, hier is het ook al dagen raak
    Ik lig echt de hele nacht wakker tot een uur of 7 en val dan pas in slaap tot ongeveer 11, 12 uur.
    Volgens mijn vk hoort het er bij en is het ook een stukje voorbereiding op de gebroken nachten die nog gaan komen.
    Wat bij mij soms helpt is; overdag zo actief mogelijk zijn, frisse lucht, warme douche voor het slapen, kamille thee voor het slapen gaan. Een uur voordat je gaat slapen geen tv/computer.
    En overdag wat extra rust pakken.

10. Kaala

Kaala Fanatiek lid

Oct 10, 2012
    2,672
    0
    36
    NULL
    NULL
    Heb hier ook dat, zodra ik in bed lig, denk over van alles, en het klinkt vreemd maar ik denk droogweg "Oke, daar kunnen we altijd nog morgenochtend aan denken, ik wil nu graag slapen.." en dan gaat t gevoel weg en dan naja, slaap ik binnen een paar minuten.

Klinkt niet logisch :p Maar het werkt voor mij x

11. Gism0w

Gism0w Bekend lid

Nov 15, 2012
    836
    1
    0
    Fryslan boppe
    Helaas hoort het bij de laatste loodjes van de zwangerschap. Zoals je het tijdstip van mijn post leest, kun je zien dat ik alweer een gebroken nacht heb ;)

Ik probeer inderdaad ook om overdag zo aktief mogelijk te zijn maar helaas gaat die pret nog niet op. Helaas dus ook geen gouden tip voor je....

12. kimm2108

kimm2108 Lid

May 24, 2012
    82
    0
    0
    Ja mn vriend is aan de ene kant heel lief maar als k dan net slaap en zijn wekker gaat twintig keer af omdat merneer niet gelijk zn bed uitkan, vind die mij maar lastig dat ik daar over zeur. Bedankt in ieder geval voor de reacties, ik zal er maar mee leren leven en het uitkijken naar me kleintje maakt t allemaal wel wat dragelijker.

13. Badhairday82

Badhairday82 Actief lid

Feb 18, 2012
    171
    0
    0
    pedagogisch medewerker
    Haarlemmermeer
    Hier ook regelmatig gebroken nachten. Vaak eruit om te plassen en rond half 4 wakker liggen met een vol hoofd of lage rugpijn.
    Eerst bleef ik altijd liggen en dan viel ik met veel moeite een paar uur later weer in slaap, soms met hoofdpijn omdat ik te veel mijn best deed om weer in slaap te willen.
    Nu sta ik meestal op als ik merk dat ik niet zomaar terug in slaap val en dan ga ik een uurtje boek lezen of haken en drink ik vaak een beker warme melk met honing. Na dat uurtje ben ik meestal zo moe dat ik gemakkelijk weer in slaap val en lange tijd door kan slapen.
    En dan overdag een middagdutje, met dichte gordijnen en een slaapmasker op. Al lukt dat ook helaas niet altijd.

14. minimoon

minimoon Niet meer actief

Ik heb nog even te gaan maar slaap ook slecht. Ik word veel en vaak wakker. En soms duurt t lang voor ik weer slaap. Lig dan vaak aan werk te denken.... Wat wel eea helpt is denken aan iets prettigs (beeld van baby als ie er is) of idd denken 'hier kan ik nu toch niets mee doen midden in de nacht'. Lukt niet altijd, maar zodra ik denk 'zie je, ik ben weer wakker' dan slaap ik geheid niet meer....

15. Shandy

Shandy Fanatiek lid

Jan 14, 2012
    2,603
    18
    38
    Banaantje en beker melk voor t slapen gaan willen ook nog weleens helpen. Vlak voor naar bed gaan geen tv kijken of drukke activiteiten...

16. Duchess

Duchess VIP lid

Jan 26, 2006
    11,503
    3
    38
    Eindhoven
    Pff herkenbaar. Ik slaap mega slecht al weken. Moet regelmatig echt huilen van de vermoeidheid. :(
    Heb nogal n zware zwangerschap en dat werkt niet mee. Snachts veel weeën, cts aan beide polsen, erge bekken en rugpijn.. Veel kopzorgen.. Denk dat ik momenteel aan 3 uurtjes per nacht kom. Ik ga wel smiddags liggen, want ik val gewoon om van de slaap. Maar ook dan heb ik veel pijn en kan ik meestal niet meer dan een uurtje slapen.
    Zat ook al te twijfelen het ziekenhuis te bellen of er iets is dat je kan nemen. Bij mijn dochter heb ik van alles gehad aan medicatie om te slapen, maar toch is dat soort medicatie altijd vrij heftig en komt natuurlijk ook bij de baby...

17. onzewonders

onzewonders Fanatiek lid

Aug 15, 2011
    4,055
    4
    38
    Na één goede nacht afgelopen nacht is deze nacht weer helemaal kl*ten.

Vandaag bij de vk geweest, te veel eiwitten in de urine, hup door naar het zh. Voel me verder prima, dus schrok er best wel van. Nu 24u urine sparen en maandag weer terug komen voor de hele mikmak van bloeddruk metingen enz.

Daarnaast weten wij al weken dat we een groot kind verwachten, regelmatig extra groeiecho´s ter controle bij de vk. In het zh gisteren ook een echo gehad en zij vond het toch wel nodig om de kleine met uiterlijk 40 weken te halen/ in te leiden. :$ Schrok me de blubber. Ik ben gewoon binnen nu en 2 weken mama!! De vk zei steeds dat we pas met 40 weken gingen kijken wat we gingen doen, maar de gyn wil daar niets van weten. Word nu waarschijnlijk ook overgenomen door het zh ivm grote baby. Kleine was vandaag met de meting 3720 gram.

Maar goed, al die indrukken vandaag maken het slapen denk ik ook lastiger. En dan nog eens snurkende man naast je is ook niet bevorderlijk...;)

Share This Page