Kraampakket

Discussie in 'De bevalling' gestart door Karagoz, 27 dec 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Karagoz

Karagoz VIP lid

14 apr 2006
    7.984
    0
    36
    Moeder en verzorgende
    ergens in het land
    #1 Karagoz, 27 dec 2013
    Laatst bewerkt: 27 dec 2013
    Ik ben nu bij vgz en ik heb bij hun het kraampakket aangevraagd. Per 1 jan. ga ik over op zilveren kruis. Ik heb het kraampakket bij vgz aan gevraagd want stel dat ik voor 1 jan. ga bevallen heb ik toch wat nodig voor me zelf ook al zou het een vroeg geboorte zijn. Ik ben aanvullend verzekerd dus verdien dat ook wel ...

maar per 1 jan. ga ik dus over op zilveren kruis en tot 16 januari kan ik bij hun ook een kraampakket aan vragen... nu twijfel ik het zou doen... krijgen zij bericht van vgz dat ik al een kraampakket heb? Misschien dat hun dan een rekening sturen met de mededeling dat ik al 1 heb van de vorige...

Nu zullen jullie denken wat moet je in hemels naam met 2 kraampakketten maar ik gebruik dan ook echt alles... vooral het kraamverband... dat is bij mij na 3 dagen al op en aangezien het bij de jongste 14 dagen duurde voor het helemaal stopte met bloedde en bij de oudste 40 dagen heb ik toch wat nodig...

de alcohol flesjes komt altijd goed uit, de handgel ook en matje ook natuurlijk voor in bed of wat dan ook

wat denken jullie?

2. annelie566

annelie566 Niet meer actief

Denk niet dat ze een rekening sturen hoor.
    Heb er ook een bij de friesland gehaald en straks ook nog een bij de nieuwe verzekering. Ben goed genoeg verzekerd, dus maak er ook gebruik van..

3. annet1985

annet1985 Fanatiek lid

14 okt 2011
    4.136
    0
    36
    friesland
    Waarom niet? Je betaald er eigenlijk toch ook voor vind ik

4. mausi

mausi Fanatiek lid

22 jul 2009
    2.745
    646
    113
    Gelderland
    Ach, gewoon doen, als je er 2 wilt... je betaalt er idd voor en anders verhogen ze vanzelf de premies wel weer een keer. :p

5. Daiss8

Daiss8 Actief lid

7 sep 2012
    232
    194
    43
    NULL
    NULL
    Ik ben ook onlangs overgestapt van vgz naar cz en zei tegen vrouwtje van cz dat ik al een pakket had gekregen, maar ze zei het is een gratis pakket dus zeg het maar.. dus ik heb nu ook 2 pakketten staan ;) zat ook weer leuk knuffeltje bij hihi

6. Citroen80

Citroen80 Niet meer actief

Moet je bij zilveren kruis ook weer opnieuw aanmelden boor 'kraamzorg'? Ik ben namelijk ook overgestapt van VGZ naar Zilveren Kruis.

7. Karagoz

Karagoz VIP lid

14 apr 2006
    7.984
    0
    36
    Moeder en verzorgende
    ergens in het land
    ik heb bij de kraamzorg aangegeven dat ik per 1 januari overga naar zilveren kruis

8. Karagoz

Karagoz VIP lid

14 apr 2006
    7.984
    0
    36
    Moeder en verzorgende
    ergens in het land
    Dan ga ik volgende week het kraampakket bestellen. Ben benieuwd wat voor leuks ze er bij doen... bij vgz zat er een knuffel in en een speelkleed in

9. Azra

Azra Actief lid

15 feb 2007
    206
    0
    0
    Bij zilverenkruis doen ze een standaard kraam pakket van Natalis. Ik was dit jaar 1 ster verzekerd, nu heb ik deze veranderd naar 3 sterren voor 2014 dus ga meteen 1/1/14 mijn kraampakket bestellen... weet iemand toevallig hoe lang het duurt tot dat je het kraampakket ontvangt?

10. demidepemi6

demidepemi6 Actief lid

13 jan 2011
    160
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ff een vraagje. moet ik ook een kraampakket aanvragen als ik in het ziekenhuis wil bevallen???

11. cowgirl80

cowgirl80 VIP lid

28 jul 2010
    7.990
    6.741
    113
    zuid-holland zuid
    hmm ik vind het eigenlijk niet zo netjes hoor. Je hebt maar recht op 1 kraampakket. Toevallig als je overstapt weten ze niet dat je er al eentje hebt , maar eigenlijk is het fraude.. je hebt maar recht op 1tje.

Tja, ik heb ook wel 10 pakken kraamverband extra erdoorheen gejaagd, maar ja die heb ik gewoon zelf bij de apotheek gekocht, anders had dat pakket niet eens door de deur gepast hier als dat allemaal in 1 doos had moeten zitten ;)

12. Poohbear82

Poohbear82 Fanatiek lid

12 feb 2013
    2.415
    0
    36
    Vrouw
    Secret agent
    Ergens in het midden
    Ik ben zelf ook overgestapt, maar heb geen 2e kraampakket aangevraagd. Om 2 redenen: de kleine kan dit jaar al komen terwijl ik nog bij de oude verzekeraar zit en daarnaast vond ik het ook niet heel netjes.
    Ik heb wel contact gehad met de nieuwe verzekeraar ivm doorgeven van de kraamzorg en de verloskundige e.d., over het kraampakket is verder niet gesproken.
    Maar nou ging net de deurbel hier. Wat denk je? Een kraampakket van m'n nieuwe verzekeraar!
    Ben nu al blij met deze verzekeraar door deze actie :)

13. cupcakes

cupcakes Fanatiek lid

28 sep 2006
    2.574
    4
    38
    Midden van NL
    Ja dat is wel zo handig, voor het kraamverband vooral. Dat zul je nodig hebben als je uit het ziekenhuis weer thuis bent.

14. Avda

Avda Fanatiek lid

1 jan 2013
    1.028
    0
    36
    Pedagogisch medewerkster op een kinderdagverblijf!
    Zuid Limburg
    Hoezo niet netjes? Je betaald er toch ook gewoon premie voor ?

15. angel229

angel229 Niet meer actief

Aan de ene kant betaal je ervoor. Maar aan de andere kant vraag ik me af wat je ermee moet! Ik heb de helft van het kraampakket nog staan. De celstofonderleggers die zijn wel handig maar de rest....
    Ik heb ook man er op uit moeten sturen voor kraamverband. Lijkt me het minste om aan te schaffen.

16. Poohbear82

Poohbear82 Fanatiek lid

12 feb 2013
    2.415
    0
    36
    Vrouw
    Secret agent
    Ergens in het midden
    Wat overblijft wordt hier ingezameld door de verloskundige en/of kraamhulp. Die verzenden een deel naar arme landen en bewaren een deel voor clienten die geen kraampakket krijgen en weinig geld hebben. Dus mijn restanten komen wel goed terecht hoor.

17. Karagoz

Karagoz VIP lid

14 apr 2006
    7.984
    0
    36
    Moeder en verzorgende
    ergens in het land
    Vanmorgen gebeld voor een 2e kraampakket bij nieuwe zorgverzekering en morgen wordt het al bezorgd. Dat is echt heel snel. Wel weer van natalis. IK zal denk ik het zelfde kado krijgen als bij vgz.

18. Frietje

Frietje Bekend lid

30 okt 2013
    720
    0
    0
    Trying to take over the world...
    Gouda
    Hebben jullie bij VgZ een speelkalender gehad? Ik alleen een knuffeltje. Ben nu zwaar teleurgesteld ;)

19. Karagoz

Karagoz VIP lid

14 apr 2006
    7.984
    0
    36
    Moeder en verzorgende
    ergens in het land
    Een speelkleed en knuffel

Deel Deze Pagina