ff een vraagje, nu heb ik dus af en toe steekjes onderin mijn buik, lijken wel speldeprikjes en voel ook een branderig gevoel onder in de buik, beetje kriebelig voelt het aan, kan het niet zo goed omschrijven...heb ook geen pijn bij het plassen... Maar nu is woensdag mijn urine nagekeken op blaasontsteking, kwam er niet uit, op kweek gezet, vanmorgen uitslag gevraagd en blijkt dat mijn urine niet goed is en er een ontsteking in zit, maar geen blaasontsteking. Nu moet ik (helaas door het weekend) pas maandag weer mijn middelste (eerst plassen, stoppen, dan opvangen, stoppen en dan rest uitplassen)urine weer afgeven en dat gaan ze dan weer op kweek zetten om te kijken wat het kan zijn. Kent iemand dit en heeft iemand enig idee wat het dan wel zou kunnen zijn, maak me best zorgen...
Ze kunnen ontstekingscellen zien maar geen bacterien of andersom. Soms is het gewoon vervuiling van de huid van onderen, meestal moet je dan opnieuw kweken. Waarschijnlijk is dat bij jou het geval. Dan zien ze allerlei huidbacterien die mogelijk wijzen op blaasontsteking maar ook heel goed bij vervuiling kunnen passen. Vandaar dat je een zogenaamde 'gewassen middenplas' moet opvangen (wassen van onderen, beetje plassen, beetje opvangen, rest uitplassen). Niet teveel zorgen maken hoor! Als je gewone urine (dus niet de kweek) goed is, is de kans op blaasontsteking klein.
Bedankt voor je reactie, stelt me al een beetje gerust. Er zit ook niks anders op dan wachten... Alleen vind het gevoel daar onder niet zo fijn en dan die steekjes...
Hee, Ik heb ook hetzelfde, ik heb ook nog wat andere symptomen. Maar de huisarts denkt dat het blaasontsteking is, dus vanmorgen urine ingeleverd en maar afwachten. Maar mijn gevoel zegt dat het geen blaasontsteking is. Het doet geen zeer met plassen. Dus afwachten tot ik ongesteld moet worden Laat me weten als je meer weet! Liefs, Daantje.
Ik had wel gedacht dat het blaasontsteking zou zijn, het hoeft namelijk niet altijd pijn te doen bij het plassen. Nu weet ik dus niks en er gaat nu weer een weekend overheen.. Maar laat het je zeker weten. Wanneer krijg jij de uitslag dan, die krijg je toch meestal gelijk, behalve als het op kweek wordt gezet!
Ja klopt wel, ik moet vandaag tussen twee en vier bellen voor de uitslag. Maar mocht het een blaasontsteking zijn, wil nog niet meteen zeggen dat ik niet zwanger ben toch? Ik moet pas volgend weekend ongesteld worden Dus ik moet nog lang wachten! Ik laat je de uitslag wel weten. Liefs..
Nee zeker niet, de kans is er altijd, met of zonder blaasontsteking! Spannend voor je zeg... Ben benieuwd... liefs elies
Nou ik heb de dokter gebeld en alles was goed.. DUs geen blaasontsteking.. De symptomen zijn ook minder geworden Maar een klein beetje hoop heb ik nog. Liefs..
Nou gelukkig geen blaasontsteking. K zal voor je duimen meis... En bacterie van buitenaf, waar moet ik dan aan denken?