kraampakket

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door marianne1984, 5 jan 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.229
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Dan moet je even overleggen met de verloskundige en kraamzorg, het is meestal verplicht je bed omhoog te hebben. Je kan het ook met bierkratjes doen.

2. Kisbaba

Kisbaba Fanatiek lid

23 sep 2007
    3.211
    1
    0
    moeder, huisvrouw, en ik heb een B&B voor fietsgas
    Gezelligste stadje i
    Maakt niet uit waarmee je je bed verhoogt. Inderdaad bierkratjes zou ook kunnen! Hihihi, als je baby hiermee maar geen alcoholist wordt! 8)

3. Juudje27

Juudje27 Bekend lid

14 mei 2007
    762
    0
    0
    WIj hebben 8! klossen onder het bed staan... ;)

4. Anique

Anique Niet meer actief

Ik denk dat wij eenzelfde soort bed hebben... ik denk ook dat het lastig wordt.. maar volgens mijn man moet het geloof ik wel kunnen op de een of andere manier..

5. vosje2000

vosje2000 Fanatiek lid

28 mei 2007
    3.777
    1
    0
    Thuismama en vrijwilligster voor diverse organisat
    Met een of 2 extra matrassen kun je ook je bed verhogen.

Wij hebben een electrisch verstelbare boxspring :confused: dus dat is ook lastig te verhogen met klossen of kratjes.
    Wij leggen dus gewoon het matras van het logeerbed op mijn kant erbij.
    Dan is het ook hoog genoeg.
    (was een voorstel van de kraamhulp)

6. Denise85

Denise85 Fanatiek lid

4 okt 2006
    1.685
    0
    0
    ik zou het gewoon aanvragen als je er verzekerd voor bent. Niet gebruikte spullen worden ingezameld je helpt er een ander dus mee! Moet je tzt maar even aan je kraamverzorgster vragen. Mijn moeder is kraamverzorgster en die zamelt het in bij de gezinnen waar ze heeft gewerkt.

7. Marleen1979

Marleen1979 VIP lid

8 dec 2006
    6.488
    1
    0
    Goede tip, van die extra matras! Mijn bed kan ook niet omhoog.

8. Joeja

Joeja Bekend lid

2 sep 2007
    994
    0
    0
    Ik ben verzekerd bij CZ. Had me er verder nog compleet niet in verdiept... en opeens staat er een mevrouwtje van de post voor de deur met een grote doos: "kraampakket" . Eenmaal open kwam er eerst een leuke bemoedigende knuffel uit.... Daarna eigenlijk alleen nog maar enge dingen.. zoals grote verbanden en gekke onderbroekjes.. Ik heb dat ding maar direct dichtgeklapt en niet meer open gehad... tot de kraamzorg kwam voor een intake-gesprek. Die heeft de doos doorgesproken met ons.... ik blijf het een eng pakket vinden. Ik weet niet wat me te wachten staat na de bevalling, en als ik al die verbanden enzo zie, dan wil ik dat volgens mij ook niet weten.
    Ik moet zowieso in het ziekenhuis bevallen, dus ik heb een groot gedeelte van het pakket niet nodig zei de kraamzorg.

Wél inderdaad die bedklossen om je bed mee te verhogen! Dat is voor de kraamhulp achteraf zodat ze je beter kan verzorgen. En je schijnt beter je bed in en uit te kunnen.

9. emmyg

emmyg Actief lid

16 sep 2007
    172
    0
    0
    Bij het intakegesprek van de kraamhulp zeiden ze tegen mij dat een extra matras tijdens de kraamperiode ook prima was. Dus klossen hoeft niet persee. Zolang je bed met matrassen maar rond de 70 cm hoog is.

10. Krokus

Krokus Fanatiek lid

5 okt 2007
    3.080
    0
    0
    Grubbenvorst
    wij hebben 12 klossen nodig, deden ze bij de thuiszorgwinkel wel moeilijk over bij de eerste maar het kan bij ons gewoon niet anders.

11. Kisbaba

Kisbaba Fanatiek lid

23 sep 2007
    3.211
    1
    0
    moeder, huisvrouw, en ik heb een B&B voor fietsgas
    Gezelligste stadje i
    Ik heb gevraagd tijdens het intakegesprek waarom de klossen nodig zijn, ook al ga je in het ziekenhuis bevallen.
    Als antwoord kregen we: dat moet van de Arbo-dienst. Anders mogen de kraamverzorgsters geen bedden verschonen.
    Dus als je geen klossen wilt, moet je zelf je bed verschonen tijdens de kraamdagen. :)

Deel Deze Pagina