Kraamperiode en verwachtingen familie

Discussie in 'De bevalling' gestart door Skippy87, 29 mrt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ratatosk

ratatosk VIP lid

16 mrt 2010
    5.429
    5
    0
    Na zes dagen uit eten is belachelijk. Zit je daar op je kraamverband, en dan verwisselen op het toilet zeker? Dat ding past niet eens in zon speciale prullenbak die daarvoor staat :p
    Mijn nichtje is 9 april jarig en ik ben nu 40+6. Waarschijnlijk zit ik die dag dus nog in mijn kraamweek en mijn schoonmoeder vond dat ik toch wel op de verjaardag moest komen met de baby. Ze is trots en wil graag showen maar dat gaat me te ver. Ik ben daar nu al heel duidelijk in geweest, ik zal niet op die verjaardag zijn! Tja of het moet uitzonderlijk goed gaan maar ik denk dat ik het druk zat zal hebben met de borstvoeding en mijn herstel.
    Vind ze niet zo leuk denk ik maar gelukkig is het een lief mens en zal ze me niet pushen.

2. Maagd

Maagd Fanatiek lid

8 jan 2014
    3.683
    10
    38
    Noorden/ drenthe
    Als mensen teleurgesteld zijn dan is er iets mis met hun verwachtingen, anders zou je niet teleurgesteld zijn. Als je nu gewoon heel duidelijk maakt wat jullie wensen zijn (om de dag een opa en oma, dag voor jullie zelf, werken met agenda etc) dan ligt het aan hunzelf als ze teleurgesteld zijn. Ze zitten natuurlijk op een roze wolk te genieten van wat er komen gaat, maar haal ze daar gewoon ff vanaf. Knoop het in hun oren en desnoods jij jou ouders en je partner zijn ouders zodat je ook even heel duidelijk en streng kan en durft te zijn.
    Denk vooral ook aan jezelf! het is jullie 1e kindje (ga ik even vanuit) en dus ook allemaal nieuw voor jullie, geniet ook samen even van dit wonder en voel je daarom vooral niet schuldig als je een dag eigen tijd met je partner en kind wilt. Gewoon claimen, het is jullie kind en niet dat van opa en oma of andere familie en vrienden.
    Daarbij mogen jullie zelf toch bepalen hoe je je tijd in deelt? Tijd met vrienden doorbrengen is ook heel belangrijk.

3. hanneke7

hanneke7 Lid

9 jul 2012
    79
    0
    6
    NULL
    NULL
    Heel herkenbaar. Ik maakte me voor de bevalling van mijn zoontje ook druk over de kraamtijd. Ik probeer altijd iedereen tevreden te houden en ik vind het vreselijk om mensen teleur te moeten stellen. Achteraf gezien had ik me helemaal geen zorgen hoeven maken, want je verandert spontaan in een leeuwin nadat je je kindje hebt gekregen! Echt waar, het is opeens kristalhelder waar je prioriteiten liggen. Bij je gezin. Zonder moeite kon ik tegen mijn familie zeggen: "ik ben moe, jullie moeten nu gaan." En iedereen accepteerde het ook. Mijn broertje morde wat, maar daar heb je lak aan op dat moment hoor! En de kraamverzorgster zal je hier ook zeker mee helpen als je dat van tevoren afspreekt. Dus maak je vooral niet teveel zorgen.

4. Shandy

Shandy Fanatiek lid

14 jan 2012
    2.603
    18
    38
    Met een beetje geluk heb je een super kraamhulp die je ouders een beetje afremd en adviezen geeft in belang van jou en je kind.
    Hier ook hele enthousiaste ouders, maar liepen de deur niet plat.
    Mijn ouders hielden mn zoon pas na tien dagen voor t eerst vast, mn schoonoudersnnog later...

5. Klets

Klets Bekend lid

20 nov 2013
    570
    0
    16
    NULL
    NULL
    Helaas herkenbaar, altijd "prettig" om te lezen dat jet bij meer zo is, hier papte sm met kraamzorg aan, terwijl ik gewoon rust wou en niet dat ze elke dag langs kwam! Daarom wat vele al aanraden, maak goede afspraken met kraamhulp en man/vriend! Het is jullie periode, je hebt genoeg aan wennen, bijkomen en genieten! Bezoek ontvangen hoort daar niet persee bij! Veel succes op naar fijne kraamperiode!

6. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Dan meteen: borsten full frontal bloot gooien en zeggen: kind gaat eten!

Als ze dan nog meeloen en meestaren, dan zou ik de hoop opgeven.:D

7. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    [QUOTE=ratatosk;16819581]Na zes dagen uit eten is belachelijk. Zit je daar op je kraamverband, en dan verwisselen op het toilet zeker? Dat ding past niet eens in zon speciale prullenbak die daarvoor staat :p
    Mijn nichtje is 9 april jarig en ik ben nu 40+6. Waarschijnlijk zit ik die dag dus nog in mijn kraamweek en mijn schoonmoeder vond dat ik toch wel op de verjaardag moest komen met de baby. Ze is trots en wil graag showen maar dat gaat me te ver. Ik ben daar nu al heel duidelijk in geweest, ik zal niet op die verjaardag zijn! Tja of het moet uitzonderlijk goed gaan maar ik denk dat ik het druk zat zal hebben met de borstvoeding en mijn herstel.
    Vind ze niet zo leuk denk ik maar gelukkig is het een lief mens en zal ze me niet pushen.[/QUOTE]

Oef, inderdaad...na zes dagen???:$:(
    Zeker al heeeeeeeeeel lang geleden dat schoonma voor het laatst bevallen is?:$:D

8. ratatosk

ratatosk VIP lid

16 mrt 2010
    5.429
    5
    0
    Ts wordt zes dagen na de uitgerekende datum op een etentje verwacht, ik niet. Dat had ik makkelijk gehaald want ik ben al 41+2.
    De verjaardag is iets anders en die is nu al volgende week. Gaat 'm niet worden :).

9. Skippy87

Skippy87 Actief lid

22 mrt 2013
    438
    1
    0
    Bedankt voor alle reacties!
    Heb het er nog eens met man over gehad, en we zitten allebei niet te wachten op opdringerige familie.
    Hoe goed bedoeld ook, we hebben geen zin in 1 grote party in ons huis als we net terug zijn uit het ziekenhuis. Er werd gesproken over het in huis halen van papieren bordjes voor beschuit met muisjes enz.. (we hebben genoeg gebaksbordjes en een vaatwasser, en wij gaan hier geen grote groepen mensen ontvangen)
    Afgelopen dagen bleek uit verschillende reacties dat sm waarschijnlijk van plan was hier in huis op ons te wachten als we thuis zouden komen, om dan alles te versieren (ook lief bedoeld maar ik ken dat, dan is ons huis straks 1 grote poppenkast en daar zit ik echt niet op te wachten) en dan direct overal mee te helpen..
    Man heeft nogmaals aangegeven dat het ons moment is, dat we rustig samen op kraamhulp wachten, en mochten we meer nodig hebben dan horen ze het vanzelf. Ik heb hetzelfde bij moeder nogmaals aangegeven..
    Vast allemaal goed bedoeld.. alleen zo jammer dat ze allemaal kennelijk al plannen hebben, zonder na te gaan hoe wij er over denken..
    Maar het komt goed!

Deel Deze Pagina