Kraamtijd 2e kindje

Discussie in 'Kraamtijd' gestart door pim, 13 apr 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. pim

pim Fanatiek lid

22 sep 2005
    3.970
    0
    36
    Nijmegen
    Hoe hebben jullie de kraamtijd ervaren/geregeld toen jullie 2e kindje werd geboren?
    Het lijkt me zo anders nu je al een kind hebt rondlopen voor wie het leven ook gewoon doorgaat. Kom je wel aan je rust toe? Gelukkig is mijn man de eerste 3 weken thuis, dus dat scheelt.

Hebben jullie nog tips?

Pim

2. Kiki

Kiki Fanatiek lid

8 jul 2005
    4.364
    1
    38
    Fulltime memmie en mod :-)
    Steenwijk
    Wat wij hebben gedaan, naast dat manlief thuis was, is het dagelijkse ritme zoveel mogelijk gewoon door laten gaan. Tijdens het verlof en net na de geboorte ging Ilse gewoon op haar vaste dagen naar de creche.
    Verder hebben we geprobeerd haar er zoveel mogelijk bij te betrekken, want een kindje van 2 is een perfecte hulp om even een luiertje te pakken, of een handoekje aan te geven ;)
    Wij hadden ook het geluk dat ze nog sliep overdag en dat ik zo ook even kon gaan liggen.
    Mocht Emme niet meer slapen overdag, dan kun je als je het nodig denkt te hebben, af en toe een oppas vragen om iets met je oudste te gaan doen, zodat jij rust hebt. Bijvoorbeeld met de buuv mee naar een speeltuintje?
    En kijk goed naar het gedrag van je oudste als de Brus er eenmaal is, sommige kindjes voelen zich snel op een 2e plek gezet als niet automatisch alle aandacht naar hun gaat.
    Wij hebben bewust geprobeerd om de aandacht te geven als Leo sliep. Tijdens de voeding was het Leo-tijd, en tijdens de slaapjes was het Ilse-tijd.
    Nu met Thom weer precies zo gedaan, maar misschien hebben we het geluk dat Ilse & Leo gek zijn op hun boertje en geen jaloerse gevoelens hebben (of die heel goed weten te verbergen ;) )

Groetjes van Kiki

3. mamavanluca

mamavanluca Bekend lid

5 jul 2007
    639
    0
    0
    pedagogisch medewerker
    zoetermeer
    ik zit er nu midden in en moet zeggen hier van het niet mee...gelukkig gaat luca 3 dagen naar het kdv toe zodat ik het gelukkig minder druk heb. voor meya is hij heel lief, maar naar mij en zijn vader toe heel dwars. het gaat allemaal gezellig als hij in zijn straatje past zo niet dan is het mis!! snap wel hij moet zijn plek vinden, de zwangerschap was ook voor hem niet leuk doordat ik veel ziek was en nu moet ie ook nog de aandacht delen.....de eerste weken is papa veel thuis geweest, maar vandaag de 4 e keer dat ik beide kids de hele dag in mijn eentje heb. van het huishouden komt niks en heb nu voor de eerste keer vandaag ff een momentje voor mijzelf......hoor dat ht makkelijker gaat worden als de baby een schema heeft.....ben benieuwd...

4. Luppy

Luppy VIP lid

1 dec 2007
    7.166
    2.282
    113
    Ik vond het heel erg meevallen. Mijn zoontje (bijna 2,5) is helemaal verliefd op z'n broertje en wil juist graag dat de baby er ook bij is. Het eerste dat hij 's ochtends vraagt is: "Baby wakker? Baby uitte wieg pakken?"
    Als hij hem zat is laat hij het ook wel merken: "Baby slapen inne hok (=box)". Maar aangezien wij een ontzettende slaapkop hebben gekregen, ligt de baby sowieso al het overgrote deel van de dag gewoon in bed.

Ook de echte kraamweek viel heel erg mee. De oudste was erg gecharmeerd van al het bezoek, vooral van de cadeautjes die ze meebrachten en hij is verslaafd aan beschuit met muisjes geraakt. We hebben hem idd ook wel laten helpen met verschonen (doekjes aangeven etc.) en het badje. En hij mag tijdens het wandelen altijd helpen de wagen te duwen.

En ik heb het enorme geluk dat de oudste nog zo'n 2-3 uur slaapt 's middags, dus ik heb elke middag meestal wel even tijd voor mezelf om wat klusjes te doen waar je geen kids bij kunt gebruiken, gewoon even lekker op de bank te zitten of zelfs even te slapen. Heerlijk!

5. Blondie3

Blondie3 Fanatiek lid

15 apr 2007
    2.869
    1
    0
    Truckdriving Woman
    Brabant
    Ik had bij mijn 2e juist een echt kraambed.
    Omdat ik erg last had van mijn bekken kon ik alleen maar in bed liggen en ben dus ook 8 dagen boven gebleven.
    Mijn vriend was ook thuis en die kwam om en om met de kids naar me toe en hij heeft dus ook heel goed geholpen.
    Bij de 1e liep ik gelijk alweer rond en achteraf gezien had ik het toen wat rustiger aan moeten doen ;)

Deel Deze Pagina