Kraamtijd 4e kindje. Wat is handig?

Discussie in 'Kraamtijd' gestart door Leni88, 13 jul 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Leni88

    Leni88 Bekend lid

    16 sep 2014
    802
    398
    63
    Vrouw
    Bedankt voor jullie reacties.
    Hij is inderdaad verandert, maar hij is geen slechterik ;)
    Hij werkt ontzettend hard en veel, daarom ben ik tbm en neem alle zorgtaken voor mijn rekening, lijkt me ook normaal. Vooral nu tijdens Corona heeft hij extreme stress op het werk, er worden ook veel collega's ontslagen.
    Dit jaar werd ook geen bonus uitbetaald omdat het bedrijf (ze ontwikkelen techniek en glas voor auto's, die sector is hard getroffen door de crisis)
    Alleen in de kraamweek moet hij mijn werk overnemen. Maar dan heeft hij ook vakantie. Ik snap dat het zwaar is, maar dat is het voor ons allemaal. Ik heb ook nooit vakantie. Maar hij was degene die altijd een groot gezin wilde hebben en dit natuurlijk ook nu nog wil. En toch lijk ik er beter mee om te gaan dan hij. En dat zit me niet lekker.
    Bij de eerste sliep hij ook op de bank (niet ik, maar hij ;) maar dan hielp hij mij overdag met het huishouden zodat ik kon slapen wanneer de baby sliep.
    Nu is het allemaal teveel werk voor hem.
    Maar goed, ik accepteer het ook niet, maar er komt telkens ruzie over omdat hij mijn standpunt niet wil begrijpen. Hij heeft een probleem met empathie...
     
  2. Leni88

    Leni88 Bekend lid

    16 sep 2014
    802
    398
    63
    Vrouw
    HIJ sliep op de bank, niet ik :)
     
  3. Mybrand2018

    Mybrand2018 Fanatiek lid

    22 apr 2018
    1.751
    883
    113
    Ik ben nu zwanger van me 5e kindje

    En heb al besloten geen kraamzorg te nemen en komende weken geen bezoek

    Want bezoek kost veel energie mijn man neemt alle taken over huishouden koken kids

    En bezoek moet ook nog is een keer bediend worden en nee ik heb er ook geen behoefte aan

    Ben ook sterk aan het denken dat ik pas na 2/3 dagen mensen ga bellen dat ik ben bevallen haha

    Nu heb ik toch al niet een hele goede band met mijn schoonzussen etc en mijn eigen familie heb ik alleen me ouders (gescheiden) en zie die ook niet vaak

    Ik ga gewoon lekker genieten met me eigen gezin

    Dus ik begrijpt jou maar al te goed zou ik ook geen zin in hebben hoor

    Bij me 1e kindje zoveel bezoek en zelfs me moeder kon nog geen kopje nr de keuken brengen en nam allemaal vriendinnen van haar mee die ik normaal nooit zie

    Nee dankjewel
     
    Leni88 vindt dit leuk.
  4. sarah28

    sarah28 Fanatiek lid

    14 feb 2013
    3.605
    1.913
    113
    Ja en nog als aanvulling, hij is niet alleen de hele dag thuis maar ligt miss ook nog veel in bed met hechtingen in zn jeweetwel, piesen doet pijn, moet je bij spoelen, grote boodschap kan ook n beetje engig zijn de eerste dagen (t komt ineens) loopt leeg en moet daarvoor hele grote maandverbanden (maat surfplank) in, heeft tepelkloven en stuwing met wellicht wat verhoging, moet n paar keer per dag op zn zij voor n thermometer in zn reet (zeg t maar ff zo), heeft geen tijd om te douchen vanwege n gillende baby, zweet al t opgebouwde vocht van de zwangerschap eruit en heeft nog n buik waardoor je geen normale kleding asn kan.

    Heeft hij dan zin in die vriendin de hele dag over de vloer?
     
  5. sarah28

    sarah28 Fanatiek lid

    14 feb 2013
    3.605
    1.913
    113
    hmm ik lees al verder, denk niet dat t hem op andere gedachten brengt als hij altijd al zo kinderachtig doet over zulke dingen.

    Ik had overigens 3 weken na mijn ks mijn zwager bij ons in huis (mijn schoonfamilie woont in buitenland) en ik vond dat geen probleem. Hij kon 3 weken kamg mijn zoontje naar school brengen en halen, hielp mee met de zware dingen in huis als mn man werkte en mijn zointje is dol op hem. Als ik bijv kookte en d. Huilde dan hiekd hij haar vast. Ik heb geen last van hem en hij weet dat ik m niet ga bedienen. Hangt er echt zo vanaf wie t is hoor. Mijn schoonouders bijv daarczou ik helemasl gek van worde. Die kunnen niks zelf of ze doen dingen op de manier die ik niet prettig vind.
     
  6. Leni88

    Leni88 Bekend lid

    16 sep 2014
    802
    398
    63
    Vrouw
    #26 Leni88, 19 aug 2020
    Laatst bewerkt: 19 aug 2020
    Uiteindelijk is het allemaal goed gekomen :)
    Aangezien ik een geplande keizersnee had, kwamen schoonzus en haar man (in afspraak met ons) de avond van tevoren, omdat ik mij al om 6.30 uur in het ziekenhuis moest melden.
    Zij hebben de kinderen verzorgd en naar de opvang gebracht.
    Na 2 dagen (op zaterdag) mocht ik al naar huis (wilde ik ook graag).
    Schoonzus en haar gezin zijn nog tot zondag gebleven, maar ze waren zaterdag EN zondag van vroeg tot laat met onze kinderen op stap; schoonmoeder bezoeken, dierentuin, uit eten.
    Toen ze 's avonds thuiskwamen hebben ze de kinderen samen met mijn man in bad en in bed gedaan en zijn zondagavond weer naar huis gereden.
    Ideaal, zo hadden wij rust en konden van de baby genieten, voordat het drukke gezinsleven weer startte :)

    Mijn man vond het zeer zwaar, aangezien hij donderdag tot zondag iedere dag moest opruimen, stofzuigen en dweilen, aangezien 4 kleine kinderen en 4 volwassenen en een baby in huis toch een heleboel rommel maken, vooral als je ze vrij laat rondrennen tussen de zandbak in de tuin en binnen in huis met eten. Hij wist niet dat kinderen en bezoek zoveel rommel konden maken.
    Kraamzorg bestaat hier niet, dus hij moest er zelf voor zorgen.
    Heerlijk ;)
    Ik hoefde niks te doen (gaat ook niet, 2 dagen na de keizersnee) behalve de baby verzorgen.

    Kraambezoek hebben we tot nu toe alleen schoonmoeder gehad :) mijn moeder komt van de week. We houden de boot heel bewust nog af. We hebben allebei totaal geen zin in ander bezoek dan onze moeders. Tot nu toe toont iedereen begrip hiervoor. Het is heerlijk rustig op onze roze babywolk, tot nu toe is dit mijn fijnste kraamwerk! We versturen gewoon heel veel foto's van de baby en haar grote broer/zussen daar moeten ze het maar mee doen ;)
     
    Esila, Zuul, Charmed72 en 3 anderen vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina