's Avonds slapen

Discussie in 'Stel je vraag aan de kraamdeskundige' gestart door CindyJessie, 1 jun 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. CindyJessie

CindyJessie Bekend lid

21 mei 2012
    802
    15
    18
    Hallo Adriënne/Ilja,

Ik ben moeder van een dochtertje van nu 8,5 week oud.
    Ze is een onrustige baby, de eerste 5 weken kon ik haar eigenlijk niet neerleggen, dan was het huilen. Of het nou in het voedingskussen was of de wieg, ze wilde alleen maar bij me.
    Ik vond de onrust wel opvallend en ben bij de kinderarts beland.
    Hij dacht aan reflux en we zijn met medicatie gestart, dit hielp echter niets. Ik kwam er zelf achter dat ze spruw had en hier is ze voor behandeld. Deze week ben ik bij een kinderfysiotherapeut geweest op advies van het CB en ze blijkt verhoogde spierspanning in haar nek te hebben.

Sinds 3 weken gaat het slapen overdag best aardig, soms zelfs goed.
    's Avonds is ze erg onrustig, al vanaf haar geboorte eigenlijk. Na de voeding van 16:00/17:00 slaapt ze niet meer. Ze wil alleen maar bij ons zijn en soms doet ze dan een hazeslaapje. Ik vond dit lijken op clusteren. Sinds 3 weken geleden was het niet alleen onrust maar hard huilen, echt krijsen. Ik ben begonnen met Sab Simplex omdat ik krampjes vermoedde en het harde huilen is nu over. Echter, ze wil nog steeds niet slapen..Zodra we haar in haar wieg leggen is het huilen. Eerst een in-slaap-val huiltje en ze valt ook even in slaap. Na 5 tot 10 minuten wordt ze weer wakker en is het huilen. Naar mate de avond vordert stopt ze helemaal niet meer met huilen en slaapt ze helemaal niet meer. Dit gaat nu al weken zo en ik ben op.
    Sinds eergisteren laten we haar in haar bedje liggen en troosten we haar elke 10 minuten. Ik wil graag doorzetten om haar zo toch te laten slapen, maar krijg er een hard hoofd in..

Onze dochter weegt ongeveer 4800 gram. Momenteel ben ik aan het overgaan van afgekolfde borstvoeding op Nutrilon H.A.
    Ze krijgt 7 voedingen, momenteel om en om BV en FV. Ong. 120 cc BV en 120+4 FV.

Sorry voor het lange verhaal, maar ik vind de avonden zo slopend.
    Heb je misschien advies voor ons? Eis ik te veel van mijn dochter om haar in haar bedje te willen hebben?
    Groeten en bedankt alvast,
    Cindy

2. Adrienne

Adrienne Fanatiek lid
    Medewerker

9 mrt 2010
    2.192
    5
    38
    Hoi hoi,

Je zou kunnen overwegen om haar in de avond in bad te doen. Maak je haar wakker voor de voeding? Ze zou wel over kunnen naar 6 voedingen.

Het is wel normaal hoor, in de avond huilen. Slaapt ze overdag in haar bed, of in de box. Het kan te druk zijn voor haar waardoor ze overprikkeld is. Je hebt al wel een heel traject achter de rug natuurlijk. Ook voor haar is dat waarschijnlijk erg vermoeiend. Hoe gaat het de rest van de dag met slapen, en in 's nachts, hoe gaat het dan?

Groetjes Adrienne

3. CindyJessie

CindyJessie Bekend lid

21 mei 2012
    802
    15
    18
    Hallo Adriënne,
    Erg bedankt voor je reactie.

Toevallig dacht ik hetzelfde over de voedingen, maar ze drinkt de borstvoeding wel meestal helemaal op, minimaal 100 cc per voeding drinkt ze wel.
    De flessen Nutrilon drinkt ze slechter, ze laat meestal zeker 50 cc staan.
    Binnenkort gaan we helemaal over op de Nutrilon, wanneer ik het kolven heb afgebouwd.
    Ik maak haar niet meer wakker voor de voedingen, laat haar zelf komen. Soms zit er 4 uur tussen, maar meestal 3. 's Avonds soms nog korter, heeft ze veel drink/zuig behoefte lijkt het. Ze heeft 6 voedingen als ze de nacht doorslaapt, maar dit is maar een paar keer gebeurd. Dit was wanneer ik het voor elkaar kreeg om haar om ong. 19:00 en 22:00 te voeden. Soms wil ze echter rond 21:00 drinken en valt ze daarna in slaap. Haar wakker maken lukt dan om 23:00 niet meer!

Ik ben vergeten te melden dat ze ook een slordige drinker is, ze maakt veel "lawaai" , smakken en voeding langs haar mondje laten lopen. Het aan de borst drinken is daardoor ook niet gelukt denk ik.
    We zijn overgegaan van de Avent naar de Difrax, dit gaat wat beter.
    Onze dochter heeft heel lang ook de fles in etappes gedronken, steeds een beetje, dit kon meer dan een uur duren! Dit is heel soms nog zo maar meestal niet.Dan zijn we met een half uur klaar.

Overdag slaapt ze in bed.Dit doen we bewust i.v.m. prikkels. Ik blijf de laatste tijd eigenlijk vooral thuis, om prikkels te beperken. Dit is niet altijd even leuk natuurlijk..
    Meer dan een wandeling met de hond doen we niet.
    Overdag was het tot een maand geleden drama met slapen, maar ik ben haar bewust wakker maar moe in bed gaan leggen, om het zo te oefenen. Dit heeft ertoe geleid dat het slapen tot 16:00/17:00 goed gaat. Daarna is het hopeloos.'s Nachts gaat het goed, behalve dat ze dus nog steeds voor een voeding komt, rond 3:00/4:00 uur.Ik vind dat ze 's nachts wel veel geluiden maakt, ik word er vaak zelfs wakker van.

We doen haar bewust 's avonds in bad, maar daar is ze haar hele leven nog niet moe van geworden.
    Als je nog tips of ideeën hebt? Ik sta overal voor open :)
    Groeten Cindy

4. Adrienne

Adrienne Fanatiek lid
    Medewerker

9 mrt 2010
    2.192
    5
    38
    Hoi hoi,

Ben je naar een fysio of naar een osteopaat gegaan? Een osteopaat kan echt wonderen verrichten hoor. Ik zou een afspraak maken daarmee. Kijk anders eerst eens op internet, daar staat info genoeg over een osteopaat. Hij zorgt voor goede conditie van spieren, cellen en weefsels. Hoe is de bevalling gegaan, soms gaat er iets mis daarmee, en krijgen de kleintjes klachten. En ik moet zeggen dat jouw verhaal daar wel een beetje op wijst. Je doet alles al om het beter te doen worden, en ik vind dat je goed bezig bent.

Ik zou ook alle flessen proberen die er zijn. de dr Brown fles vind ik zelf super.

Het in de avond veel wakker zijn is wel normaal hoor.

Groetjes Adrienne

5. CindyJessie

CindyJessie Bekend lid

21 mei 2012
    802
    15
    18
    Hoi,

Ontzettend bedankt voor je snelle reactie!
    Ik ben bij een manueel therapeut geweest. Ik sprak deze week de verloskundige en zij raadde me ook een osteopaat aan. Over 1,5 week moet ik terug komen bij de therapeut, hij wilde bij weinig verbetering (moet in de tussentijd oefeningen met haar doen) doorsturen. Eventueel ga ik dan gewoon naar de osteopaat.

De bevalling is eigenlijk heel goed gegaan, dat is zo gek. Ze moest wel draaien tijdens het persen, om dit te laten gebeuren moest ik op mn zij persen. Maar dit ging eigenlijk heel goed en vlot.

Ik heb gisteren de dr. Brown gekocht en uitgeprobeerd. Het lijkt of onze dochter moeite heeft met zo'n smalle speen. Misschien kan ik de Difrax met brede hals proberen?
    Het is wel al fles nr.6 die ik onderhand aanschaf..;)

Groetjes, Cindy

6. Adrienne

Adrienne Fanatiek lid
    Medewerker

9 mrt 2010
    2.192
    5
    38
    Hoi hoi,

Het is niet van te voren te zeggen welke speen ze het liefst heeft, maar snap wel dat je na no 6 zoiets hebt van.... hhmmm. Ieder kind wil iets anders, het is dus ook niet te zeggen of ze de difrax fles wel goed vindt.

Het kan best aan het draaien liggen hoor.

Succes met de oefeningen!

Succes Adrienne

Deel Deze Pagina