Mn kraamtijd doorgebracht op een knalroze wolk waar ik niet meer vanaf gekomen ben. Dit kon de eerste weken ook niet door ernstige complicaties tijdens de ks, enorm bloedverlies, pijn etc. Dat heeft mijn geluksgevoel niet kunnen verstoren, ik had gerekend op veel pijn en heb al de ervaring mn pasgeboren babietje maandenlang te moeten missen (1e prematuur), dit gecombineerd met de 4x dat het misging voordat deze wonderbaby geboren werd, heeft ervoor gezorgd dat ik echt supergenoten heb.
Absoluut geen roze wolk. Continu bezig geweest met borstvoeding, vingervoeden, kolven. Dat alleen omdat ik niet voldoende melk produceerde en ventje afviel, op de laatste kraamweekdag kwamen ze tot de conclusie dat hij te geel zag (door het weinige drinken en onkundige kraamhulp daarin) en moesten we plotseling weer naar het ziekenhuis waar hij dagen geweest is. Op de 1 of andere manier is dit wat naar de achtergrond geschoven, maar word er nu weer emotioneel van.
Roze wolk: ja. Maar denk dat het ook te maken heeft met je verwachtingen. Reken je op slaapgebrek, zere tieten, tepelkloven? Dat voldeed prima (bv duurde weken voor het goed opgang kwam) Hier wel meteen dat - ik ben jou mama- gevoel. Had een superleuke kraamhulp, nu een goede vriendin. En het omgaan met de baby voelde meteen vertrouwd. Ondanks de roze wolk ook hier razende hormonen en een giga slaapgebrek. De eerste 6 maanden vond ik behoorlijk zwaar. Daarna ging mijn dochter steeds vaker doorslapen, ik dus ook en was ik beter uitgerust. Ook is er dan steeds vaker echt contact met de baby.
Geen roze wolk na de bevalling.. Had zoveel pijn, zoveel drukte dat ik niet goed kon wennen aan onze nieuwe gezin ..
Nee.. Geen roze wolk. Wel was ik ontzettend verliefd/trots/blij op onze dame, maar daarnaast de drukte/borstvoeding/steeds zorgen maken of het allemaal goed ging/pijn vele hechtingen/hormonen/moeheid maakten het niet roze. Hihi, en ik was helemaal niet voorbereid op hoeveel ik van haar zou houden. Dat was, is, zoveel meer dan ik ooit had gedacht. Ik moest er zelfs van huilen, zoveel