Kraamtijd en Corona

Discussie in 'Gezondheid algemeen' gestart door Linnidee, 15 mrt 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Linnidee

Linnidee Fanatiek lid

15 mrt 2019
    1.789
    1.804
    113
    Vrouw
    12 dagen geleden is onze heerlijke meid geboren! Na een spoedkeizersnede voelde ik me de eerste week niet in staat visite te ontvangen en nu durf ik het niet ivm Corona. Gevolg; alleen opa’s en oma’s en broer en schoonzus zijn langsgeweest en verder niemand. Niet echt wat ik voor ogen had maar ik vind het een te groot risico om mensen langs te laten komen. Is dit overdreven of denken jullie er ook zo over?

2. Deniseje3

Deniseje3 Bekend lid

2 feb 2019
    654
    504
    93
    Vrouw
    Allereerst gefeliciteerd met de geboorte van jullie dochter!

Ik geef je groot gelijk.
    Ik ga het hier waarschijnlijk precies hetzelfde doen, alleen opa’s en oma’s en de rest komt later wel. Wordt nu ook aangeraden via de kraamzorg, er mag zelfs geen bezoek meer langskomen wanneer de kraamzorg aanwezig is bij de meeste instanties.

zeker in verband met jou spoedkeizersnede vindt ik het zeker niet gek dat je het bezoek op een lager pitje had staan. Ik ga er vanuit dat hiervoor ook begrip wordt getoond door overige familie en vrienden.

Linnidee vindt dit leuk.
  3. Linnidee

Linnidee Fanatiek lid

15 mrt 2019
    1.789
    1.804
    113
    Vrouw
    Dankjewel! Ja eigenlijk geven de meeste mensen zelf al aan later langs te komen gelukkig. Wat dat betreft helpt de berichtgeving in het nieuws wel. Vind het zelf alleen zo jammer :(

4. Meisje93

Meisje93 VIP lid

21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    Gefeliciteerd!

Geef je groot gelijk, het is erg jammer dat het zo moet lopen. Maar veiligheid van eigen gezin gaat dan toch voor.

Linnidee vindt dit leuk.
  5. Paris91

Paris91 Fanatiek lid

22 jul 2017
    1.384
    1.276
    113
    Vrouw
    Ik ben afgelopen weekend bevallen, dus zit nu ook in mijn kraamweek, en vind het echt zo moeilijk.
    Heb een hele zware zwangerschap gehad, en kan lichamelijk nog niks. Deze mentale stress van het Corona virus kan ik er helemaal niet bij hebben.
    Wij doen geen bezoek.
    Onze oudste is 1,5 en kan niet naar de opvang en oma zoals normaal.
    Man zou vrij zijn, maar heeft zieke collega’s waardoor hij geen vrij meer kan.:cry: . Ik heb gelukkig nog de kraamhulp, maar echt, mijn lijf heeft nog nooit zoveel pijn gedaan...

chrystel73 vindt dit leuk.
  6. Linnidee

Linnidee Fanatiek lid

15 mrt 2019
    1.789
    1.804
    113
    Vrouw
    Allereerst gefeliciteerd maar wat naar zeg! Kan je man niet vrij nemen als de kraamzorg weg is? En moet hij sowieso niet thuiswerken? Sterkte in ieder geval, ik hoop dat je je snel wat beter voelt!

7. Allerliefste1

Allerliefste1 Bekend lid

12 jul 2016
    533
    590
    93
    Ik ben 1,5 week geleden bevallen. Wij kiezen er ook voor alleen onze ouders en broers en zussen op kraambezoek te laten komen.

Inderdaad niet wat ik ervan verwacht had en ik wordt er zelfs ook gewoon een beetje verdrietig van, maar het is helaas niet anders.

Linnidee vindt dit leuk.
  8. Eikeboompje

Eikeboompje Bekend lid

7 sep 2017
    829
    504
    93
    Vrouw
    Gefeliciteerd! :)
    Iedereen lekker thuis laten. Vanuit de kraamzorg wordt eigenlijk ook opgelegd om geen kraamvisite te laten komen. Wij waren zondag de eerste en laatste kraamvisite, toen al op 2 meter afstand blijven enz. Heel vervelend en jammer, maar veiligheid boven alles met zo een kleintje! Foto's appen en op die manier opa's oma's, ooms en tantes enz. op de hoogte houden. Andere kant is dat jullie helemaal aan je nieuwe gezin kan wennen en elkaar kunnen ontdekken. Wennen aan een nieuw ritme enz. Probeer hier zoveel.mogelijk van te genieten!

Succes en ik hoop dat jullie ondanks deze gekke tijd kunnen genieten!

Linnidee vindt dit leuk.
  9. Eikeboompje

Eikeboompje Bekend lid

7 sep 2017
    829
    504
    93
    Vrouw
    Aah dit klinkt echt niet fijn! Ga in ieder geval in gesprek met je kraamhulp over je klachten en vraag of verlengde kraamzorg mogelijk is. Blijf praten over je gevoelens, je zit ook net echt in die rotste kraamtraandagen.... Als je meer hulp nodig hebt geef dit ook aan! Mogelijk dat dit via de gemeente alsnog geregeld kan worden!

Linnidee vindt dit leuk.
  10. Kangerootje

Kangerootje Fanatiek lid

24 dec 2013
    3.291
    1.491
    113
    Vrouw
    Ik kan elk moment bevallen en wij doen ook geen kraambezoek...
    Gewoon op safe spelen. Alleen opa's en oma's komen mits ze niet verkouden zijn.

We willen graag een kraamfeest vieren over een aantal weken.
    Ook ergens wel lekker rustig, thuis chillen met ons gezinnetje.

Linnidee vindt dit leuk.
  11. Linnidee

Linnidee Fanatiek lid

15 mrt 2019
    1.789
    1.804
    113
    Vrouw
    Dankjewel! Ja genieten lukt gelukkig wel, we zijn helemaal verliefd op ons meisje :)

Eikeboompje vindt dit leuk.
  12. Zonnebloem92

Zonnebloem92 VIP lid

4 dec 2012
    10.846
    4.213
    113
    Vrouw
    Zuid Holland
    Gefeliciteerd!
    Maar ik geef je groot gelijk, zelf heb ik recent een kraambezoek afgezegd vanwege corona..moeder was mij erg dankbaar want ze vond het zo lullig.
    Het is heel jammer natuurlijk, maar het is even niet anders.

Dikke knuffel ook voor jou @Paris91

Linnidee vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina