Ik heb een KS gehad, en de eerste 2 dagen ben ik mijn bed niet uitgeweest. De derde dag alleen uit bed geweest om te douchen en om naar de wc te gaan. 4e dag na de bevalling mocht ik naar huis. Thuis heb ik wel gewoon beneden op de bank gezeten, maar kon verder vrij weinig doen. Als ik alleen al naar de wc liep had ik het idee dat ik de marathon had gelopen. Laat staan dus wasjes draaien enzo. Ben wel een paar keer smiddags nog naar bed gegaan om even bij te slapen. Mijn vriend was gelukkig 3 dagen vrij en heeft heel veel voor Robyn gezorgd. Na ruim een week ben ik met de kinderwagen en vriend even naar de snackbar gelopen, maar dat was echt nog teveel van het goede.
Na een supersnelle bevalling 3 liter bloed verloren, een OK onder narcose i.v.m. het niet loskomen van de placenta en daaraan gekoppeld een bloedtransfusie. De eerste dagen heb ik in het ziekenhuis doorgebracht en daarna thuis in bed tot 7 dagen na de bevalling. Daarna ben ik langzaam opgekrabbeld en na ongeveer 2 weken kon ik weer wat op gaan bouwen. Dankzij de bloedtransfusie kan ik na 4 weken weer redelijk in het ritme komen.
Ik heb bijna 2 weken fulltime in bed gelegen Ik kwam er zelfs niet uit voor de kraamvisite. Die ontving ik op de slaapkamer. Ten eerste was dat om de simpele reden dat ik niet kon zitten, omdat ik gigantische pijn in mijn stuitje had, en een grote knip erbij met hechtingen die open zijn gegaan. En ten tweede omdat ik me gewoon het lekkerste voelde om in mijn bed te bivakkeren. Mijn slaapkamer was echt mijn 'grot' in die tijd (mijn vriend noemde het mijn 'batcave' ). Ik voelde me zo onwennig na de bevalling...als een vreemde in mijn eigen huis. In mijn bed voelde ik me veilig, dus vandaar. Ik ben ook pas na 2 weken weer naar buiten gegaan, met mijn kind. En dat was een enorme drempel. Maar nu ga ik weer overal naartoe hoor
pff waar haalden jullie de energe vandaan? Ik kon de eerste dagen amper rechtop staan, laat staan huishoudelijk werk doen. Ik heb ook ruim een week met een katheter gelopen wat het er niet makkelijker op maakte om vrij rond te lopen en ik dus al snel in bed bleef. Nou moet ik ook zeggen dat ik niet zo actief ben aangelegd.. ik vind het altijd heerlijk om te luieren en lang in bed te liggen, dus nu vond ik dat helemaal. Na 1,5 week of zo was de katheter eruit en zijn we naar het winkelcentrum gelopen en terug (5 min of zo) maar ik moest daar echt even gaan zitten voordat ik weer terug kon lopen. Heb nog heel lang extra geslapen. Denk dat het wel belangrijk is voor je herstel om wel te slapen en rust te houden, je geeft je lichaam dan meer kans om te genezen. Anders verbruik je al je energie al aan het huishouden.
Ik heb een hele makkelijke bevalling gehad van 4uurtjes. Maar 200cc bloed verloren, en een heel klein hechtinkje. Was direct weer mn oude ik toen ze er eenmaal uit was. Ik kon 2uur na mn bevalling meer dan aan het einde van mn zwangerschap. Echt puur mazzel denk ik.
Ik heb na de bev. een week in het ziekenhuis moeten vertoeven ivm me dochter. Heb niet veel in bed gelegen ook omdat ze op een andere afdeling lag en ik er vaak heen ging en slapen overdag ging niet...had een snurkende russin naast me die de hele kamer wakker hield...(s'avonds met oordoppen ging het wel) Door het redelijk snel bewegen is de genezing ook wel vlot gegaan denk ik...kreeg 2weken na de bev. als de opmerking in de supermarkt "je loopt al!" ... Jah, al 33 jaar! duh!
Uhm... kraamtijd? wat is dat? hahaha Ik kan heel moeilijk stilzitten dus doelloos in bed liggen ging bij mij ook niet werken. Na beide bevallingen was ik binnen een paar uur weer op de been. Geen terugval of iets dergelijks, gewoon de normale dingen gedaan die ik anders ook zou dan alleen dan een tandje lager.. (ja stofzuigen en dweilen deed ik pas na 1 week)