Even voorop gesteld: ik weet dat kindjes ziek gaan worden en dat dat niet te voorkomen is! Maar...nu heersen de mazelen - en dat is wel even wat anders dan een snotneus. En na mijn drama-zwangerschap waarin we maanden bang zijn geweest haar kwijt te raken, kan ik me zo voorstellen dat we in het begin net even wat extra beschermend zijn als ze er straks is Nou vraag ik me af hoe anderen dit doen/van plan zijn te doen in hun kraamtijd (en ook daarna)? Ik woon zelf in een regio waar nog geen mazelen zijn, maar hier vlakbij helaas wel een eerste geregistreerde geval. Ons idee is om mensen uit de Biblebt maar gewoon te weren tot het weer voorbij is of tot ze gevaccineerd is (mijn ooms&tantes kunnen de kleine ook prima na een half jaar zien...) en verder (nog-)niet gevaccineerde kindjes ook te weren. Maar...verder? Sowieso ben ik niet van het 'iedereen houdt de baby vast!' principe, dat hoeft niet als ze nog maar net op de wereld is. Maar hoe ga je om met een opa&oma die vaak in gebieden zijn waar enorm veel besmettingen zijn? Ik weet dat de kleine doordat ik gevaccineerd ben tot een aantal maanden oud waarschijnlijk beschermd zal zijn via mij, maar of dit tot 3, 4 of 5 maanden is verschilt erg begrijp ik. En of het haar uberhaupt echt beschermt ook... Dus hoe dit aan te gaan pakken...? Daarom de vraag hoe andere bijna- of kersverse mama's hiermee om willen gaan! Oh, lastig vind ik ook dat je iemand net een koortslip bv kunt 'herkennen' en daardoor iig uit de buurt van je kleintje kunt houden bij besmettelijkheid. Maar mazelen is helaas al lang besmettelijk voordat het zich openbaart...en ook gevaccineerde mensen kunnen ziek worden - en dit nog niet weten... (Overigens niet mijn bedoeling dat hier discussies gaan ontstaan, ik vraag me gewoon vooral af hoe anderen hiermee omgaan)
ik kan mij jouw gedachten heel goed voorstellen....en als je weet dat bepaalde familieleden heel veel in besmette gebieden komen zou ik er idd ook goed overna denken of je die wel bij je babytje wil. Ik heb idd ook gehoord dat je kindje voorlopig goed zit met de antistoffen, maar hoe dat precies zit weet ik niet, misschien even je HA bellen voor uitleg of advies.