Alternatief voor klossen

Discussie in 'Kraamtijd' gestart door Laari26, 18 feb 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Laari26

Laari26 Bekend lid

11 sep 2014
    517
    105
    43
    Utrecht
    Dat het bed omhoog moet dat wist ik al. Maar als ik naar mijn bed van de Ikea kijk. Ben ik bang dat daar geen klossen onder kunnen.

MALM Bedframe, hoog met 4 dekenlades, zwartbruin, Leirsund - 180x200 cm - Leirsund - IKEA

Zijn er alternatieve voor klossen ? We hebben al aan lege bierkratjes zitten denken maar dat staat zo stom en ik ben bang dat dat niet stevig genoeg is.
    Dit bed kan alleen maar bij t hoofdbord en voeteneinde omhoog. Dus in het midden aan de zijkant heb je geen steun

2. mamameer

mamameer VIP lid

21 jan 2014
    8.174
    4.485
    113
    Lastig met die bedden...ik zou met zo'n bed toch voor de bierkratjes gaan, en dan misschien meerdere van die kleine kratten van 12 flesjes (brand en bavaria hebben die). bijv. 3/4 kratjes aan de voorkant en 3/4 kratjes aan de achterkant. Dan is het gewicht beter verdeelt dan met bijv. maar 4 grote kratten.

Succes!

3. Celika

Celika Fanatiek lid

15 jul 2013
    1.893
    381
    83
    Vrouw
    Dicht bij de zee
    Wij hoefden geen klossen ook al was mijn bed erg laag.
    Je kan dit altijd bespreken met de kraamzorg.
    Zou ook haast denken dat het midden van je bed dan totaal niet stevig is als je alleen aan de buitenkant wat kan plaatsen.

4. Joycey

Joycey Niet meer actief

Je kunt er ook een paar extra oude matrassen op leggen. Dan kun je nog eens 'knoeien' en dan heb je toch gewoon de stevigheid van je frame. Ik zou zelf zo'n bed niet op klossen zetten, want ik ben bang dat het frame dat niet houdt met ons gewicht. Wij zijn namelijk zelf best wel zwaar.

Mijn bed zou volgens de kraamzorg nog 5 centimeter verhoogd moeten worden; maar we hadden een kraamverzorgster van 1 meter 60 ofzo, dus dat hoefde gelukkig niet. Bedden verschonen kon ik overigens na de bevalling prima zelf als dat nodig was geweest en anders zou mijn partner het wel hebben gedaan.

5. Laari26

Laari26 Bekend lid

11 sep 2014
    517
    105
    43
    Utrecht
    ja ik had ook al gedacht aan een extra matras erop leggen maar die hebben wij niet,
    en ook daarbij ben ik bang dat dat van elkaar af gaat schuiven. vind ik toch wel een beetje gevaarlijk.

over maandje hebben wij de intake met het kraambureau dus ik zal wel even navragen hoe of wat, opzich kan de lattebodem nog wel een standje omhoog maar het probleem was dat onze losse matrassen steeds uit elkaar schoven dan omdat ze gewoon over de buitenrand schoven.

6. Centurychild6F3

Centurychild6F3 Bekend lid

23 aug 2014
    864
    3
    18
    Haarlem
    informeer gewoon eens bij de thuiszorgwinkel wat voor klossen ze leveren. Die hebben ook een legio aan mogelijkheden.
    Wij hadden gelukkig wel gewone poten, en hadden een klos onder elke hoek, stabiel genoeg hoor!

7. San987

San987 Fanatiek lid

21 okt 2012
    1.516
    98
    48
    Wij hebben ook zoiets, we hadden er in totaal 6 kratjes onder gezet. Bleef prima staan!
    Wel iets qua bescherming tussen de kratjes en je bed leggen.

8. R1985

R1985 Bekend lid

21 mei 2014
    584
    151
    43
    NULL
    NULL
    Wij hebben kratte n bier onder het bed. Voor de mooi er handdoeken over heen gelegd. Is super stevig

9. Superjollie

Superjollie Fanatiek lid

13 feb 2011
    1.821
    72
    48
    Groningen
    Wij hebben ook zo'n soort bed en die wilde prima op klossen!

10. Me26

Me26 Fanatiek lid

29 sep 2012
    4.746
    719
    113
    Bierkratten. Ons bed kunnen ook geen klossen onder.

11. Kittehs

Kittehs Niet meer actief

Geen klossen. Ik ging echt niet met minn dikke onhsndige zwangere lijf weken op een veels te hoog bed met van die die onstabiele dingen eronder liggen.. 1 nacht gedaan en ik kon/durfde niet eens naar de wc. In de kraamweek hebben anderen mijn bed verschoond en de verloskundige vond het helemaal niet erg.

12. k3lly

k3lly Fanatiek lid

1 feb 2008
    2.091
    2
    38
    Vrouw
    Kraamverzorgende
    Heerhugowaard
    Bierkratjes werkt prima hoor, wel even een houten plank ertussen leggen. Je kan ook wel klossen doen, de metalen variant heeft uitsparingen aan de zijkanten voor planken.

13. manamana

manamana Fanatiek lid

30 apr 2014
    1.372
    22
    38
    het Noorden
    Dit dus. We hebben niet eens klossen in huis gehaald. Ons bed was al bijna hoog genoeg en de kraamverzorgster vond het wel prima.

14. 1982Eva

1982Eva Fanatiek lid

12 mrt 2014
    1.035
    5
    38
    NULL
    NULL
    Wij hebben hetzelfde bed, op aanraden kraamzorg 8 klossen eronder. Het bed past idd niet in die gleuven maar staat prima solide! Het ziet er niet uit maar is met opstaan best fijn :)

15. LaRambla

LaRambla Actief lid

15 jan 2015
    292
    4
    18
    West-Brabant
    Hier coca cola kratjes gebruikt. Wij hebben een restaurant dus was makkelijk aan te komen :)

16. MaMa

MaMa Fanatiek lid

21 dec 2012
    2.663
    376
    83
    Vrouw
    Utreg
    Hier matrassen erop gelegd aan mijn kant (die gingen er weer af als kraamzorg naar huis ging) daardoor lag ik hoog genoeg

17. roomsoesje27

roomsoesje27 Bekend lid

28 jul 2013
    899
    1
    16
    Assen
    Je kan met spanbanden de matrassen wel aan elkaar maken zodat het niet gaat schuiven.

18. Floddertje123

Floddertje123 Bekend lid

12 jun 2014
    915
    0
    16
    Overijssel
    Wij hebben ook een malm bed maar dan zonder lades, we hebben hem op kratten gezet. Het leek mij een beetje eng maar het staat heel stevig.

19. mimimama88

mimimama88 Fanatiek lid

19 sep 2014
    1.516
    0
    36
    Hier stond het malm bed zonder lade op bierkratten. Op de bierkratten hadden we een houten stellage gemaakt waarin het hoofd- en voeteneinde in stonden. Even voor de beeldvorming: 2 houten balken op de kratten gemonteerd en tussen de balken kwamen de uiteinden van het bed. En het was me toch stevig! Het heeft hier in totaal 4 weken opgesteld gestaan.

20. Oedy

Oedy Actief lid

22 aug 2013
    326
    17
    18
    NULL
    NULL
    Hier zelfde bed..

Wij hebben bierkratjes gebruikt. 6 in totaal..
    Ingepakt in stevig inpakpapier! Vond gewoon kratje ook niet echt een leuk zicht...

Deel Deze Pagina