Rust

Discussie in 'Kraamtijd' gestart door Jade, 1 jan 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jade

    Jade Lid

    1 mrt 2005
    99
    0
    0
    Onlangs is een vriendin van mij moeder geworden. Ze vroeg mij wat ik als meest waardevolle advies heb gekregen net na mijn bevalling...

    ... NEEM JE RUST !!!

    Als je kraamzorg hebt, maak er dan gebruik van! Je zult het hard nodig hebben! Ook als mensen aanbieden je te helpen, probeer dan niet 'groot' te doen, maar accepteer het gewoon. Je zult er geen spijt van krijgen.

    Rust verlaagt onder andere de kans op depressies en als je baby een huildag heeft kun je er mentaal beter tegen. Ook ben je beter bestand tegen ziekten.

    Het beste advies wat ik ooit heb gekregen! Hoop dat jullie (aanstaande) moeders er ook iets aan hebben!

    Groetjes,
    Jade

    p.s. oh ja, doe wat je zelf denkt dat goed is, advies krijg je van iedereen en bij de een werkt het wel en bij de andere niet (namelijk omdat alle kinderen uniek zijn.)
     
  2. Niet meer actief

    idd neem je rust en neem hulp aan.

    Ik heb er ook heel veel aangehaden heb dan ook een heerlijke kraamtijd gehad.

    Denk niet van ooh joh dat luktme wel. Ja tuurlijk zal het wel lukken allemaal maar naderhand zul je er last van krijgen hoor.

    Geniet maar even van alle hulp.
     
  3. Deb

    Deb VIP lid

    19 jul 2005
    7.394
    0
    0
    Noord- Scharwoude
    rust!!! wat is dat?
    ik loop al vanaf de bevalling te vliegen :(
    hopelijk als ik straks lekker in me nieuwe huissie zit kan ik me kraamtijd inhalen
    want die was erg ver te zoeken vooral als het om die zo nodige rust gaat

    gr debbie
     
  4. anita22v

    anita22v Actief lid

    22 aug 2005
    271
    0
    0
    moeder en huisvrouw
    heerlen
    hoi hoi

    rust ..???? ken ik ook niet ... 3 x per dag na mijn bevalling na het ziekenhuis om mijn mannetjes te verzorgen gelukkig is dat nu over en zijn ze lekker thuis maar echt rust krijg ik nog niet met 4 kinderen.moet wel eerlijk bekennen ik heb er geen problemen mee en heb toch een heerlijke kraamtijd..

    groetjes anita
     
  5. Mirna

    Mirna Bekend lid

    6 mei 2005
    908
    0
    0
    Ik vond het heerlijk om even naar iemand anders (kraamhulp) te luisteren die het allemaal wel even regelde in mijn huis. Ik voelde me best kwetsbaar zo na de bevalling en zo'n kraamhulp die je "gewoon" even naar bed stuurde omdat ik die rust hard nodig had, was net wat ik nodig had.
    Ik heb enorm van mijn kraamtijd genoten, door de rust die ik genomen heb en door de fijne kraamhulp. Het feit "dat" je kunt rusten is wel erg lekker hoor.
    Ik heb haar trouwens wel even gemist toen ze net wegging. :cry:
     
  6. Jade

    Jade Lid

    1 mrt 2005
    99
    0
    0
    Het gevaar is dus dat men 'geen rust' heeft, en dus moet nemen op het moment dat de kleine slaapt o.i.d. Geen tijd voor rust tijdens je kraamtijd mag niet bestaan! Daar is namelijk de kraamverzorgster voor!
    (Anders moet je die maar inruilen! hahaha)
     
  7. anita22v

    anita22v Actief lid

    22 aug 2005
    271
    0
    0
    moeder en huisvrouw
    heerlen
    hoi hoi

    ik had dus geen kraamhulp omdat de kids nog in het ziekenhuis lagen dus ik stond ertoch een beetje alleen voor . dus ik had geen rust ... :cry: .maar het is allemaal goed gekomen

    groetjes anita
     
  8. pim

    pim Fanatiek lid

    22 sep 2005
    3.970
    0
    36
    Nijmegen
    Vreemd eigenlijk dat je dan geen kraamhulp hebt. Je hebt toch een zware bevalling achter de rug en bent toch druk in de weer.

    Pim
     
  9. djara

    djara Fanatiek lid

    12 apr 2005
    2.675
    0
    36
    begeleidster
    makkum (fr)
    ik ben van plan om er van te genieten... ik laat het maar over me heen komen.
     
  10. Sientje

    Sientje Fanatiek lid

    4 mei 2005
    2.747
    0
    0
    Mama
    IK ga ook proberen om te genieten, en wat betreft de rust, ik heb het strenge en dringende advies van mij fysio, de 1e 3 dagen ALLEEN om me te douchen en om naar de wc te gaan uit bed te komen en verder absoluut niet (ivm mijn bekkeninstabiliteit) dus daar moet ik me aan houden en aangezien mijn man,de kraamzorg, en de rest van de family hier van op de hoogte is, gaan ze me er vast aan houden dus dat komt goed ;) !
     
  11. roelien

    roelien Actief lid

    26 nov 2005
    420
    0
    0
    moeder
    noordwolde
    hallo,

    sientje wat je zegt 1 tot 3 dagen lekker op bed liggen is wel een goed plan
    dan weet ik zeker dat je tot rust komt

    nou ik hoop dat het mijn ok gaat lukken

    groetjes roelien
     
  12. Niet meer actief

    Hoe doe je het alleen als je nog een kindje rond hebt lopen dan kun je veel minder makkelijk je rust nemen hoor.
     
  13. PetraK

    PetraK Fanatiek lid

    19 sep 2005
    1.222
    0
    0
    Amsterdam
    Als het goed is verdeeld de kraamhulp de aandacht over jouw en je aanwezige kindje hoor.
    Dat was bij mij in elkgeval wel zo.
    En ik werd gedwongen terusten hihi terwijl ik me zo fit voelde als het maar kan.

    Ik was heel blij met de kraamhulp, ze zorgde goed voor mij, en voor mijn twee kleintjes toen.

    Weet nu nog niet voor hoeveel uur ik kraamzorg zal krijgen. Maar dat kom ik wel te weten als ze hier komen :)
     
  14. Sientje

    Sientje Fanatiek lid

    4 mei 2005
    2.747
    0
    0
    Mama
    Ongetwijfeld zal t dan lastiger worden, maar wat Petra ook al zegt, hopelijk kan de kraamhulp je ontlasten en misschien kan Papa,Oma,Opa buurvrouw, Zus of Broer een handje helpen ??
     
  15. Deb

    Deb VIP lid

    19 jul 2005
    7.394
    0
    0
    Noord- Scharwoude
    Dat gaat een beetje moeilijk als je maar 3 uurs zorg hebt ;) waar ik trouwens zelf voor gekozen heb.
    Maar ik ken mezelf ik kan toch niet stil zitten hahaha.
    Maar je hebt gelijk

    gr debbie
     
  16. Vicky

    Vicky Fanatiek lid

    11 aug 2005
    1.200
    0
    0
    Enschede
    Rust??? I wish... Ik moet nog herstellen van de bevalling + het hellp-sydnroom, en ondertussen elke dag heen en weer naar t ziekenhuis naar me mooie meisje, en het gewone leven gaat ondertussen ook door hoor ;) Nachtrust ja dat heb ik, maar voor de rest... neuh niet echt...

    Ik hoop dat de rust en het genieten een beetje komt als ze thuis is...
     
  17. Jade

    Jade Lid

    1 mrt 2005
    99
    0
    0
    Ja, ik weet het Vicky... daarom wil ik het advies ook delen omdat iedereen het wél nodig heeft.
    Je hebt nu de mogelijkheid om 's nachts te rusten, misschien als Kaylee straks thuis is, ben je 's nachts op...en slapen is de beste rust die je kunt krijgen!

    Mijn vriendin is ingestort omdat ze niet de tijd heeft genomen om te rusten. Ze heeft hierdoor ruim een half jaar niet van haar dochtertje kunnen genieten... dat heeft haar zoveel verdriet gedaan dat ze het mij op mijn harte drukte om alstjeblieft rust te nemen. Dat is de reden dat ik het wilde delen... in de hoop dat mensen niet zo koppig zijn en gewoon die kleine 15 minuten met een bakje thee op de bank némen!
    Wat is 15 minuten per dag tegenover een half jaar de groei van je kind missen!?
     

Deel Deze Pagina