positieve dyscongruentie

Discussion in 'Stel je vraag aan de verloskundige' started by radna, Feb 19, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. radna

radna Bekend lid

Dec 3, 2005
    623
    0
    0
    kapster
    hallo,

Ik heb een vraagje aan jullie. Ik kom net bij de vk vandaan, en nu ben ik doorverwezen naar de gyn, dit omdat mijn baarmoeder een grote heeft van 26-27wk zwangerschap, en ik 23 weken zwanger ben, wel zei ze erbij, dat ze geen kindsdelen kon voelen wat dus wel weer duide op een zwangerschap van 23wk. Wat zou dit dan kunnen zijn, snap t niet zo goed, is er dan iets ergs aan de hand?
    er stond ook nog bij ous leeg, wat betekent dit? wel hebben we de hartslag weer gehoord dus dat was fijn!

hoop dat jullie mijn onzekerheid beetje weg kunnen nemen, alvast bedankt!

groetjes radna

2. Brigitte

Brigitte VIP lid

Sep 25, 2006
    6,432
    5
    38
    Hoi Radna,

OUS betekent onderste uterus segment. Dat het leeg is wil zeggen dat er bij je schaambotje geen kindsdelen te voelen zijn in de baarmoeder en dat je kindje dus waarschijnlijk hoger in je buik ligt, waardoor je ook verder kunt een hogere baarmoederstand kunt hebben. En dat ze geen echte kindsdelen kan voelen wil zeggen dat ze niet precies kon voelen wat waar lag en dat is bij 23 weken ook heel normaal, Bij 27 weken kun je namelijk vaak al wel voelen wat het hoofdje en watde billen zijn. Dus allemaal tekenen dat je kindje wel de grootte heeft van rond de 23 weken. Maar voor de zekerheid willen ze met de echo meten of dit ook echt zo is. Je zult waarschijnlijk ook een suikertestje moeten doen. Allemaal standaard dingen om te kijken of er een oorzaak is voor een eventueel grotere groei van je kindje dan bij de termijn hoort. Maar het kan dus goed dat met de echo blijkt dat alles goed is. Misschien groeit ie net iets boven het gemiddelde maar dat is ook goed. Jij en je kindje worden gewoon even gecheckt op bijzondere dingen.

Groetjes Brigitte

Share This Page