Hi meiden, ik hoop binnenkort te bevallen van onze 2de. Hoewel het onze 2de is, is het wel onze eerste kraamtijd, aangezien ik bij de eerste geen kraamtijd heb gehad (8,5 week te vroeg bevallen). Wat ik me dus nu afvraag: wat is nu een handig tijdstip om kraambezoek te ontvangen? Je ziet wel eens een voorkeur op het kaartje staan, maar dan vraag ik me altijd af hoe je nu van te voren weet wat de slaapjes-tijden zijn van je kindje.... En ik ga er vanuit dat kraambezoek niet op de dag zelf pas wil afspreken hoe laat ze komen, maar dat ze dat een paar dagen van te voren willen afspreken... Hoe doen jullie dit? Thanx!
Wij deden het gewoon op de gok. In de eerste weken sliep de kleine overdag in zijn wieg in de box (was zo'n soort rieten mand, zeg maar, dus die zetten we dan overdag beneden en 's avonds mee naar boven), dus zelfs als visite kwam als de kleine sliep, dan konden ze hem toch zien. Ideaal We probeerden alleen wel om mensen zoveel mogelijk overdag te laten komen, zeker toen mijn man nog thuis was, omdat je toch kans hebt dat mensen niet doorhebben dat kraamvisite niet al te lang hoort te duren... Overdag kun je dat vaak makkelijker hebben dan 's avonds (vonden wij)
Wij doen kraambezoek rond 13.00 uur en rond 16.00 uur, in de avond proberen we echt te rusten en tijd voor ons drietjes te maken.
wij hebben geen tijd op het kaartje gezet en iedereen heeft van te voren gebeld of ze langs konden komen. Dan spraken we gewoon af in de ochtend of eind van de middag of begin van de avond. En ja kolven, voeden, slapen, dat weet je toch van te voren niet...
Hier was het na 10.30 tot 12.00 uur en 15.30 tot 18.00 uur. Dit hadden we niet op het kaartje gezet. Maar wel dat ze even moesten bellen.
wij zetten op het kaartje "voor bezoek graag even bellen"....en versturen het pas halverwege of na de 1e kraamweek....zodat we ff kunnen kijken wat het ritme zo'n beetje is van de beeb...en hoe ik me voel enz..want in die week komen toch al je "ëchte" naasten...zoals (schoon)ouders/broers/zussen/beste vrienden... Moet ook ff aankijekn hoe de voeding loopt enz...geen zin dat ik nog zit te sukkelen met de bv...als per ongeluk visite er is.. x
We zetten niks op het kaartje vindt ik niet nodig..mensen bellen toch... De meest kunnen helemaal niet overdag dus ja dat wordt moelijk dan...maar deze keer wil ik wel echt s`avonds na 19uur geen bezoek meer. Dat hadden we de vorige keer en dan wordt je echt geleefd... Dan duurt het maar iets langer deze keer maar zo komen maar in het weekend.. alleen hebben wij gelijk de verjaardag van mij en mijn dcohter op 30 sept dus dan ben ik aan het denken om verjaardag/kraamfeest te houden... Ik bedoel het is gewoon DE verjaardag van onze meid hoor maar sommige kunnen dan ook gelijk voor de baby komen....de minder belangrijke familie dan hahaha
Hier ook geen tijden op 't kaartje gezet, omdat je idd van tevoren totaal geen idee hebt wat handig is. Wel de vraag of ze even wilden bellen van tevoren en dat heeft iedereen ook netjes gedaan. Dan weet je 't uiteraard nog steeds niet echt, maar een beetje gokken lukt wel. En we lieten Milan de eerste tijd overdag beneden slapen, waardoor de kraamvisite hem toch kon zien, ook al lag 'ie te slapen.
ALS je al tijden op t kaartje wilt zetten, zou ik gewoon uitgaan van het middagslaapje van je oudste kindje. (als die tenminste nog een slaapje doet) Dan kun je in ieder geval even gaan liggen in die tijd, en dan kan papa eventueel op de baby letten als die niet slaapt. En slaapjes van de baby zijn de eerste weken vaak toch niet te plannen...
emma heeft een week in het ziekenhuis gelegen en daarna wilden we het ook heel rustig houden om bij te komen thuis, ook omdat ik nog niet hersteld was. We hebben geen tijden op het kaartje gezet omdat ik niet wilde dat er allemaal mensen tegelijk zouden komen en niet van te voren wist (voor de bevalling) wanneer ik en Emma zouden rusten. we hebben er duidelijk opgezet dat we wilden dat mensen belden en daar heeft iedereen zich heel netjes aan gehouden. we hadden twee tijden van 11 tot 12 en van 4 tot 5. hoop dat je nu wel een mooie kraamtijd mag hebben
Wij hebben inderdaad ook geen tijden op het kaartje gezet. Voorkeur bij ons is in de ochtend omdat ik dan nog redelijk fit ben. Aan het eind van de middag hebben mensen toch de neiging te blijven hangen. Eind van de ochtend hadden we de lunch en het slaapje van grote broer als excuus om mensen de deur uit te zetten.
Ik vind het het fijnst om `s morgens rond 11 uur af te spreken en `s avonds rond 19:00 uur. `s middags kun je dan zelf ook even rusten als je wilt.
Wij hadden ook geen tijd op het kaartje staan, maar dat ze even moesten bellen voor een afspraak. En als je bv geeft en je voedt op verzoek kun je dat ook niet helemaal plannen. Dan had de visite gewoon even pech. Meestal regelde we het ook zo dat mijn man ook thuis was, zodat er dan toch iemand bij de visite was. En per persoon is de hoeveelheid slaap die je nodig hebt ook verschillend. Ik had van 12 tot 15 de telefoon gewoon uit zodat ik op die tijden ook lekker kon rusten
Wij hebben ook nog geen idee.. Maar we willen het wel maar tot 17:00 houden omdat we 's avonds die drukte liever niet willen. Voor de rest heb ik ook geen idee wat het ritme van ons dochtertje zal zijn.. Maar het liefste doen we 's ochtends tussen 10:00 en 12:00 ofzo, en tussen 15:00 en 17:00. Maar wij hebben ook op het kaartje staan "Wil je mij zien? Bel dan alsjeblieft even, anders slaap ik misschien" Natuurlijk zijn er ook mensen die overdag gewoon werken, maar die willen we dan in het weekend plannen.. Want 's avonds zien we gewoon niet zo zitten. Zoieso voor het bezoek plannen we maximaal een uur per bezoek in. Misschien een kleine uitzondering voor naaste famillie de eerste paar dagen, of niet.. Ik heb echt geen flauw idee haha! Maar ik zit het me ook af te vragen hoor! We gaan wel zien hoe het allemaal gaat lopen.. Ik denk dat de kraamverzorgster ook wel goede ideeen hierover zal hebben.
Als ze nog zo klein zijn slapen ze nog zo veel en onregelmatig dat je het toch niet met zekerheid kan zeggen. Als onze kleine sliep was het jammer, dan konden ze even om een hoekje spieken. En was ze wakker dan hadden ze geluk. Beetje soepel mee omgaan... Ik haalde ze niet uit bed.
Ik lees dat veel mensen overdag visite inplannen. Is jullie man dan ook thuis? Want de mijne moet gewoon werken, en hij kan geen vrij krijgen. Het lijkt mij niet leuk om zonder hem de visite te ontvangen. Doen jullie dat dan wel? Wel heeft hij twee weken na mijn uitgerekende datum twee weken kerstvakantie dus dan zouden we mensen overdag kunnen laten komen.