Geen handen vrij

Discussion in 'Kraamtijd' started by Feilo09, Oct 25, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Feilo09

Feilo09 Fanatiek lid

Aug 31, 2009
    1,565
    0
    0
    Logistiek planner
    Hoorn
    Hoi meiden,

mijn kleine meid is vandaag 11 dagen. Overdags is ze een echt handenbindertje. Ze wil alleen in onze armen slapen en zodra we haar wegleggen, wordt ze wakker en is het huilen geblazen. Hartstikke lief dat ze zo dichtbij ons wil zijn natuurlijk, maar we komen zo nergens aan toe.

Herkennen jullie dit, en hebben jullie tips? Ik zat zelf te denken aan een draagdoek of iets dergelijks.

Alvast bedankt voor de reacties :)

2. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

het hoort er ook nog bij he, dat je aan niets anders toekomt. in ieder geval was bij ons de draagdoek een uitkomst! maar met 11 dagen vind ik het nog niet zo vreemd.
    een doekje met jouw geur erin kan ook nog weleens helpen, of een muziekdoosje.

3. Feilo09

Feilo09 Fanatiek lid

Aug 31, 2009
    1,565
    0
    0
    Logistiek planner
    Hoorn
    Nee, ze is inderdaad nog erg klein en ik heb er ook wel alle vertrouwen in dat het goed komt hoor! :) Ze ligt nu wel lekker te slapen by the way :D

Welke draagdoek heb jij als ik vragen mag?

4. juenco

juenco Fanatiek lid

Nov 14, 2008
    2,364
    0
    0
    beleidsmedewerker
    Ja, het hoort erbij. Ik wilde dat in het begin ook "niet horen", maar als ik nu terug kijk denk ik wel eens: "hoe heb ik ooit mezelf in leven gehouden" haha...:$ik had amper tijd om te eten, te douchen en laat staan naar de wc te gaan. komt allemaal wel weer, als ze wat groter zijn hoef je ze niet steeds rond te dragen, maar kunnen ze zichzelf beter vermaken. Geniet ervan en relax. Boekje op de bank of tv zachtjes aan en baby lekker slapen. Je kindje is nog zo klein, verwennen kan nog niet en eenkennigheid is er ook nog niet.

5. fafje

fafje Niet meer actief

ik deed dat gewoon hoor de eerste 2 weken..hele dag vasthouden :p..
    Maar dat kon natuurlijk niet zo verder...slapen in de kinderwagenbak voorverwarmd hielp goed...
    Tikkende klok (hartslag) kan helpen...idd een truitje van je

Laatste mogelijkheid draagdoek..persoonlijk zag ik dat niet zitten..maar als jij dat fijn vind, zou ik dat doen..!

6. Stinkerbell

Stinkerbell Fanatiek lid

May 1, 2009
    2,897
    0
    0
    Ik heb de eerste twee maanden alleen maar met mijn mannetje rond gelopen. Nam hem overal mee naar toe. Behalve de wc dan hé! ;)

Maar je zou even kunnen googlen op bykay. Vond dat erg fijne draagdoeken.

7. Djamila

Djamila Fanatiek lid

Oct 8, 2010
    2,221
    3
    0
    Heel herkenbaar. Hier hetzelfde. De eerste weken heb ik haar de hele tijd vast gehouden en veel wandelen. Sinds dit weekend hebben we een draagdoek van lodger en mevroouw slaapt er heerlijk in.

8. Trees

Trees Niet meer actief

Erg herkenbaar. Hier nam ik haar de eerste 10 weken ook overal mee naar toe (ook naar de wc :)).

Ik vond een rekbare draagdoek erg fijn toen ze klein was, bijv. een tricot slen of bykay. Daar kun je haar de hele dag in de foetushouding in rond sjouwen en heb je toch je handen vrij. Kun je vaak erg goedkoop van marktplaats plukken.

9. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

ik heb ook een bykay.

10. kiddie

kiddie Niet meer actief

11. vlinderke

vlinderke Bekend lid

Dec 16, 2009
    763
    0
    0
    Ik heb ook de draagdoek(en) van bykay, gekocht via draagdoek.nl
    Mijn zoontjes vonden het heerlijk. De jongste is nu 6 maanden en zit nog steeds in de draagdoek. Lekker makkelijk. Twee handen vrij met bijv. boodschappen doen en je kindje slaapt heerlijk, veilig, vertrouwd en warm tegen je aan. Niet alleen fijn voor je baby, maar ik als moeder vind het nog steeds heel prettig om mijn baby zo dicht bij me te dragen :D.

12. tupp

tupp VIP lid

Jun 13, 2009
    22,788
    18,968
    113
    Female
    lerares basisonderwijs
    Ook hier een draagdoekfan (Ik heb een binana.) Na een paar weken kon mijn zoon trouwens al wel een paar minuten in de box liggen. En dat werd snel langer. Dus nog even volhouden en dan kun je gewoon weer ontbijten of naar de wc. :D
    De draagdoek gebruik ik als ik toch even wat wil en hij op dat moment geen zin heeft in de box of wipstoel. Meestal valt hij in de draagdoek al vrij snel in slaap. Dan leg ik hem op bed en heb ik ECHT mijn handen vrij. Want bijvoorbeeld stofzuigen lukt wel met een kind in de doek. Maar echt poetsen (bukken!) vind ik toch niet fijn dan.

13. snoetetoet

snoetetoet Fanatiek lid

Nov 20, 2009
    2,517
    0
    36
    geondheidszorg
    zeeland
    hallo meiden, nav mijn vraag in baby dreumes over draagdoeken heb ik de bykai doek van draagdoek.nl aangeschaft heel erg leuk en lijkt me idd ideaal. kan alleen nog niet zo goed passen gezien ik op 2 dagen na 40 weken ben :D

dus als beebje er is en het is gelukt zal ik een foto plaatsen voor dames die me adviseerden en hier oo schrijven bedankt!

14. Aszz

Aszz Niet meer actief

Hier hadden wij de eerste maanden ook echt een handenbindertje. Maar je bent met z'n 2en toch? Je kan een beetje omwisselen, zodat de ander iets kan doen.
    En ook wij hadden een ByKay. Maar dat vond hij niets.
    Hij heeft zelfs de eerste 2 maanden of op mij geslapen, of ik had mijn hand op hem terwijl hij naast mij sliep ( cosleeper )

Nu is het trouwens helemaal goed gekomen hoor ;) Hij slaapt op zijn eigen kamertje, 's nachts en overdag en van 19 uur tot 8 uur.

15. luvmyluver

luvmyluver Actief lid

Apr 1, 2010
    426
    0
    0
    hbh
    leiden
    hai
    je kan ook nog proberen om in te bakeren gewoon simpel met een badcape!
    of idd een knuffeltje of trui van jou in de box/bed leggen...
    bij de oudste hielp een shirt van 1 van ons in haar bedje erg goed en bij de jongste juist het inbakeren.
    suc6

16. Cinnamon

Cinnamon Fanatiek lid

Jun 24, 2009
    2,478
    0
    36
    Ik vond een draagdoek een super oplossing (ik heb die van Marieke1983 geleend:D;))
    En wij hadden een mozes mandje in de box staan. Als hij dan in slaap viel in mijn armen kon ik hem daar in leggen en dan was hij toch in de buurt. Een t-shirt met je geur in het bedje vinden die kleintjes ook heel fijn.

17. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Goh, wat ben ik blij dat mijn kids beide prima in de box, wippertje, bed etc konden liggen en makkelijke slapers waren / zijn.. mijn rug had dat nooit getrokken.
    Mijn zus zweerde ook bij een draagdoek indertijd!

18. Allistair

Allistair Bekend lid

Jun 8, 2010
    979
    0
    0

Even off topic: aaaaaahh, dat is wel heel schattig zeg. Ziet er ook echt ontspannen uit. (Moest hier even op reageren.)

19. mirell

mirell VIP lid

Jul 17, 2007
    15,021
    1
    0
    in een hele leuke winkel de xenos
    ik woon in julianadorp aan zee
    ziet er echt super uit
    echt handig en lekker bij je

20. kiddie

kiddie Niet meer actief

Ik heb ook rugklachten, maar met deze doek merk je daar niks van, het houd je rug prima in vorm en is heerlijk ondersteund!

Share This Page