Kraamverband en later maandverband

Discussie in 'De bevalling' gestart door NikkiF, 7 aug 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. eve

eve Fanatiek lid

26 apr 2006
    4.525
    0
    0
    Den Haag
    Heb net m'n kraampakket opgehaald. Daar zat 1 pak kraamverband a 40 stuks in. Daar moet ik de eerste dagen toch wel mee doorkomen?

2. Zeeuwsmeisje

Zeeuwsmeisje Fanatiek lid

9 aug 2006
    3.051
    1
    0
    zeeuws-vlaanderen
    Twijfelgeval... tis gauw genoeg gekocht maar je gebruikt wel veel.. althans ik. Je moet zorgen dat je blaas voortdurend leeg is (goed voor het samentrekken van de baarmoeder) en omdat je vaak ook nog veel vocht verliest wat je hebt vastgehiouden op het eind moet je ook vaker piessen... elke keer dat ik naar de wc ging verschoonde ik het wel omdat ik het zo goor vond en dan gaan die 40 stuks snel op denk ik...

3. flappie

flappie Bekend lid

20 sep 2005
    732
    0
    0
    leerkracht
    Leeuwarden
    Ik zou er echt wat van inslaan. Zoals als gezegd is, je verschoont bij elke toiletgang en dat zijn er na de zwangerschap nogal wat ( om al je vocht kwijt te raken). Vooral de eerste dagen raak je grote stolsels kwijt bij het lopen of opstaan. Ook goed spoelen elke keer na het plassen! Ik vloei nu nog steeds dus bij mij zijn er de eerste twee weken wel 6 pakken kraamverband doorheen gegaan en tot nu maandverband....zucht, hopelijk houdt het nu snel op! Succes alvast voor straks!

XXX

4. wendyfardo

wendyfardo Bekend lid

6 jul 2006
    737
    0
    16
    dedemsvaart
    ik ben ondertussen ook al met het 4e pak kraamverband bezig... tycho is zaterdag 2weken oud, ik vloei niet veel maar moet wel vaak naar het toilet toe en verschoon me bij elk bezoek..

even over de stolsels ik begrijp ook niet dat de verloskundige dat niet meld ik schrok me dood toen ik op het toilet zat ik dacht dat er nog 1 achteraan kwam...

5. eve

eve Fanatiek lid

26 apr 2006
    4.525
    0
    0
    Den Haag
    Nou, als ik dat allemaal zo lees ga ik voor die tijd toch nog maar wat extra pakken inslaan. Klinkt overigens niet prettig die stolsels. En idd wel vreemd dat je daar eigenlijk niks over hoort of leest.

6. susanne1979

susanne1979 Fanatiek lid

13 mei 2006
    3.799
    1
    0
    verzorgende
    Limburg
    Ik vloeide op het einde van de kraamweek al heel weinig zodat ik een maandverbandje kon gebruiken. heb dus ook niet veel van het kraamverband gebruikt. Die gebruikte ik dan gewoon voor s'nachts..
    Nu is Tim 2 wkn en 2 dagen en ik vloei nog steeds maar een heeeel klein beetje.. lijkt op het einde van een menstruatie zeg maar... Is ookal wat bruinig.. (sorry voor details.. maar voor de mensen die voor het eerst zwanger zijn, is het misschien toch prettig om te weten waar ze straks aan toe zijn)
    Stolsels heb ik helemaal niet gehad!! Maar mijn vk en kraamverzorgster hebben het wel verteld.. (is ook een van de taken van een kv en vk om dat te melden!!)

Bij Lisa ben ik ook geen stolsels verloren.. en vloeide ik in totaal maar 3 wkn.

7. eve

eve Fanatiek lid

26 apr 2006
    4.525
    0
    0
    Den Haag
    Jeetje Susanne, dat is weer een heel ander verhaal. Klint een stuk prettiger :D Nou ja, ik moet het maar gewoon afwachten. Woon in een winkelstraat met Kruidvat, Trekpleister etc. Een extra pak is dus eventueel zo gekocht. Tjonge, wat een gedenk en geregel allemaal

8. Iman

Iman Bekend lid

31 jul 2006
    987
    0
    0
    Firdaous is nu bijna twee weken en ik heb alleen de eerste twee dagen veel gebloed.. nou ja veel..gewoon een beginnende menstruatie zeg maar.. nu bloed ik alleen een klein beetje als ik loop maar snachts zou ik gewoon zonder verbandje kunnen slapen.. alleen als ik ff op visite ga bij familie doe ik wel een kraamverband in voor de zekerheid is niet zo fraai als je bij een ander bent en je lekt door... het bloed is nog wel rood soms roze.. nee heb ook geen stolsels verloren maar ben wel ingelicht door de verloskundige en kraamverzorgster!!!!

tip:
    Als je meer dan twee stolsels verliest in korte tijd of je hebt binnen een half uur twee kraamverbanden vol bloed moet je de verloskundige bellen (zei mn kraamverzorgster)

wel slordig trouwens dat dat je niet is vertelt zou me ook rotschrikken...

lief Iman

9. susanne1979

susanne1979 Fanatiek lid

13 mei 2006
    3.799
    1
    0
    verzorgende
    Limburg
    Inmiddels is vloei ik nu niet meer!! jippieeee !!!

10. Iman

Iman Bekend lid

31 jul 2006
    987
    0
    0
    misschien een rare vraag maar is je afscheiding nu helemaal wit al zoals normaal zeg maar (bloos)

11. Ramoontje

Ramoontje VIP lid

28 okt 2005
    32.963
    0
    36
    Onze Rick is nu 9 dagen oud en ik ben inmiddels begonnen aan mijn 5e pak kraamverband..... Ik verlies gelukkig nauwelijks stolsels (eigenlijk helemaal niet), maar vloei dus wel net iets heftiger dan een voor mij normale menstruatie. En aangezien ik vanonderen helemaal gehecht ben, durf ik nog niet over te stappen naar normaal maandverband, omdat dat vaak een "plastic" laagje aan de onderkant bevat en dan kan e.e.a. gaan broeien enzo..... en op een ontsteking of iets dergelijks zit ik nu echt niet te wachten :(

Het is niet anders, maar laat mij maar lekker kraamverband gebruiken hoor, ik heb er mijn zoontje voor in de plaats gekregen en dat is het me meer dan waard! ;) :D

12. susanne1979

susanne1979 Fanatiek lid

13 mei 2006
    3.799
    1
    0
    verzorgende
    Limburg
    nee dat nog niet.. beetje geel/groenig..
    zoals wondvocht eruit ziet.

Deel Deze Pagina