Hallo allemaal, Even een vraagje ik wil bevallen in het ziekenhuis maar dat word nu misschien op medische indicatie omdat ik al wat overtijd ben. Nu had ik begrepen dat als de verloskundige de bevalling begeleidt en verder alles goed is je na iets van 2 uur weer naar huis mag. Maar hoe zit het dan als de gyneacoloog de bevalling begeleidt? Moet eerlijk toe geven dat ik bang ben voor infuus, maar ben nog wat banger dat ik wat langer in het ziekenhuis moet blijven. Hoe was jullie ervaring na een bevalling die door de verloskundige en/of gyneacoloog werd begeleidt? Groetjes Chanel.
Ik ben bevallen onder begeleding van een gyn. Een infuus krijg je meestal niet zomaar hoor, in ieder geval niet standaard... ik was er van te voren ook wel bang voor maar ik kreg ´m uiteindelijk dus wel (weeënopwekkers) maar toen had ik al weeën en een infuus is in vergelijking met dat niks... viel mij reuze mee en ik schijn nogal lastig te prikken zijn. Ik beviel uiteindelijk via een ks maar anders had ik de dag erna naar huis gemogen... meestal is het zo als je laat in de middag/avond bevalt je een nachtje blijft, beval je sochtends vroeg dan mag je nog die dag naar huis... of er moet een reden zijn dat jij of je kind iets langer moeten blijven. Tis niet leuk maar je hebt gewoon niet zoveel keus he... denk dat er niemand is die dat leuk vindt. Gewoon op je af laten komen... het hangt er echt van af hoe de bevalling gaat.
Ik ben ook bevallen onder begeleiding van een gyn, omdat ik ingeleid ben omdat Iman een groeiachterstand had. Heb dus ook een infuus gekregen. We moesten een nachtje blijven (ben om 18u bevallen) en de ochtend erna mochten we naar huis. Ik denk dat er verder niet veel verschil is qua begeleiding van de bevalling of je bevalt onder leiding van een gyn of VK.
ik ben ook in het ziekenhuis bevallen en moest ook een nachtje blijven, (ben om 14.49 bevallen) om heel eerlijk te zijn vond ik het wel lekker om een nachtje te blijven je hebt je kleintje gewoon bij je liggen, het enige vervelende was dat ik mijn mannetje vreselijk miste dit was de eerste nacht zonder elkaar en met een baby was dus erg wennen... en een infuus krijg je geloof ik niet standaard hoor heb ik ook niet gehad
Nee een infuus krijg je alleen als je ingeleid wordt of als de weeen niet doorzetten, maar 'normaal' wijkt de bevalling in het ZH niet veel af van thuis, als er geen complicatie's zijn.
met mijn eerste ook bevallen in het ziekenhuis door gyno maar in bij zijn van mijn verloskunde Dave had vacium nodig dus mocht mijn VK het niet doen we moesten die dag wel in het ziekenhuis blijven ivm evt hoofdpijn van dave (vaciumpomp) en hij had wat temp volgende dag mochten we samen naar huis infuus heb ik niet gehad
als je onder medische indicatie bevalt moet je meestal een nachtje thuisblijven. Beval je poliklinisch dan mag je na 2 a 3 uur naar huis!
Ik ben poliklinisch bevallen in het geboortehotel. ( dit zit in het ziekenhuis) hele fijne ervaring, en net in een hotelkamer bevallen. Ik ging 4 uur na de geboorte naar huis, ik wou eerst nog ff lekker rustig douchen, aankleden en avondeten. En 2 uur na je bevalling weggaan is best zwaar, bij mij ging het lopen nog best moeilijk!
Pfff ik ben blij om van jullie te horen dat je geen standaard infuus krijgt Was daar echt heel erg bang voor. Dinsdag heb ik weer een afspraak bij de verloskundige tenzij de baby daar voor wordt geboren. Ik was al van plan om in het ziekenhuis te bevallen. Nu is het voor mij alleen afwachten wie de bevalling gaat begeleiden. De gyn of de verloskundige. Hoe ervaarde jullie het om een nachtje in het ziekenhuis te blijven? Ik denk niet dat ik zal kunnen slapen omdat het een totaal andere omgeving is.
Ik was pas om 18 uur bevallen. De nacht erna had ik daardoor nog teveel adrealine in mijn bloed om te slapen. De zuster zei dat dat normaal is. Je moet verwerken wat je meegemaakt hebt. Verder sliep de kleine naast me, dus dan slaap je ook niet goed. Als je ingeleid wordt krijg je trouwens wel een infuus he... (wil je niet bang maken!)
ik ben bij de eerste bevallen in het ziekenhuis omdat ik al 5 dagen weeen had maar de ontsluiting wou niet na 5 dagen nog steeds maar 1cm. dus ik ben ook ingeleid met een infuus. er zat marconium in het vruchtwater dus we moesten een nachtje blijven ter controle anders hadden we gewoon de zelfde dag naar huis gemogen. bij me tweede had ik lang durig gebroken vliezen dus zij is ook in het ziekenhuis geboren ook ingeleid met infuus. we moesten ook een nachtje blijven voor infectiegevaar maar alles was prima in orde. over het algemeen als alles gewoon goed gaat dan mag je na een paar uur alweer naar huis.
Mijn bevalling werd begeleid door een vk, en werd later overgenomen door de gyn, vanwege de vaccuum, maar toen Steven er was ging de gyn metteen weer weg, heb haar hooguit een kwartier gezien. De gyn zei dat ik de volg dag naar huis mocht. De vk heeft me gehecht. Achteraf ging ik pas na 6 dagen naar huis want had erg last van aambeien en kon hierdoor niet plassen en kreeg een catheter. Ik vond in het ziekenhuis bevallen fijn, al had ik voor thuis gekozen, maar vanwege langdurig gebroken vliezen, moest ik er wel heen. Evt volg keer, ga ik denk ik zo weer naar het ziekenhuis.
Het verschilt dus per situatie of je een nachtje in het ziekenhuis blijft. Als ik een nachtje moet blijven slapen tja dan heb ik geen keus. Hoop eigenlijk dat ik een paar uur na de bevalling gewoon naar huis mag. Eerst maar even afwachten wat me verloskundige dinsdag gaat zeggen. Waarschijnlijk ga ik dezelfde dag ook langs de gyn voor een eventuele echo en hartfilmpje. Waren jullie met bevallen ook voorbij de uitgerekende datum gekomen?
bij me eerste was ik bijna 42w maar ik had al 5 dagen aan een stuk door weeen ongeveer tussen de 2 en 10 min met al vanaf dag 1 maar 1 cm ontluiting dus ik was totaal uitgeput de vierde dag kwam ik in het ziekenhuis en de 5de dag is me dochter geboren. van me tweede was ik 39w maar ik had al 2 dagen gebroken vliezen met alleen s'nachts weeen voor ze me gingen inleiden met de inleiding bleek ik wel al 3cm tehebben.
Ik kan me best wel voorstellen dat als je al 5 dagen weeen hebt dat je dan op een gegeven moment niet meer kan. Ik dacht altijd dat als je vliezen gebroken waren je binnen 24 uur moest bevallen? Bij mij is er nog steeds niks gebeurd. Zou echt blij zijn als ik morgen bij de gyn langs kan. Eerst even afwachten wat me verloskundige morgen gaat zeggen.