Weet niet waar ik het moest plaatsen dus maar hier... Gek word ik van die dikke matrassen! Wanneer mag je weer normaal maandverband gaan gebruiken? Of loop ik nu al veel te lang met dat kraamverband rond. Ik dacht dat er teveel plastic in die dunne dingen zit wat niet ze goed was of zo? En hoe lang zijn jullie blijven spoelen na de bevalling?
Na 4 dagen ben ik ongeveer overgegaan op gewoon maandverband toen was het ergste bloeden voorbij en kon ik het af met gewoon verband. Het spoelen heb ik gedaan zolang dat ik die branderige gevoel nog had (ivm hechtingen) dat was ook na een paar dagen al weg. Maar dat gewoon maandverband niet zou mogen heb ik nooit gehoord...
Wat je ook kan gebruiken als je nog veel aan het floeien bent is KOTEX maandverbad. Die zijn ng steeds dik en bevat haast geen plastic. Ik plakte er dan altijd twee op elkaar zodat ik toch ng een lange inleg had. Je hebt verschillende van kotex maar volgens mij was het Maxi normaal... maar helemaal zeker weet ik het niet. Good luck! SoSweet
Maanverband met een plastic laagje is niet zo gezond. Dat ademt niet. Er is nauwelijks nog maandverband zonder te koop maar ik ben al vrij snel overgestapt.
Ik gebruikte in het begin ook kraamverband, maar vond die grote lappen maar niet lekker zitten. Na een paar dagen ben ik Always gaan gebruiken, maar het werd zo ontzettend broeierig van onder. Tip: het goedkoopste maandverband van Etos werkt uitstekend. Kost iets van 1,20
Bah vond die kraamverbanden ook vreselijk. Ben volgens mij na een 2 weken overgestapt op Kotex Night. Ook nog wel dik, maar niet zo mega. Ik had het nog wel nodig want heb lang nagevloeid. Spoelen heb ik ook 2 weken gedaan voor de hechtingen. Maar heb nooit pijn gehad met plassen, want ik kon niet plassen 5 dagen lang en heb met katheter gelopen. Enige voordeel was dat het dus ook niet kon branden hahaha
Ik ben na 3 dagen overgestapt van kraamverband naar gewoon maandverband, dat ging prima. Na 2 weken was het vloeien zo minimaal dat ik inlegkruisjes ben gaan gebruiken en dat doe ik nu nog.
Ik heb 3 weken kraamverband gebruikt omdat ik nog zo heftig vloeide, maar naar mate het minder werd ben ik ook maandverband gaan gebruiken. Toen over gegaan op de inleg kruisjes en ben nu vloei vrij JOEPIE
Volgens mij kun je gewoon op maandverband overstappen als het vloeien minder wordt. Ik weet niet precies hoe lang ik kraamverband gebruikt heb. Maar zodra het kon ben ik wel op maandverband overgestapt. Ik vond Always trouwens ook niks, echt heel broeierig. Ik had van Libresse een van de dikste soorten (zonder vleugels, die zijn wat dikker) Die hebben een veel fijnere toplaag, voel je bijna niet zitten. In het ziekenhuis hadden ze ook die van Libresse, dus ik neem aan dat dat dan wel goed is.
De eerste dagen in het ziekenhuis gebruikten ze tenalady. Thuis ben ik over gegaan op de grootste always en later de gewone maandverbanden. Je moet gewoon gebruiken waar je je het prettigst bij voelt. Groet van Kiki
Hoi, Als je gewoon maandverband draagt, dan heb je grotere kans op infecties en ontstekingen. Je hebt inderdaad Kotex, dat is iets dikker als maandverband, maar dunner als kraamverband, en zonder plastic laagje. Groetjes Saskia
Eerste dagen kraamverband toen overgegaan op de dikke maandverbanden van Kotex die bevielen mij prima. Spoelen heb ik gedaan tot ik geen pijn meer had met plassen aan de hechtingen. Volgens mij heb ik een weekje gespoeld.
Dat plastic in de meeste maandverbanden gaat broeien, dan heb je een grotere kans op infectie. Bij het kruitvat heb je een super goedkoop merk (weet even niet meer hoe het heet) Dat kost geloof ik 45 cent per pak en daar zit geen plastic in, maar is wel een normaal formaat. Je hebt er ook voor de nacht van, die zijn iets langer.
Ik heb de eerste 1,5 week dat kraamverband gebruikt. Maar omdat mijn hechtingen zijn gaan onsteken, en ik amper meer vloeide ben ik daarna washandjes gaan gebruiken. Gewoon in mijn ondergoed. Dat ademde meer dan maandverband (kotex) en inlegkruisjes. Maar ik vloeide na 2 weken al amper meer, kon prima met een inlegkruisje toe. Een paar keer per dag een nieuw washandje, en 's nachts helemaal bloot met een handdoek eronder. Dan komt er meer lucht bij de hechtingen en heelt het beter...
Het maandverband van de HEMA bevat geen plastic, die kun je dus gewoon gebruiken! Is er ook nog in verschillende diktes....was ik erg blij mee!