Ik weet niet goed waar ik het berichtje moet plaatsen, dus probeer ik het hier. Na de eerste kraamdagen moet je maandverband gebruiken, maar welke maat precies en ze zeggen zonder plastic laagje. Wat wordt daar mee bedoelt ? ( makkelijk he als je altijd tampons hebt gebruikt).
Dat betekent dat je niet dat superdunne maandverband moet gebruiken. Dat gaat namelijk heel erg broeien en da's niet zo handig met wonden enzo. Je hebt bijvoorbeeld kotex maxi wat je kunt gebruiken, dat is eigenlijk gewoon het ouderwetse maandverband, dus wat dikker. Daar zit minder plastic in en gaat niet zo broeien of irriteren. Groetjes Rosa
Ja idd kotex is zonder plastic, eigen huismerk van het kruidvat geloof ik ook maar weet ik niet zeker, maar het ligt er ook aan hoe je bevalling is verlopen. Ik mocht omdat ik geen hechtingen had meteen always gaan gebruiken (die gebruikte ik altijd al icm ob.)
Hier ook lang kraamverband, maar die dingen ben je op een gegeven moment behoorlijk zat en is het een verademing geweest toen ik over kon naar de maandverband.
ja kraamverband heb ik wel, maar dat zijn zulke grote dingen. Die zijn volgens mij alleen voor de eerste paar dagen. En dan maar snel op die dunnere dingen.
Idd dat kraamverband zijn die 'surfplanken' . Ligt er een beetje aan hoeveel bloedverlies je nog hebt maar de een gaat na een paar dagen al over op dunner verband en de ander pas na bijv 2 weken.
hey ik ben na een week always laandverband gaan gebruiken. die paarse met flappen en s'nachts die blauwe. je kan ze in meerdere diktes kopen.