Mijn baby is nu een week oud en ik geef borstvoeding. Afgelopen nacht wilde hij heel lang aan de borst terwijl hij dan steeds uiteindelijk niet meer dronk. Hield ik m Rechtop en begon hij weer te zoeken. Is dit zuig behoefte simpelweg? Mag hij in zon geval een speentje of is dit af te raden ivm zijn leeftijd/borstvoeding?
Advies is pas speen als de borstvoeding goed loopt, hij goed aanhapt etc. Advies is na 4/6 weken ivm risico speen/tepelverwarring. Hier bij ruim 3,5 week speen gegeven ivm forse zuigbehoefte, voor die tijd veel ''gepinkt'' en inderdaad veel aangelegd. Ik zou het in week 1 niet doen, maar ook hierbij geld...jij bent de moeder! Vergis je echter ook niet in het zoeksignaal, kindjes die erg moe zijn laten ook het ''snuffel-smak'' gedrag zien. Weet je zeker dat het steeds honger is? Je kan m mogelijk ook even wegleggen, desnoods bij je op de arm of even naast je (val zelf niet in slaap dan) om te kijken wat hij doet.
Ik wacht dan liever toch nog even met de speen. Overdag gaat het prima en slaapt hij goed. S nachts is hij onrustiger. Afgelopen nacht was het zo dat elke keer dat ik dacht klaar te zijn met voeden en ik hem even rechtop hield voor een boertje (die vrijwel nooit komen!), begon hij meteen weer heel onrustig de borst te zoeken Terwijl als ik hem dan aanlegde, hij nauwelijks echt dronk
Wij gaven kleine man in de kraamweek al een speen (gaf ook bv) hij had enorme zuig behoefte en daardoor lagen we de hele nacht met een pink in z'n mond. Dat hielden we niet vol en toen voor speen gekozen.
Mijn zoontje is opgenomen geweest in ht ziekenhuis toen hij 10 dagen oud was en daar zeiden de zusters dat ik hem als troost prima z'n speentje kon geven. Daarna thuis weer even mee gestopt maar dan viel hij tijdens de voeding in slaap en als ik hem weglegde begon hij gelijk te huilen. Wanner hij na de voeding in slaap viel deed ik hem gelijk de speen in endaardoor sliep hij vanaf 2,5 week al 6 uur door per nacht. Hi wilde trouwens al heel snel de speen niet meer en nu zuigt hij op zijn vingers als hij moe is.
Hier bij alle 2 vrijwel na een dag ofzo de speen gegeven. Heeft hier gelukkig niet voor verwarring gezorgd. Maar ze hadden allebei erge zuigbehoefte.
Wij hebben het ook in de kraamweek geprobeerd, constant met je pink is ook niks. Maar meneer moest 'm hier niet, nog steeds niet trouwens.. Je zou eerst je pink kunnen proberen, is ook niet alles maar dan weet je of het zuigbehoefte is?
Hier ook na 3 dagen al een speen, anders lag ik de hele nacht met een vinger in zn mondje. Helemaal geen last van verwarring gehad bij bv.
Ik dacht ook dat ik zonder speen zou kunnen. Een week na de bevalling bleef mn zoontje maar om de borst vragen, ik legde hem steeds aan en dit werd bij mij zeer pijnlijk. Er is me toen geadviseerd om minimaal elke drie uur te voeden,maar tussendoor pink aan te bieden. Al vrij snel gebruikte ik een speentje. Mn zoontje had hem soms maar een kwartiertje nodig.
Advies wat ik kreeg was om geen speen te geven voor het etenstijd. Omdat ze dan minder goed kunnen gaan drinken. Erna en voor troost is het geen probleem. Onze meid heeft ook veel zuigbehoefte. Speen is erg fijn. Mijn pink was in het begin helemaal gerimpeld. Haha Bedacht me vandaag alleen wel dat er ook een X een tijd komt dat de speen afgeleerd moet worden.
hier vrij snel een speen gebruikt. tot ze na 3 maanden keihard ging gillen toen ik met de speen aankwam. uiteindelijk heeft ze dus haar middel en ringvinger gebruikt en de speen nooit meer aangeraakt
3 dagen zh overleefd met pink. Ze wilden ons geen speentje geven. Dag 4 thuis, speen. Nu 6 weken en bv loopt als een trein! Als jou gevoel zegt dat je kleine een speentje nodig heeft, kun je het proberen. Willen ze jou, spugen ze hem uit tot ze krijgen wat ze willen (borst, pink, andere speen) hier is Avent een hit trouwens. Lijkt op de pink