Voorweeën of echt??

Discussie in 'De bevalling' gestart door Divarg, 17 mei 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Divarg

Divarg Bekend lid

12 okt 2014
    913
    21
    18
    Ik ben vandaag 41 weken zwanger, heb de hele zwangerschap geen voorweeën, buikpijnen gehad en amper harde buiken. Vanochtend om 6:15 werd ik wakker met een lichtzeurende ongesteldheidspijn alleen onderin mijn baarmoeder. Vrij kort daarna had ik om de 4 a 5 minuten krampen van een seconde of 50, weer zo'n typische ongesteldheidskramp maar prima te behappen nog. Die heb ik een uur ofzo gehad, in bed blijven liggen, kruik erbij gepakt en het leek een half uurtje wat af te nemen (om de 5 minuten, minder pijnlijk en minder lang) en daarna kwamen er weer 2 heftigere om de 4 minuten. Geen bloeding, slijmprop of vruchtwater gezien.

Is dit nou voorwerk of is het begonnen? Ik ga in het ziekenhuis bevallen en woon in het buitenland, hier komt dus geen vk mij toucheren of checken helaas :(

2. tantetil

tantetil Bekend lid

1 jan 2010
    768
    162
    43
    Vrouw
    Noord Holland
    Het klinkt wel als echte weeën omdat ze zo lang zijn en regelmatig. Ik hoop het voor je....succes!

3. Mags

Mags Fanatiek lid

1 nov 2012
    1.198
    0
    0
    Echte weeen blijven regelmatig komen en worden ook steeds pijnlijker. Blijven ze in pijnintensiteit hetzelfde, of zit er geen regelmaat in, dan zijn het waarschijnlijk voorweeen.

Als ik je zo lees dan denk ik bijna wel dat het begonnen is hoor! Ik zou even een uurtje aankijken of ze om de zoveel minuten blijven komen en ook steeds pijnlijker worden. Hier bij mijn vk is de stelregel bij een eerste kind: een uur lang weeen die steeds pijnlijker worden, om de vijf (of vier, of drie) minuten, die een minuut tot anderhalf duren, dan bellen!

Hoop voor je dat het echt begonnen is, toi toi toi!!

4. Divarg

Divarg Bekend lid

12 okt 2014
    913
    21
    18
    Bedankt meiden :) Het gaat nogal op en neer, nu komen ze weer om de 4 minuten (best regelmatig dus) maar duren ze alweer een klein half uurtje maar 30 seconden en is de intensiteit niet zo heel dramatisch.. Al met al heb ik al wel bijna 4 uur last nu, kan dat met voorweeën ook zo lang duren?

5. Mags

Mags Fanatiek lid

1 nov 2012
    1.198
    0
    0
    Ja, dat kan zeker een aantal uur duren!

Heb je al geprobeerd of ze met een warme douche of bad afzwakken? Echte weeen worden daar intenser van terwijl voorweeen afzwakken, zeggen ze.

6. Divarg

Divarg Bekend lid

12 okt 2014
    913
    21
    18
    Ja ik heb met een kruik in bed gelegen maar merkte geen verschil, het werd niet erger en niet minder, kreeg het alleen erg heet dus heb het ding er na 45 minuten weer uitgegooid :p

7. lisettevers

lisettevers Actief lid

26 mrt 2013
    409
    2
    18
    breda
    klinkt wel alsof het begonnen is. Succes. Het zal nooit lang meer duren!

8. kers87

kers87 Bekend lid

4 sep 2012
    678
    0
    0
    Ik denk ook dat het begonnen is! Veel succes!

9. happynienja

happynienja Fanatiek lid

8 aug 2007
    3.178
    0
    0
    Julianadorp
    Spannend! Hou je ons op de hoogte?

10. MamaVanNuNog2

MamaVanNuNog2 Bekend lid

19 jun 2014
    540
    1
    0
    Oh jee klinkt wel als het beginnende werk!
    hoe is het nu?

Deel Deze Pagina