Hoi, Ik ben 2 weken terug bevallen met een forse knip. (Kraamzorg kon er niet over uit hoe groot). Inmiddels wordt het vloeien minder. Ik had erg last van die dikke kraamverbanden en koter nachtverbanden omdat het randje precies op de knip zat. Nu draag ik weer van die platte kraamverbanden maar wanneer mag ik over naar regulier maandverband, en welk merk is parfumvrij en niet zo plastic/broeierig? Voor inlegkruisjes is het net teveel... Ben benieuwd hoe jullie dat doen...
Normaal maandverband mag volgens mij eigenlijk pas bij je volgende menstruatie. Hebben ze van kotex ook niet wat dunnere zonder plastic?
Ik weet niet of die dunner zijn want die andere heb ik nooit gehad. Maar ik vond ze wel fijn. Voor zover maandverband fijn kan zijn dan
Bij de kruitvat en etos heb je de aller goedkoopste maandverband. Word ook gebruikt als kraamverband. Ik gebruik ze ook nu. Ik vloei nu pas minder, maar deze houden ook genoeg tegen. En niet duur.
De Kotexverbanden in een witte verpakking (heb je ook in verschillende lengtes) vond ik prettiger dan de nachtverbanden (zwarte verpakking). Ze zijn echt wat dunner.
Ik vond de Kotex wit ook veel fijner dan de zwarte verpakking, hier ook een flinke knip. En wat ik als alternatief had (mijn knip was open gaan staan) was een hydrofiele doek opgevouwen, omdat het anders teveel ging broeien.
Aan het einde van de kraamweek ben ik weer over gegaan op gewoon maandverband (libresse). Dat kraamverband was ik zo zat. De kraamhulp zei wel dat het wat broeierig kon zijn, maar ik heb er geen last van gehad. Gewoon op tijd wisselen.
Ik heb bij alle drie na een paar dagen weer gewoon maandverband gebruikt. Geen problemen mee gehad gelukkig.