Nou de kraamzorg is net geweest, zij weten dat ik geen thuisbevalling zal hebben want ik ben klinisch dus loop via het ziekenhuis. Maar nu zei ze dat ik alsnog bierkratten onder mijn bed moet zetten. Ik vraag me af of dit wel stabiel is... Ik heb laminaat in de slaapkamer, dat gaat toch schuiven lijkt me..? Iemand hier ervaring mee? Ik zie het echt niet voor me. Moet ik dan mijn bed uit springen of met een ladder eruit klimmen?
Bij ons moet het bed minimaal 70 cm hoog zijn, van de grond tot einde matras. Bij het uitleencentrum kan ik een opblaasbaar matras lenen. Misschien kan je naar het uitleencentrum bij jou in de buurt bellen en vragen of zij dat hebben.
tis goed met de kraamzorg, als je gewoon zorgt dat je zelf of iemand anders je bed op maakt dan hoeft dat helemaal niet. gaat er puur om dat hun 'geen last van de rug krijgen'
kijk inderdaad even in het topic die aangegeven wordt door Amfy.. in dat topic heb ik vandaag een foto geplaatst van ons bed op bierkratjes Nou hebben wij wel vloerbedekking, dus geen schuif probleem.. je zou er zelf stukjes rubber mat ofzoiets onder kunnen leggen tegen het schuiven (van dat spul wat je ook onder vloerkleden legt..)
bij ons schoof het ook niet hoor - en je controles moeten ook op een verhoogd bed gedaan worden... met kratjes gaat het prima
Het verhogen van het bed is idd puur voor de kraamzorg, zodat zij hun rug niet verpesten met te laag bukken. Mijn bed kan niet omhoog, dus werd aangeraden om een extra matras neer te leggen, die je op je bed kan leggen als er controles zijn. Daarnaast moet je dan zelf je bed verschonen. Ik had 2x een kraamverzorgster die het helemaal geen probleem vond, dus zelfs die extra matras heb ik nooit nodig gehad!
ik ben de eerste keer thuis bevallen en de 2de keer in t ziekenhuis, beide keren niks onder mijn bed gehad. Niemand die er wat van zei
Ik had op de babykamer een bed staan wat we op klossen hebben gezet ivm de controles etc. Ons eigen bed kon niet goed op klossen worden gezet, ook onze KV vond het geen probleem mbt verschoning etc. Maar ze vond het wel fijn dat de controles op de juiste hoogte konden worden gedaan. (ook hier in het ziekenhuis bevallen)
Heb van het weekend 4 matjes 30x150cm antislip (0,99eurocent) bij Karwei gekocht, ons bed gaat ook gewoon op kratjes en heb ook laminaat.
Ok perfect, dat is een goed idee ik heb de praxis hier om de hoek zitten dus die zullen vast ook antislip matjes hebben, gewoon die je ook onder de douche gebruikt toch? En hoeveel kratten doe jij onder je bed?
Ik doe denk gewoon 8 kratjes onder mijn bed, heb een boxspring en dus 2 lossen delen. Het zijn niet die matjes voor in de douche (die zij denk ook een stuk duurder) maar antislip matjes (zitten opgerold). Heb de hele Karwei doorgezocht en wilde net gaan vragen of ze het hadden en toen zag ik ze ineen liggen.
Ik moet ook bed op kratten zetten, terwijl ze het bed niet hoeven te doen en ik toch niet thuis mag (wil) bevallen het is dus echt voor de controles :S erg stom