Ik heb al een paar weken regelmatig een gespannen/trekkerig pijnlijk gevoel in mijn bovenbuik als ik bijvoorbeeld een stukje gelopen heb of in het huishouden bezig ben geweest. Ik dacht altijd dat het wel normaal zou zijn tijdens de zwangerschap, maar gisteravond vond ik ook een beetje bloed in mijn urine (weet niet waar het vandaan kwam). Het was maar één keer, nu heb ik het niet meer, maar zou dit misschien een blaasontsteking kunnen zijn? Of herkent iemand dit?
zijn het geen harde buiken als je ze krijgt als je bent bezig geweest? blaasontsteking lijkt me niet, maar ik moet toegeven dat ik dat nog niet heb gehad tijdens een zwangerschap. Dus geen idee hoe dat dan voelt. Anders heb je veel pijn met plassen en denk je de hele tijd dat je moet. De eerste keer wist ik niet wat het was en na een paar dagen kreeg iker ook een dubbele nieronsteking bij, au! Laat anders voor de zekerheid je unine testen bij de HA, daar hebben ze strips die ze erin hangen en dan weet je het direct. succes! Miek
Heb net voor de zekerheid even urine weggebracht, kan vanmiddag bellen voor de uitslag. Ik twijfel of het harde buiken zijn, omdat ik het idee heb dat je hele buik dan ook echt hard moet zijn en niet pijnlijk? Zoals veel mensen het omschrijven: Alsof er een ballon in je buik zit. Dat heb ik niet, het is alleen mijn bovenbuik die gespannen voelt en het voelt dan een beetje als hele lichte kramp, een beetje een zeurderig gevoel.
Ik zit rond dezelfde termijn als jij en heb deze klachten ook. Volgens mij zijn dit geen blaasontsteking klachten (wel vreemd van dat bloed bij de urine btw) maar heeft het voornamelijk met de groei van de baarmoeder te maken. De baarmoeder zit bij mij nu erg hoog en de kleine komt al bijna tegen m'n ribben aan. Ik heb het idee dat ik daarom snel spanningsklachten krijg bovenin. Heb je ook meer last van maagzuur nu?
blaasontsteking lijkt me ook niet echt, dat zit toch eerder onderin je buik zou het niet gewoon spierpijn kunnen zijn door het bewegen van je kindje? die ligt nu nog vrij hoog te spartelen als het goed is dat bloedverlies zou k even niet weten, zou er iig je vk even voor bellen
Ja, maagzuur heb ik ook last van, maar dit is eigenlijk al mijn hele zwangerschap heel erg... Mijn baarmoeder ligt zit ook al echt tegen m'n ribben, dus zou inderdaad kunnen zijn door de groei. Als de kleine schopt/beweegt, voel ik het meestal meer in het midden van m'n buik, rond en net boven m'n navel en onderin. Af en toe eens een schop tegen m'n maag of ribben, maar niet heel veel gelukkig!
Oja, dat bloedverlies was alleen gisteravond wat in m'n urine, daarna niet meer... Wacht dus even de uitslag van de urine af en anders een beetje in de gaten houden, maar het kan natuurlijk net zo goed van aambeien o.i.d. zijn gekomen!
Je hoeft geen "last" te hebben van een blaasontsteking, maar als je het niet op tijd ontdekt loop je wel meer risico op een nierbekkenontsteking... en dat zit uiteraard wel hoger dan je blaas. Dus wel goed dat je het even laat testen. Bij mijn eerste zwangerschap heb ik het gehad, maar niet echt goed opgelet. Gelukkig dat mijn toenmalige HA iedere controle ook mn urine nakeek.... beginnende blaasontsteking. Nu bij deze zwangerschap had ik het zelf al vlot in de gaten, vaak moeten, maar dan maar drie drupkes hoeven te doen... was inderdaad ook raak. Maar beide keren geen buikpijn of pijn bij het plassen oid.
Hopmarjanneke, wat goed dat je huisarts elke keer even urine nakijkt! Hier inderdaad nooit symptomen, alleen kleinere plasjes, maar dat heb ik sowieso nu vaak doordat de kleine tegen m'n blaas aan schopt of gaat liggen Net zoals de assistente vroeg of ik meer afscheiding had: Tja, sinds het begin van de zwangerschap al! Vorige keer dat ik blaasontsteking had (voor de zwangerschap nog), had ik het ook niet in de gaten en kwam ik zondagavond bij m'n ouders in de buurt bij de HAP terrecht, omdat ik zo'n veschrikkelijke pijn in mijn rug had (beetje stekend gevoel), dat ik amper meer kon zitten. Bleek dus een nierbekkenontsteking..
De huisarts teruggebeld en ze konden er niet veel duidelijkheid over de urine geven. Omdat ik aangegeven had dat ik gisteren wel wat bloed in de urine had en ik zwanger ben, hebben ze het opgestuurd naar het ziekenhuis en daar krijg ik over 5 werkdagen de uitslag van. Ben wel heel opgelucht dat ik vandaag nog kon komen brengen en de huisartsme blijkbaar toch serieus genomen heeft! (dat deed de assistente niet echt vanmorgen)