Hoelang was jullie man vrij?

Discussie in 'Kraamtijd' gestart door Mamajobejo, 30 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mamajobejo

11 mrt 2011
    29
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn zoon is n week en n dag en voor t eerst is ie werken ik heb nog twee kinderen van bijna 2 en 3 en merk dat alles nog zo moeizaam gaat en ik t superzwaar vind en dat al om half tien!
    Hoe ging dat bij jullie toen jullie voor t eerst alleen waren en wanneer was dat?

2. Lt20

Lt20 Niet meer actief

Mijn vriend had op het werk geregeld dat hij 3 weken vrij was vanaf de geboorte.

Heb de 1e week platgelegen met buikgriep dus toen moest hij voor onze kleine meid zorgen daarna. Die 2 weken erna vond ik het wel fijn om samen te zijn. Toen hij weer ging werken vond ik het hartstikke eng, ook omdat hij gelijk 24 uur van huis was. Maar dat ging gelijk goed.

Als het goed is, is hij nu weer 3 weken vrij vanaf de geboorte. Ben benieuwd hoe dat gaat lopen, lijkt me toch zwaarder met nog een kindje erbij.

3. AMS

AMS Fanatiek lid

14 mei 2009
    3.394
    4
    38
    España
    Hij was 3 dagen na de geboorte vrij. Gelukkig had hij niet heel veel werk de eerste weken en kon dus af en toe een uurtje thuiskomen tussendoor. Wel was mijn moeder er de eerste 2 weken om te helpen, was ik heel blij mee, want kon zelf nog niet heel veel de eerste dagen.

4. Chocoladekoekje

Chocoladekoekje VIP lid

25 mei 2010
    7.799
    43
    48
    Mijn man was de dag van en na de bevalling vrij. Ging toen de kraamweek weer werken en was de week na de kraamweek vrij. In de kraamweek was toch de kraamhulp er, dus dat ging prima! Vond het erg fijn op deze manier :)

5. patje20

patje20 Fanatiek lid

14 sep 2006
    2.871
    13
    38
    Vrouw
    Ergens in de polder
    Hier was man 4 weken na de bevalling vrij, vond het heerlijk maar ook wel weer fijn dat ie ging werken

6. Amaryllis

Amaryllis Fanatiek lid

24 aug 2008
    3.708
    4
    38
    Hier werd I. op vrijdag geboren, en maandag ging manlief weer aan het werk. Oorspronkelijk had hij het idee om de week na de kraamweek vrij te nemen, maar hij heeft een eigen bedrijf waardoor dat niet is gelukt. Ook de avonden en het weekend erop moest hij helaas werken. Ik vond en vind dat niet leuk, het was zwaar maar niks aan te doen. Maar ik heb verder nog geen kindjes rond lopen, in jouw geval kan ik me voorstellen dat hulp wel echt nodig is!

7. misa

misa Niet meer actief

Hier 1,5 a 2 weken. Kan je man niet alsnog iets regelen dat hij meer thuis is?

8. Daro

Daro Fanatiek lid

1 aug 2010
    2.548
    0
    0
    West-Brabant
    Op donderdagochtend begonnen de weeen, die dag is ie niet gaan werken. Op vrijdagochtend is zoonlief geboren, toen is ie ook niet gaan werken. En op zaterdag is ie ook vrij geweest. Maandag is ie weer gaan werken.

9. leeuw86

leeuw86 Fanatiek lid

10 nov 2009
    4.523
    0
    0
    in het weekend bevallen, en dinsdag weer gaan werken, toen ons meisje thuiskwam was hij 2 week vrij

10. Bammetjebam

Bammetjebam Niet meer actief

Hier in België duurt vaderschapsverlof 10 dagen, stukken beter dan die 2 dagen in NL, dat is net genoeg tijd voor de geboorteaangifte bij wijze van spreken...

Het viel wel mee de eerste dag dat vriend weer ging werken, ik was wel bang om alleen thuis te blijven met de baby, maar het ging allemaal goed. Maar goed, ik heb slechts 1 kindje, ik kan me voorstellen dat het een compleet ander verhaal is als je er 2 of meer hebt.

Er zijn trouwens websites over time management voor moeders, misschien dat je daar ook iets aan hebt:
    time management for stay at home moms - Google zoeken

11. Rosado

Rosado Niet meer actief

Na de geboorte van Ayla is mijn man na de kraamweek 2 of 3 weken vrij geweest. Deze keer beval ik precies in de zomervakantie en is de kans klein dat hij vrij kan krijgen. Gelukkig heb ik een hele lieve moeder die dan vrij neemt en me wat komt helpen.

12. Done

Done Fanatiek lid

5 jan 2009
    2.634
    0
    0
    Huismoeder
    Hier was mijn man maar 2 dagen thuis en omdat ik in het ziekenhuis heb gelegen even met de baby kregen we maar 2 dagen kraamhulp,dus in een klap was en mijn man weg en de kraamhulp :s

Nu ben ik eind december uitgerekend en hoop dat het mooi tegen de kerstvakantie van hem aan geboren word zodat we wat meer tijd hebben om te wennen

13. Clapat

Clapat Fanatiek lid

10 mrt 2009
    1.059
    17
    38
    Duitsland
    Mijn vriend is 2 maand thuis geweest! Geweldig om alles samen te doen!

14. corina83

corina83 VIP lid

10 sep 2009
    6.038
    0
    36
    Vrouw
    IT'er
    in een huis aan het water ;)
    Hier is hij een week vrij geweest en de week ervoor had hij zorgverlof omdat ik niet meer kon lopen door BI.

15. Loki09

Loki09 VIP lid

2 okt 2009
    7.631
    2
    38
    Brabant
    Mijn vriend is nog 2 volle werkweken thuis geweest na de geboorte van de kleine. Vond dat ook wel erg prettig moet ik zeggen! En dan heb ik nog maar alleen een baby en niet ook nog meer kids, pff!

16. Bri

Bri Niet meer actief

De ochtend na de geboorte van onze 2e, moest m'n vriend al naar een afspraak*. Hij heeft toen eerst onze oudste naar het kdv gebracht en een buurvrouw geregeld die bij mij kon blijven tot de kraamhulp kwam. Dit was minder dan 8 uur na de bevalling, maar helemaal alleen was ik toen niet. Dat kwam 'pas' op dag 2.

M'n vriend werkt onregelmatig/flexibel, hij is eigen baas. Hij heeft wel minder buitenshuis gewerkt dan normaal in die periode, maar helemaal vrij genomen had hij niet.

* die afspraak was nota bene bij mijn werkgever (toen al bijna ex-werkgever). ze waren gigantisch verbaasd dat hij kwam; ik had net daarvoor een sms gestuurd naar de secretaresse dat ik die nacht bevallen was.

17. Chai

Chai Niet meer actief

Mijn vent was 2 weken vrij, super!
    Na 4 dagen was ik voor het eerst alleen al, geen probleem trouwens. Ik deed al vanaf mijn bevalling snachts voeden 2/3 keer alleen dus dat ging ook prima. :)

18. Ike1983

Ike1983 Bekend lid

21 okt 2009
    853
    32
    28
    Mijn man was tot 3 weken na de bevalling vrij. Daarna 2 weken halve dagen gewerkt. Hij had nog een hele berg vakantieuren staan.

19. NooNoo

NooNoo VIP lid

18 jul 2010
    5.422
    1
    0
    NooNooman is 3 weken vrij en daar ben ik echt heel blij om!

20. carmen78

carmen78 Actief lid

22 aug 2010
    122
    0
    0
    Mijn vriend is zelfstandige en heeft de dag Vd bevalling en de dag daarna ivm aangifte vrij genomen. De kraamweek kwam hij rond 4 uur thuis met mijn dochter van 2 jaar zodat hij de kraamhulp afwisselde.
    Op vrijdag is mijn dochter altijd thuis, andere sGen worden nu door KDV en oma's opgevangen en mijn vriend is elke vrijdag thuis voor mijn dochter. Dit doet hij nog zo'n 3 weken

Deel Deze Pagina