Kraamverzorgende zonder kinderen een min punt?

Discussie in 'Kraamtijd' gestart door Maulin, 25 nov 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. 1981Mama

    1981Mama VIP lid

    8 apr 2015
    5.989
    1.439
    113
    Nee maakt helemaal niets uit! Ik had bij baby1 een kraamverzorgster met kinderen en bij baby2 een kraamverzorgster zonder kinderen.

    En ze waren allebei goed. En die van baby2 was een echte topper! Die had ik ook wel echt ff nodig maar gelukkig was ze geweldig
     
    Maulin vindt dit leuk.
  2. SYRV

    SYRV Fanatiek lid

    29 nov 2009
    3.133
    453
    83
    Bij de tweede hadden we een kraamverzorgster zonder kinderen (van de eerste weet ik het niet meer). Ze was echt geweldig! Lief voor onze zoon en geweldig met mij en onze pasgeboren dochter. Kinderen of niet.. laat je niet tegen houden om je droom na te jagen!
     
    Maulin vindt dit leuk.
  3. Suuzan

    Suuzan Fanatiek lid

    21 dec 2013
    1.804
    654
    113
    Ik had een ouwe vrijgezel en bij de tweede een jonge oma. Ik heb het niet als gemis ervaren dat de eerste geen kinderen had. Ik vond het wel fijn dat ze wat ouder waren, zodat ze al veel werkervaring hadden, omdat we echt zelf niks wisten over een pasgeboren baby.
     
  4. Maulin

    Maulin Lid

    21 mei 2015
    7
    6
    3
    NULL
    NULL
    Ja dat klopt. Dat ik geen gezin heb, maakt het veel makkelijker om dit te doen.
     
  5. Maulin

    Maulin Lid

    21 mei 2015
    7
    6
    3
    NULL
    NULL
    Dat is wel begrijpelijk.
     
    Suuzan vindt dit leuk.
  6. Maulin

    Maulin Lid

    21 mei 2015
    7
    6
    3
    NULL
    NULL
    Vooral 'lief' hoor ik hier. Tips zijn trouwens ook welkom of is daar al een topic over geopend?
     
  7. toch3

    toch3 VIP lid

    28 dec 2013
    16.036
    15.045
    113
    Wat voor tips?
     
  8. SophieSoHappy

    SophieSoHappy Bekend lid

    18 apr 2016
    696
    629
    93
    Vrouw
    Ik zou er ook geen problemen mee hebben. Is bijns net als dat je alleen een goede verloskundige zou zijn als je zelf bent bevallen en dus weet hoe t voelt :p Denk ook niet dat iemand daar een probleem mee heeft haha
     
    Maulin vindt dit leuk.
  9. jolien 1986

    jolien 1986 Niet meer actief

    Onze kraamhulp had kennis van verschillende stichtingen zoals "early birds" en "prematurendag" was fijn dat ze ons er op kon wijzen.

    Wat kennis van borstvoeding en kolven Praktische zaken. Hoe lang houdbaar hoe bewaren. Dat het in de koelkast kan gaan vlokken en niet direct bedorven is .. (mijn man gooide om die reden 120ml door de gootsteen :mad:)

    Verder dacht ze heel erg mee met onze behoefte ipv wat wel en niet haar taken waren. Zo deed zij boodschappen voor ons, kookte ze. Zodat wij zoveel mogelijk in ziekenhuis konden zijn. kwam ze korter zodat we nog wat uurtjes tegoed hadden op moment dat onze dochter werd ontslagen op de neonatologie. Een engel die vrouw :thumup:
     
    Maulin vindt dit leuk.
  10. rums

    rums Niet meer actief

    O nee bij de kraamverzorgende geen enkel moment aan gedacht. Wij hadden bij de 1e ook een kraamverzorgster zonder kinderen maar schat van een meid die ons veel geleerd heeft.

    Ik heb dat dan wel weer bij een verloskundige die geen kinderen heeft. Over de pijn bij een bevalling.
     
    Maulin vindt dit leuk.
  11. IkbenTess

    IkbenTess Fanatiek lid

    14 dec 2016
    2.115
    1.090
    113
    Vrouw
    Nederland
    Ik weet niet of mijn kraamverzorgsters kinderen hadden, ik was blij met ze in ieder geval.
    En mijn oudste zoon heeft een heel jonge juf, vers van de pabo en geen kinderen zelf. Mijn oudste heeft autisme en is hoogbegaafd, niet makkelijk voor haar.
    En ze doet het geweldig!! Ik ben zó blij met haar! Vorig jaar had hij haar ook als juf, toen we hoorden dat ze mee zou gaan naar groep 6 hebben we keihard staan juichen!

    Dus nee, zelf kinderen hebben/leeftijd maakt mijn inziens niet uit.
     
  12. Rizzoli

    Rizzoli Fanatiek lid

    21 aug 2013
    2.315
    807
    113
    Onze kraamverzorgster had ook geen kinderen, maar wel een lading kennis en tips. Dat vind ik persoonlijk belangrijker. Ze was lief, duidelijk, begripvol en streng wanneer nodig.

    Ik zou zeker je droom najagen. Geen kinderen hoeft echt geen nadeel te zijn!
     

Deel Deze Pagina