@beauty2012 Waarom heb je dan op dag 3 niet aangegeven dat die kraamverzorgster niet bij jullie gezin 'paste' Hier belde de kraamzorg op de 3e dag op en vroegen hoe het ging en of we tevreden waren over de kraamverzorgster.
De kraamverzorgsters die we bij de kinderen hadden waren echt super! Ze deden de controles bij mij en de baby, de was, de afwas, het bed verschonen, de wc + douche schoonmaken, de visite van drinken en wat lekkers voorzien, stofzuigen en dweilen. H. die bij de oudste was heeft zich wel vermaakt met de honden als ze eventjes niks te doen had A. die bij de jongste was zat dan een boekje te lezen, of ze ging wat leuks doen met de oudste. Ik vond het beide keren een heerlijke tijd! Mijn enige eis was dat ze wel met grote honden overweg konden.
Ik had ook zo'n een na mijn eerste bevalling. M'n mama was veel bij mij, en de kraamverzorgster kwam uit hetzelfde dorp... Enigste wat ze goed kon was koffie drinken en praten en roddelen, vreselijk. M'n tweede was een schat! Stofzuigen, dweilen, wc en badkamer, wasjes draaien. Voor mij en zoontje eten en drinken klaarmaken, flesjes maken, overal meehelpen en meelevend. Deze twee waren van dezelfde Kraamzorg organisatie. Ik heb nu voor Een andere organisatie gekozen.
ik had een top kraamverzorgster. omdat ik klein woon en mijn moeder in huis was de eerste week, heb ik van te voren met het bureau afgesproken dat de kraamhulp maar voor een paar uurtjes hoeft te komen, alleen om mij en de kleine te controleren. ik voel me niet op mijn gemak als een vreemde de hele dag in mijn huis is. en ik kon geen bv geven en flesjes heb door mijn werk genoeg gemaakt en uitgekookt ze kwam om 9.30 konden wij uitslapen en rustig opstaan en ze ging om 12.00 weer weg ze wilde alles doen hoor wassen strijken enzo maar dat wilde mijn moeder niet dan had zij niets meer te doen. ze maakte voor mij koffie/thee brood of fruit klaar. ik werk zelf al jaren op een babygroep maar was heel blij met haar uitleg en de hulp met het in badje doen wat zijn ze toch klein (ik ben bewust alleen er voor gegaan)
Hier is de kraamzorg geweest en het was super. Ik heb vanaf t begin geen eisen gesteld, maar ik had een heel opruimerig typetje dus ze deed uit zichzelf onwijs veel. Ze wou zelfs alle was strijken maar k zei nee joh dat is echt niet nodig. Ze hielp veel met de baby maar omdat het de tweede is, wist ik alles al ( en door m'n werk) dus was ze meer op de achtergrond aanwezig en deed mijn controles.
Tussen mijn oudste 2 zit 18 maanden. En ze zijn in de kraamweek al samen in het babybadje gegaan. Kvz deed alles klaarzetten/opruimen en de oudste uit/aankleden, ik de jongste. Vond de oudste helemaal geweldig dat hij met de baby in bad mocht
Zo vreselijk lui en vies mijn vorige kraam was zo fantastisch zijn de twee die ik nu heb! Het zijn zzp dames met een duo baan die om en om komen. Ze nemen lekker de tijd, maken mijn huisje keurig aan kant, zorgen voor rust in huis. De ene is meer thuis in bv dan de ander, daar maak ik graag gebruik van. Kortom, echt tevreden!