Typisch Nederlandse kraamcadeau's

Discussie in 'Kraamtijd' gestart door singa, 7 jul 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. singa

singa Niet meer actief

Wij hebben vrienden in Canada die eind juli hun eerste kindje verwachten. Omdat zij Canadees is, vind ik het leuk om typisch Nederlandse dingen voor de baby op te sturen. Zo gaan we beschuit en muisjes opsturen. Daarnaast zat ik ook te denken aan een boekje van Dikkie Dik met een Dikkie dik knuffel.
    Weet hier iemand nog meer cadeautjes die je alleen in Nederland kan kopen?

2. Pickle

Pickle Fanatiek lid

7 mei 2010
    1.293
    5
    38
    Iets van Jip en Janneke (Hemapower)! Zo Nederlands als maar kan. En je hebt er ook boekjes van die naar het Engels vertaald zijn.

3. Libelle82

Libelle82 VIP lid

26 jun 2008
    5.081
    372
    83
    Gezinsbegeleider
    Zeeland
    Moest ook direct aan Jip & Janneke denken. Schijnt ook een speciaal drankje ( alcohol ) te zijn dat gedronken wordt na de geboorte. Weet alleen de naam niet.. soort bittertje..

4. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Dingen van Nijntje.

5. AMS

AMS Fanatiek lid

14 mei 2009
    3.394
    4
    38
    España
    Maak er een tiendagenpakket van met uitleg (is echt typisch nederlands)...
    idd nijntje, dikkie dik, Jip en Janneke (hebben ze ook een leuk engels boek van). Maar ook kleertjes zijn vaak heel anders (iig dan in spanje) en vond het zelf dus erg leuk om nederlandse kleetjes te krijgen van bijv. noppies, de pijama's van de kruidvat ect heel fijn, hema etc. Geloof dat die labeldoekjes ook echt iets nederlands zijn..
    En idd de beschuit met muisjes (leuk met tekst en uitleg over waar het gebruik vandaan komt)..

6. AMS

AMS Fanatiek lid

14 mei 2009
    3.394
    4
    38
    España
    kraamanijs (schijnt ook goed voor de bv te zijn) of bedoel je kandeel?

7. Libelle82

Libelle82 VIP lid

26 jun 2008
    5.081
    372
    83
    Gezinsbegeleider
    Zeeland
    Bedoelde idd kandeel ;)

8. Mikki77

Mikki77 VIP lid

17 nov 2007
    5.698
    0
    36
    Noord-Holland
    Ga je het na de geboorte opsturen? Want dan zou je ook het geboortekaartje op een paar klompjes kunnen laten schilderen.

9. AMS

AMS Fanatiek lid

14 mei 2009
    3.394
    4
    38
    España
    Ook iets typisch nederlands ;), kan zijn dat ze die niet zullen sturen..

10. Anice

Anice Niet meer actief

Ik weet niet in welk gedeelte ze van Canada wonen maar veel grote plaatsen hebben tegenwoordig wel iets van een NL/Duitse winkel waar je beschuit en muisjes kunt kopen. Zou zonde zijn als alle beschuitjes stuk gaan.
    Ik miste vooral de Nijntje spulletjes hier. Verder kennen ze ook niet de omslagdoeken met zo'n mutsje eraan. Wel de variant in badstof voor na bad maar ik bedoel dus van die doeken van de Koeka, Lodger snoozebaby enz... Misschien is dat een leuk kadootje.

11. Mikki77

Mikki77 VIP lid

17 nov 2007
    5.698
    0
    36
    Noord-Holland
    ja, terwijl ik het typte dacht ik: doen ze dat eigenlijk overal, geboortekaartjes? Niet dus blijkbaar :D

12. AMS

AMS Fanatiek lid

14 mei 2009
    3.394
    4
    38
    España
    Nee, wij vonden het leuk om ze ook voor spaanse kant te maken, maar kregen van vele de vraag wat ze er mee moesten ;).. Gelukkig vonden sommige het wel erg leuk en staan ze nog steeds bij mensen in de kamer te pronken..

13. Anice

Anice Niet meer actief

Geboortekaartjes worden hier in Canada ook verstuurd. Alleen hier sturen ze kaartjes met de foto van de baby erop of met het hele gezin. Van die vrolijke kaartjes in NL kennen ze niet.

14. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.246
    4.479
    113
    Mijn zus woont in Amerike en wat ze daar dus niet kennen zijn washandjes.
    Toen mijn neefje dus geboren werd hebben we hydrofiele washandjes (hema) opgestuurt.

Deel Deze Pagina