Ik weet niet zo goed waar ik dit moet neer zetten dus dan maar hier Een vriendin van me is gisteren bevallen, en nu wil ik heel graag die kleine bewonderen alleen ben ik verkouden en hoest ik. Kan dat kwaad voor zo'n kleintje ? Als ik het google lees ik verschillende dingen zoals dat je gewoon kan gaan omdat het goed is voor hun weerstand maar ook dat een kleintje eraan kan overlijden? Groetjes Lisa
Ik zou persoonlijk uit de buurt van het kindje blijven. Wel langsgaan en kijken, maar niet boven de wieg hangen en vasthouden. Kindje is net geboren en nu al een zware verkoudheid oplopen en zo weerstand opbouwen gaat mij wat ver. Een pasgeboren baby is nog wel erg kwetsbaar.
Dat zou ik ook doen. Vriendin van mij had een koortslip tijdens onze babyborrel (kleine was 8 weken oud ofzo). Ik zei dat ze gewoon mocht komen, maar gelijk haar handen goed moest wassen bij binnenkomst en niet de kleine aanraken. Voor verkoudheid zou ik hetzelfde zeggen. Handen wassen bij binnenkomst (dat hoort sowieso op kraambezoek vind ik 😉 en niet over de baby heen hangen. Veel plezier!
Ik zou zeggen " overleg met je vriendin" , laat haar beslissen of je nu mag komen of liever later! Ik heb ook iemand gevraagd later te komen ivm flinke verkoudheid en ze begreep dat echt wel!
Ik zou niet gaan. Zo'n jonge baby is nog zo vatbaar voor alles en heeft zelf nog geen immuniteit. Ik zou wachten tot je genezen bent. Op enkele dagen zal het nu ook wel niet steken lijkt me.
Wij hadden een stagiaire-kraamhulp erbij, ze was ontzettend verkouden. Met als gevolg dat onze, te vroeg geboren, dochter ook verkouden werd. Nog maar een week oud en amper lucht kunnen krijgen... Achteraf had ik gewild dat ik er iets van gezegd had. Ik zou dus niet op visite gaan. Je vraag had overigens in het topic Baby en Dreumes gekund.
Ik zou het ook voorleggen aan je vriendin! En erbij zeggen dat je het natuurlijk geen probleem vindt als ze graag wil dat je later komt. Liefs
Ik zou het ook overleggen. Ze zal dat denk ik alleen maar heel erg waarderen! Goed van je dat je hier überhaupt over nadenkt vind ik, voor ik zelf een baby had stond ik hier eerlijk gezegd veel minder bij stil
Inderdaad even overleggen met je vriendin. Persoonlijk zou ik niet langsgaan. (zeker niet vasthouden of dichtbij komen) Hier is onze dochter ook verkouden geworden tijdens de kraamweek. word je echt niet vrolijk van. Ze spuugde elke keer dikke slierten slijm uit. En neusje zat elke keer dicht. Ikzelf ben toendertijd bij een nicht later op kraambezoek geweest omdat ik verkouden was. (had achteraf niet gehoeven, baby was al aangestoken door ander kraambezoek...)