Dat ligt echt aan de kraamverzorgster. Ik heb collegas die echt geen reet doen en alleen maar kletsen en sommige doen alleen de badkamer en voor de rest niks.. ik kan echt niet stil zitten echt vreselijk. Ik houd het huis bij, was, sanitair elke ochtend lekker schoonbed. ontbijt lunch en fruit.. evt andere kinderen bezig houden, boodschapje doen enz. Koken doe ik ook niet, niet omdat ik t niet wil maar omdat ik echt niet kan koken. Ik zet wel altijd alles klaar.. bijvoorbeeld aardappel schillen, boontjes doppen enz. maar genoeg collegas die mij voor gek verklaren en geen reet doen of heel weinig.
Ik heb er twee gehad vanwege hun diensten en omdat ik voor 3 uur per dag kraamhulp had aangevraagd Eerste zorgde voor de visite en deed verder niet echt iets. Weet nu al niet meer wat ze het weekend allemaal gedaan heeft. Als er geen bezoek was deed ze mn controles en vertelde ze ons hoe vriend het beste de kleine kon verschonen en badderen enz. De twee kwam doordeweeks en wat een schat was dat. Tijdens de bezoekuren ging ze juist bed verschonen en badkamer poetsen of de baby in bad doen. Vriend was thuis en die zorgde voor de gasten.
Over de huishoudelijke klusjes; hier hebben we overlegd met het intake gesprek en toen de kraamzuster er eenmaal was ook nog met haar. het was niet de bedoeling dat ze ramen ging lappen ofzo, maar ze draaide wel wasjes, vouwde de was op, stofzuigde en maakte het toilet en de wastafels schoon. Volgens mij ruimde ze ook de vaatwasser uit. Koken ging in overleg, omdat dat bij elk gezin verschilt. Wij hebben een boerderij dus aten wij (toendertijd) altijd smiddags warm. In 1 vd laatste weken vd zwangerschap heb ik voor de hele kraamweek spullen apart gelegd in de vriezer zodat zij of wij niet elke dag hoefden te verzinnen wat we aten. We hebben de kraamzuster ook aangeboden mee te eten(we zijn daar nogal gastvrij in), dat hoefde in 1e instantie niet van haar maar ze zag wel in dat het toch wel erg prettig en gezellig was. Onder het eten hebben we dan ook heel wat afgekletst, erg leuk, want zo leer je elkaar wel kennen, al zie je elkaar maar een paar dagen. Gelukkig had ik een goede bevalling gehad en ging alles erg goed met onze dochter, dus het was een rustige werkweek voor haar. Ik was gelijk alweer mobiel, dus kon allerlei dingen gewoon zonder hulp, traplopen, douchen enzo. Soms was ik echter een beetje te mobiel, hahaha, werd ik naar boven gestuurd om te slapen en toen ik uit automatisme de tafel na het eten af ging ruimen zei ze dat ik weer moest gaan zitten. Ook voelde ik me bezwaard als ik op mijn kont op de bank voor de tv zat en zij drinken enzo kwam brengen. Ik ben zó gewend om alles zelf te doen! Bij een 2e wil ik haar weer, ze was goed streng op die punten, haha! En ik ga er een 2e keer ook veel meer van genieten hoor!
Oorspronkelijk geplaatst door Erzi Bekijk bericht Dat ligt echt aan de kraamverzorgster. Ik heb collegas die echt geen reet doen en alleen maar kletsen en sommige doen alleen de badkamer en voor de rest niks.. ik kan echt niet stil zitten echt vreselijk. Ik houd het huis bij, was, sanitair elke ochtend lekker schoonbed. ontbijt lunch en fruit.. evt andere kinderen bezig houden, boodschapje doen enz. Koken doe ik ook niet, niet omdat ik t niet wil maar omdat ik echt niet kan koken. Ik zet wel altijd alles klaar.. bijvoorbeeld aardappel schillen, boontjes doppen enz. maar genoeg collegas die mij voor gek verklaren en geen reet doen of heel weinig. Eigenlijk vind ik dat best wel schandalig. Je betaalt er toch voor.
Onze eerste kraamverzorgster was echt een topper. Ze zorgde overal voor en verwende me heerlijk. Verder was ze heel rustig, niet zo'n kletskous. Ze had niet super veel te doen, eerste kindje en we woonden in een klein flatje. Ik had toen recht op extra dagen omdat ik ziek was geworden. Maar helaas kon zij die dagen niet bij ons afmaken. Toen kwam er een andere, op zich een prima kraamverzorgster, maar ik had geen klik met haar. Ze kwam vrij stug over. Bij mn zoontje was het echt drama. Een heel drukke vrouw die erg graag over zichzelf praatte en steeds vertelde hoe goed ze was met honden (wij hadden 2 honden ). Op een gegeven moment was ik gaan douchen toen ze aan kwam 's morgens, kom ik beneden zit ze aan tafel koffie te drinken. En mn dochter kwam naar me toe : mama, ik heb honger. Gaat ze zelf koffie zitten drinken en ik kon zelf ontbijt voor mn dochter en mij maken. Terwijl mn man had gezegt dat we nog niet gegeten hadden. En ik kon bijna niet staan door de BI. Verder vond ze het niet nodig om mijn zoontje de laatste dag te wegen. Hij was erg veel afgevallen en pas 1 dag iets aangekomen. En het drinken ging erg moeizaam. 3 dagen nadat ze weg was ben ik mijn zoontje gaan wegen bij het cb, omdat ik het niet vertrouwde. Bleek dat hij weer afgevallen was, hij heeft toen weer een week in het ziekenhuis gelegen.
Oh als ik dit lees kan ik in m'n handen klappen. Wat hadden wij een lief mens! Een wat oudere vrouw die het heerlijk vond om te strijken.. iedere dag werd m'n bed dus verschoond en gestreken, ons wasgoed werd gedaan, de badkamer en toiletten iedere dag gepoetst,de kamers gestofzuigd en gedweild..Ze deed echt alles en was erg lief voor ons baby'tje. Flink verwend met fruit en we deden iedere ochtend ff samen een cappuccino om de dag door te nemen en smiddags een om de dag af te sluiten. Ze luisterde echt oprecht naar mij en was hee, zorgzaam..Mocht ik een tweede krijgen vraag ik haar zeker weer!
ik had er de eerste twee dagen een die heel lief was en ons veel leerde in korte tijd. Ze was hyper en was constant bezig met schoonmaken. Ging zelfs kasten opruimen. Maar kwam dan steeds vragen waar ik alles wilde hebben. Heel lief maar beetje te druk. Rest vd dagen een die geen reet deed.. Ik ging het bezoek zelf maar vragen wat ze wilden drinken, mevrouw zat gewoon aan tafel met haar eigen koffie. Hier toen wel wat van gezegd, ook al vond ik dat lastig. Daarna ging het iets beter.. Ze praatte ook alleen maar over zichzelf, terwijl je toch het gevoel moet hebben dat er voor jou gezorgd moet worden.
onze kraamhulp was vreselijk brutaal. mijn man had na mijn bevalling verse osseworst gehaald van de slager, en filet american. nu vind ik het niet zo'n probleem dat de kraam hulp mee eet, ookal heeft ze dit niet in overleg gedaan, maar mijn man komt thuis met die lekkere dingen voor mij, want hij zei ook tegen haar als je haar brood smeert doe dat er dan maar op. en dan had ze me brood gesmeerd, krijg ik 3 plakjes, gaat ze mijn/haar brood opeten met vet dik beleg erop, en ze zat te smullen, ze had zo 4 broodjes apart belegd voor der zelf, en ik kon 3 plakken osseworst krijgen op een dubbele boterham. like... WTF. en nu denk ik, ach laat gaan.. maar toen, met al die hormonen was ik écht pissig! zo ook, zelfde kraamhulp, ze wou wat eerder weg omdat ze naar een feestje ging die avond, door de weeks, dus ik zei prima hoor (ging om een uurtje) maar dat zou ze dan niet noteren. volgende dag, presteerde ze het om 2uur te laat te komen, en dan liegen dat ze in de file stond, tot dat ze aan de koffie zat, en der mond voorbij praatte dat ze zich met der aangeschoten harsses had verslapen en haar oudste zoon tegen haar zei, "je moest toch werken mam?" .. toen heb ik der wat van gezegd, maar ze boog alles een beetje om. en dan zat ze de heletijd met haar mobiel, ging ze naar boven met de stofzuiger en zat ze weer op der kont te facebooken omdat ze een organisatie had in oeganda of weet ik veel, en denk dat ze van de 8uur dik 5uur achter der mobiel zat.. maar hey ik moest wel haar goed beoordelen......... me tweede kraamhulp, pfffffff wat een kwebbelkaus, ze kwebbelde maar der kwam niks uit der handen, het strijkwerk heeft me man uiteindelijk toen ze weg was zelf moeten doen... terwijl ik elke dag vroeg als ze dat wou doen. (ging om 4 werk overhemden) me oudste zoon liet ze beetje links liggen en heb dus te weinig gerust toen en daarna kreeg ik flinke ontsteking... te veel gedaan zei de dokter.. tja... als er ooit nog een keer komt dan een ander bureau. en hoop ik sneller hasta la vista te zeggen.
bij de eerste een draak van een kraam gehad wat een monster was zij ze was een leerling kwam met een begeleider wat aangegeven was van niet, trok zoontje uit mijn handen voor ze binnen was en begon hem te kussen, mijn man is toen af wezen koelen bij schoonmoder dat wil wat zeggen, na 2 dagen afgesproken met vk dat de oma's de zorg over zouden nemen had een ks gehad. Bij nummer 2 was mijn vriendin de kraam weer een ks maar wat een heerlijke tijd heb ik gehad, top zoontje werd verwend ik werd verwend papa was aan het werk ze kwam tussen de middag gezellig een broodje boven eten op mijn verzoek deed gewoon de standaard dingen in huis, dronk een kopje thee mee ze kende het bezoek natuurlijk ook maar breelf in de zorgrol. echt een week op bed doorgebracht top.
Jeetje meiden, wat een horror verhalen hier! Wat hebben wij mazzel gehad met onze kraamverzorgster! Ze heeft bij de eerste en de tweede gekraamd. Thijs betrok ze overal bij en hij was ook echt helemaal gek met haar! Wij mochten hem zelfs niet meer helpen met aankleden in de ochtend. Hij wilde wachten tot sylvia er was. Ze maakte ons huis helemaal schoon en netjes, was superlief voor het hele gezin en stopte ons helemaal vol met vitamientjes. Echt een topper! Ze heeft me ook supergoed geholpen met de borstvoeding.
Ik werk ook als kraamverzorgster en schaam mij gewoon voor mijn collega's. Zo zonde dat ze het verpesten voor gezinnen....
Bij de eerste een prima kraamhulp gehad, alleen beetje te praatgraag en weinig respect voor privacy. Zat ik even op de computer mijn bankrekening te bekijken, stond ze gewoon achter me mee te kijken. De tweede deed wel veel in huis, maar wilde niks doen voor mijn zoontje van 2, moest ik van voor tot achter uitgescheurd op dag drie een peuter van 15 kilo de comode optillen om een poepluier te verschonen, omdat zij dat weigerde... Mocht er ooit een derde komen hoef ik niet meer het volle pond aan kraamzorguren.
Ik had 2 kraamverzorgsters in de kraamtijd, de eerste was echt super! Vond het erg jammer dat zij maar 4 dagen mocht blijven. De tweede was echt een heel raar mens. Wat me nog het meest is bijgebleven is dat ik aan het voeden was en tegelijk op m'n telefoon aan het appen was met een vriendin die langs wilde komen. Stond ze naar me te kijken en ze bleef maar staan, toen vroeg ik wat er was zei ze: ja sorry hoor maar als je je kindje aan het voeden bent moet je met je kindje bezig zijn en niet met je telefoon of de televisie! Ik had echt zoiets van: Pardon?! Bepaal toch altijd zelf nog wat ik doe terwijl ik aan het voeden ben! Daarnaast deed ze allerlei dingen in huis waar ik niet zo van gediend was, ze kwam ook met een campingstoel aanzetten de tweede dag, zette die naast m'n bed en vond dat ik daarop moest gaan voeden ipv in bed. (Had een ks gehad dus was nog niet zo mobiel) en deed ze de was maar wilde kleur bij wit doen en dat wilde ik niet. Liet ze zien dat ze van die doekjes had waarmee dat gewoon kon. Dus ik zei alsnog dat ik het liever niet wilde en toen kwam ze na een paar uur heel triomfantelijk m'n kamer in dat ze het had gedaan en dat er echt niks met de kleuren was gebeurd. Ik dacht echt verkoop jij die dingen ofzo? Ook mocht ik niet steeds hetzelfde op brood (filet! Eindelijk! Na al die maanden wilde ik kilo's filet eten!) maar dat mocht niet. Toen ze op een gegeven moment met een knutselwerkje aankwam van fruit in een soort bootje gesneden was ik er helemaal klaar mee en heb ik gezegd dat ze de laatste dag niet meer hoefde te komen. Wat een bemoeial zeg
we hadden een fijne kraamverzorgster alleen t eninge wat ik zo raar vond is dat ze zonder vragen of iets haar broodje ging smeren en een cup a soup uit de kast haalde en maakte voor zichzelf. was wel zo netjes geweest als ze t gewoon ff vroeg of t ok was. maar verder geen rare dingen
Ik heb in de kraamweek 3(!) verschillende kraamverzorgsters gehad. De eerste was een oudere vrouw met een berg ervaring, echte kletskous, maar het huis was tiptop in orde, de was gedaan, etc. Niks te klagen, hele lieve vrouw, alleen (achteraf gezien) wist ze niet zo veel van borstvoeding (haalde gelijk tepelhoedjes, maar was beter geweest daar niet aan te beginnen bv). Maar echt een topvrouw! Helaas moesten we naar het ziekenhuis vanwege geelzien van dl op de 2e dag en toen we thuis kwamen kregen we een andere kraamhulp. De tweede kraamhulp was nog niet klaar met haar opleiding en was echt vreselijk. Jonge meid, maar zo vreselijk lui! Zat maar te niksen (en dat terwijl we maar 3 uurtjes hadden!) en ik had totaal geen klik met haar. Gelukkig was ze er maar 1 of 2 dagen (weet het niet eens meer precies) en kregen we daarna een andere. De derde kraamhulp was wederom fantastisch! Echt een hele lieve vrouw, ze kletste lekker maar zorgde ervoor dat alles in huis op orde was en was gewoon echt heel leuk! Ze was al wat ouder, maar zat nog maar een paar jaar in het vak. Ze wilde dit altijd al en had dus uiteindelijk de keuze gemaakt om zich om te scholen. Echt iemand met hart voor haar werk dus. Bij de volgende zou ik haar graag weer hebben!
Hier is mijn moeder bij allebei de jongens mijn kraamverzorgende geweest. Ze is er ook bij allebei de bevallingen geweest (maar das een ander verhaal. Ik had ook niets anders gewild. Met de geboorte van onze eerste zoon woonde wij nog bij mijn ouders omdat onze woning in een grote verbouwing zat die mega uit liep. Tijdens de vierde of vijfde dag was ze iets te laat. Ze kwam binnen met de mededeling sorry de trap stond open haha. We moeten er nog steeds om lachen en het wordt nog steeds als opmerking gebruikt.
Ik heb drie kinderen en er komen niet meer. Mocht het door een kans van 1 miljoen toch gebeuren? dan komt er hier GEEN kraamzorg in huis. *dat zegt genoeg*