kraamverzorgster, rare dingen die je mee maakt.

Discussie in 'Kraamtijd' gestart door sam83, 8 aug 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. littleus7

littleus7 Bekend lid

25 aug 2015
    529
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat een vreselijke verhalen zeg.
    Ik zelf werk als zelfstandig kraamverzorgster en bespreek als eerste de wensen van het gezin.
    Elke dag evalueer ik de dag.
    Alles om de wensen can het gezin voorop te stellen.

2. nikki83

nikki83 Bekend lid

11 nov 2013
    526
    4
    18
    Vrouw
    Wij slapen als we vrij zijn graag uit, en vooral als je zo moe bent van een bevalling en van nachtvoedingen. We werden dus door de deurbel van de kraamverzorgster wakker om half 9. In mijn kraamtijd wil ik echt geen wekker zetten....

3. Punky16

Punky16 Actief lid

5 jun 2015
    394
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oh wat grappig dat iedereen het anders doet :)
    Mijn kraamhulp had de sleutel. Als zij om half 9 binnen kwam was mijn man de jongste naar school aan het brengen. De ene keer lag ik weer in bed met de kleine, de andere keer op de bank. Het ochtend ritueel met de oudsten hadden we dan al gehad en ik had alle rust en ruimt voor de kleine.

4. ikkie97

ikkie97 VIP lid

7 mei 2011
    11.007
    4.015
    113
    Best een normaal dagritme, maar dat hoeft toch niet in je kraamweek? Dan was je vast ook erg fit meteen na je bevalling....
    Onze kinderen moesten de eerste nachten 'gewoon' om de 3 uren gevoed worden, nou en dan met een bevalling achter de rug ga ik niet zorgen dat ik om 8 uur klaar zit met iedereen aangekleed en ontbijt gehad...
    We zorgden wel dat we uit bed waren of in ieder geval mijn vriend als ze kwam, maar de dag moest nog beginnen hoor!

5. Deedee91

Deedee91 VIP lid

10 jun 2015
    13.700
    5.728
    113
    Maarr ff een vraagje als kraamverzorgende is het toch logisch dat ze haar eigen brood mee neemt? Waarom zou ze van ons brood moeten eten... :(

6. Elena22

Elena22 VIP lid

10 feb 2010
    8.115
    1.801
    113
    Kraamverzorgende
    Ik ben kraamverzorgende. In principe neem ik altijd mijn eigen eten mee maar sommige gezinnen staan er ook op dat ik met hen mee eet. Helemaal prima dan (in de meeste gevallen) maar stop toch altijd eten in mijn tas want ik kan ook voor een bevalling oid worden opgeroepen en anders heb ik alsnog niet gegeten.

7. Eliza78

Eliza78 Niet meer actief

Misschien speelt het mee dat ik elke dag in de kraamtijd rond 10 uur al visite krijg. Dan heb je de tijd vanaf 8 uur echt wel nodig.
    Ik heb er geen moeite mee. Tussen de middag slaap ik altijd van 1 tot 3, s middags verder ook geen bezoek. Die komt pas weer na half 9 s avonds.

8. Deedee91

Deedee91 VIP lid

10 jun 2015
    13.700
    5.728
    113
    Ja oké maar dan word dat neem ik aan gevraagd of je dat wil. Uit de reactie van koon haalde ik uit dat het hoort ofzo gezien de opmerking dat je niet kan werken op een lege maag.

Bij ons is het geen probleem, eigen broodje of broodje mee eten maar wel als wij het vragen natuurlijk. Zou het niet echt pikken als iemand zomaar in mijn lades eten loopt de graaien.

9. Koon

Koon Niet meer actief

Oh ik vond dat echt geen probleem. Ze hebben dat ook beide keren gewoon gedaan. Zonder te vragen.
    Ik zie 2 boterhammen met kaas eten ook niet als 'graaien in mijn kasten'.

10. huggybird

huggybird Fanatiek lid

8 okt 2010
    3.738
    803
    113
    Wij hadden een super kraamhulp!
    Onze dochter is rond middernacht geboren dus dochter en ik bleven in het ziekenhuis voor de nacht. De volgende dag bij thuiskomst waren mijn ouders er en die hadden de kraamhulp al opgevangen. Ik heb meteen het een en ander besproken over wat we wel en niet wilden. (Heb twee kraamhulpen bij mijn zus gezien en wilde niet mee maken wat daar gebeurde)
    Ze pikte dat goed op gelukkig.
    De eerste ochtend was mijn man uit bed toen ze kwam maar hadden geen goede nacht gehad dus zei ze dat we best mochten blijven liggen. We deden bij de vroege voeding de achterdeur van het slot en vielen dan weer in slaap en dan kwam de kraamhulp binnen en maakte een lekker ontbijtje voor ons beiden, om vervolgens tijdens het ontbijt de nacht door te nemen en het plan voor die dag. Ze kwam elke morgen de trap op met de woorden" goedemorgen schone slapers" 😂
    Ze was lief, doortastend , vlot en goed in visite beneden houden als ik nog niet zo ver was. Ze heeft me ook goed in bed weten te houden ivm bekkenklachten. We vonden het erg jammer dat ze weg ging , en hebben haar een bloemenbon van de winkel achter ons gegeven waar ze na werktijd al drie keer was wezen kijken.

Ik kan me eigenlijk geen verhalen over anderen van haar herinneren.....
    En we hebben haar aangeboden brood van ons te eten als ze dat wilde, voor ons geen probleem.

11. Robijn89

Robijn89 VIP lid

1 feb 2015
    8.130
    5.050
    113
    Vrouw
    Hier zou ze dat ook niet hoeven vragen.. Vind het eigenlijk heel vanzelfsprekend dat ze een boterham mee-eet. (Verder niet ervaren, had maar 2 dagen 3 uurtjes nazorg)

12. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.211
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Wij hebben bij onze eerste zo'n leuke kraamweek gehad, iedereen stond te twijfelen voor de deur namelijk! Op huisnummer 1 woonde namelijk mn buurvrouw die 3 dagen na mij bevallen was, van een meisje. Ik kwam toen uit het ziekenhuis met onze dochter dus beide huizen naast elkaar hadden tegelijkertijd slingers "hoera een meisje" enz. De kraamzorg, consultatiebureau en ook veel visite zag je op de stoep staan van "uhh" welke deur moet ik ook al weer hebben? Zo kwam de verloskundige, CB voor hoogtest, huisarts etc allemaal van deur naar deur. Buurvrouw en ik hadden ook nog eens dezelfde verjaardag alleen in leeftijd scheelden we een jaar. Heel bijzonder om mee te maken, zeker gezien we het 20 maanden later weer deden, toen beiden blauwe slingers. Alleen was mijn kwaamweek toen net voorbij toen zij beviel! ( En toen zijn we snel verhuisd, mn man wou er geen 4 en hun intussen wel )

13. elsie89

elsie89 Fanatiek lid

27 sep 2014
    3.647
    1.252
    113
    randstad
    Ik kan me voorstellen dat als je al een kind hebt je war meer een ritme aan houd maar na een nacht elke drie uur kolven en voeden had ik echt geen zin om eruit te komen om 8 uur. Dan werden we net wakker voor weer een voeding. Bovendien mocht ik toch niet veel vanwege KS. Dus 8.15 baby voeden dan zelf ontbijten. Douchen babay badderen en dan weer baby voeden. Slapen kon ik echt niet in de middag

14. LieveMamaTrix

LieveMamaTrix Fanatiek lid

12 mrt 2012
    2.806
    0
    36
    Hier eergisteren de laatste dag met onze fantastische kraamverzorgster gehad.
    Onze voorkeurs-verzorgster kon helaas niet komen. Een domper in eerste instantie. Deze nieuwe dame vond ik de eerste twee dagen maar een vreemde vogel... Dik accent, rare woordkeuze. Maar man, man... Wat een kanjer bleek.

Zou haar zo weer vragen. Ze kwam regelmatig met rode konen en een bezweette rug beneden. Had ze de bovenverdieping gestofzuigd (dik, hoogpolige vloerbedekking en de, door mijn vriend opgespaarde overhemden van een jaar, gestreken. Terwijl we hadden aangegeven dat dat allemaal niet hoefde.
    Wat een heldin! En daarnaast zich ook keihard gemaakt voor de borstvoeding toen dochter heel heftig afviel. Verloskundigen die het een beetje wegwuifde streng toespreken enzo...

Bijzonder, maar een moord-kraamverzorgster!

Deel Deze Pagina