Kraamverzorgster wegsturen

Discussie in 'Kraamtijd' gestart door Kaaskoekje, 9 feb 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ansj84

    Ansj84 Actief lid

    10 mei 2019
    470
    635
    93
    Vrouw
    wij hebben bij onze zoon ook zo'n kraamverzorgster gehad maar door planningsproblemen kwam er na 2 dagen sowieso iemand anders. Wat een verademing was dat. In ons tempo, advies maar geen regels en ondersteuning.

    Dit keer de eerste dagen kraamzorg gehad die enorm passief was. Zat meer te niksen dat dat ze wat deed, deed niets met zoon en gaf geen enkel advies. Na 4 dagen toch maar kraamzorgbureau gebeld nadat ik iets vroeg over borstvoeding en echt een onzin antwoord kreeg. Weer echt een verademing.

    Mijn advies bellen voor iemand anders!
     
  2. Dubbelgeluk

    Dubbelgeluk VIP lid

    18 mei 2013
    11.634
    10.536
    113
    Ik sluit mij aan, bellen voor iemand anders. Het is jouw kraamtijd en op deze manier werkt het niet. Heel simpel.

    Ik vind het trouwens zo raar dat ze allemaal verschillende hygiënenormen aanhouden.... ik mocht ineens direct na geboorte flessen met warm water aanmaken, dat ging dan weer tegen mijn gevoel in en de fles mocht meteen in de vaatwasser.
     
  3. Willemijntje19

    Willemijntje19 Fanatiek lid

    26 apr 2016
    2.356
    1.186
    113
    Vrouw
    #23 Willemijntje19, 10 feb 2020
    Laatst bewerkt: 10 feb 2020
    Allereerst gefeliciteerd met de kleine!

    En verder: vraag alsjeblieft om een andere kraamverzorgende die wel bij jou en je gezin past. Ik heb ooit de “fout” gemaakt om het niet te durven zeggen, ik was toen nog erg jong (23) en bevallen van een eerste kindje. De kraamverzorgster was heel onprettig en ik heb er een rotweek door gehad. Ze kraakte echt alles wat ik zo zorgvuldig in de zwangerschap gekocht had af: weleda crème was te vettig, ik moest Zwitsal gebruiken, veel beter! Mijn moeder (die overigens anderhalf jaar later overleed) mocht niet of nauwelijks langs komen van haar, terwijl ik daar juist behoefte aan had, en we kregen ook kritiek op de winkels waar we heen gingen, ze waren te duur. Man en ik moesten op verplichte tijden slapen en dan moest de baby beneden bij haar zijn. Ik wilde baby juist lekker bij me. En oja, ze was van mening dat de relatie van man en mij niet goed was. Er zijn nog veel meer dingen gebeurt en gezegd, maar wegens herkenbaarheid zet ik dat maar niet neer. Maar Pfff ik was gewoon moe van die kraamweek en was erg blij toen ze wegging. Bij de tweede en derde had ik zo’n andere, 1000 keer fijnere ervaringen! De kraamverzorgende luisterde echt naar mij als kraamvrouw en keek wat bij ons als gezin paste en deed niks tegen onze zin in. Ze zei zelfs op de eerste dag tegen ons dat als ze iets deed wat we niet prettig vonden we dat gewoon moesten zeggen en dat we ook gerust om een andere kraamverzorgster mochten vragen als het niet klikte. Gelukkig was dat allemaal niet het geval en had ik een fijne kraamweek.

    Ik wens jou ook een fijne kraamweek toe, hopelijk kun je het met haar of het kraambureau er over hebben.
     
  4. Emma86

    Emma86 VIP lid

    25 jun 2012
    5.158
    2.055
    113
    Vrouw
    Nederland
    Ik hoop heel erg dat je inmiddels gebeld hebt en een ander krijgt.
    Het klikt niet, kan gebeuren.
     
  5. aicirtap

    aicirtap VIP lid

    25 mei 2014
    9.110
    3.377
    113
    Vrouw
    Inderdaad vragen om een ander. Je hebt nu eenmaal niet met iedereen een klik. En het is jouw kraamtijd en daar moet je van genieten en met een positief gevoel op terug kijken.

    Ik had een hele goede. We hebben op de eerste (of tweede) dag samen besproken wat mijn wensen waren voor de komende week. Ik hoefde niet perse hele tijd op bed te liggen, op de bank liggen was ook prima, zolang ik niet in de weer was. Ter voorbeeld.
     
  6. Gewooniemand

    Gewooniemand Niet meer actief

    Allereerst gefeliciteerd!
    Ik hoop dat je gebeld hebt en een andere kraamhulp krijgt .
    Ik kende mijn kraamhulp en zij is van te voren bij ons op bezoek geweest om alles door te nemen.
     
  7. GroeneBomen

    GroeneBomen VIP lid

    7 mei 2019
    22.536
    26.110
    113
    Vrouw
    Ik heb mijn man met haar laten zitten. Schat van een meid maar als ik moest kolven ging ze er altijd bij zitten (en echt pal voor mij) en erger... aan de instellingen zitten terwijl ik kolfde en ze bleef maar kijken of de productie nog liep (dus met neus bijna in de kolf). Ik voelde mij echt een melkkoe. Ze maakte nog net niet mijn borsten schoon met een doek vooraf en gaf me nog net geen brokjes ter beloning..
    Was wel meer waarvan ik huilend tegen man had gezegd: ik wil meer ruimte voor mijzelf. Mijn man heeft dat met haar besproken en het was toen goed.
     
    kly073 vindt dit leuk.
  8. sarah28

    sarah28 Fanatiek lid

    14 feb 2013
    3.605
    1.913
    113
    Erg he als ze zo bovenop je zitten! Ik dacht ook als ze maar niet met de bv bemoeit, die gaat vanaf dag 1 prima dus js niet nodig. Gelukkig had zij dat ook door :D
     
  9. kly073

    kly073 Fanatiek lid

    11 jan 2012
    1.139
    682
    113
    Vrouw
    Afdelingsmedewerker jumbo
    Winssen
    Gefeliciteerd meid! Ik herken mezelf exact in je, gelukkig kraamhulpen gehad die dit snapte, alleen de laatste 3 dagen kwam er ook zo 1 en na 1 dag besloten te stoppen met de hele kraamzorg. Werd m echt niet haha. Hopelijk heb je gebeld of je wensen aangegeven en ben je heerl ijk aan het genieten!
     
  10. Anna009

    Anna009 VIP lid

    30 mei 2008
    9.135
    4.354
    113
    Home
    Belt de kraamzorg niet om te vragen hoe het gaat? En of je tevreden bent?


    Als je er zelf niks van durft te zeggen danje man laten doen of samen
    Je krijgt echt spijt late rals je stil blijft

    Ik was ook blij dat de 8 dagen voorbij waren niet omdat ze niet goed waren oid maar ik hou niet van vreemden in m'n huis
     
  11. Fuddey

    Fuddey VIP lid

    6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Pff ja, bij mijn oudste ging ze helpen met aanleggen, knijpen in m’n borst en tepel etc, ik was in zo’n roes dat ik dacht dat dat normaal was en ik me aanstelde als ik het niet prettig vond...
    Bij de tweede totaaaal anders, geen neus erboven op, nooit aangeraakt, ik kon doen wat ik prettig vond ipv ‘je moet zo zitten en dan je arm een beetje zo en dan dit kussen eronder en dan RAM aan de borst’...
     
    sarah28 vindt dit leuk.
  12. momwithcamera

    momwithcamera Fanatiek lid

    13 mei 2019
    1.934
    2.777
    113
    Vrouw
    Een tip voor jullie dames: schrijf bij de volgende een briefje met wat je graag wil in de kraamweek/wat je belangrijk vind en doe dat in de kraammap. Ik had dat gedaan bij de 2e en de kraamhulp vond het superfijn. Zo had ik er o.a. in gezet dat het voor mij heel fijn is om even alleen te zijn op een dag, dus als ik wakker ben ik niet altijd gezelschap hoef voor een praatje. Dan houd de kraamhulp er al rekening mee en is de drempel ook meteen een stuk lager om je grens aan te geven omdat je het al benoemd heb.
     
    sarah28 vindt dit leuk.
  13. aicirtap

    aicirtap VIP lid

    25 mei 2014
    9.110
    3.377
    113
    Vrouw
    En geef bij de intake ook aan wat voor persoon je zoekt. Ik had gevraagd om een rustig iemand, die mij de ruimte geeft, niet rookt en die zelf initiatief neemt. En geen jong ding net vanaf de opleiding. Ik kreeg waarom ik vroeg :)
     
  14. Lisette88

    Lisette88 Lid

    29 jan 2020
    29
    15
    3
    Vrouw
    Haha ja dit idd. Ik weet nog dat ik het zo zielig vond voor de baby dat ze hem steeds zo tegen die borst aan duwde, best hard ook.. maar ja, kraamverzorgster knows best dacht ik:o:

    Bij de 2e niet meer laten gebeuren!
     
  15. Lisa890

    Lisa890 Fanatiek lid

    28 aug 2018
    1.928
    2.408
    113
    Vrouw
    Wow wat een verhalen hier :eek:
    Het is in België denk ik echt niet de gewoonte om kraamzorg te hebben. Bij mijn zoon had ik dat in elk geval niet en werd er ook niet over gesproken.
    Zit die dame dan echt een hele week elke dag van 's morgens tot savonds in je huis?? :confused:
    Klinkt mij als een nachtmerrie!
    Dan laat ik mijn huishouden nog liever een week op een hoop liggen dan dat :D

    Ik hoop dat je voor jezelf durft opkomen! Echt gewoon doen hoor. En helemaal niets van aantrekken als je ze een antwoord geeft of commentaar heeft.
    Jouw huis, jouw baby, jouw kraamweek, niet dat van haar! Sterkte ermee!
     
  16. toch3

    toch3 VIP lid

    28 dec 2013
    16.144
    15.212
    113
    Uitgaande van normale situatie begin je wel met dagen van ongeveer 8u maar dat bouwt af naar laatste dag 3 uurtjes (bij mij tenminste alle 4 de keer).

    Mij lijkt het juist vreselijk om 3 dagen in het ziekenhuis te blijven en daarna "alles weer zelf" te moeten doen. Juist heerlijk dat iemand het huishouden overneemt zodat wij ons op de kinderen/herstel kunnen richten
     
    RachelleNM vindt dit leuk.
  17. Elizah

    Elizah Niet meer actief

    Laat de kraamverzorgenden t niet lezen. ;)
    Volgens hen doen zij alleen t laatste en t eerste niet. :)
     
  18. toch3

    toch3 VIP lid

    28 dec 2013
    16.144
    15.212
    113
    Nou zolang als ze sanitair, vloer en wasgoed bijhouden vind ik het overnemen van huishouden :D
    En tot nog toe hebben ze allemaal gekookt zodat man evt alleen moest opwarmen/oven aanzetten :thumup:

    Of zegt het meer iets over mijn huishoudelijke kwaliteiten dat ik vind dat ze het overnemen :$:roflmao:
     
  19. Fuddey

    Fuddey VIP lid

    6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Dat is gewoon onzin, hier werd expliciet aangegeven dat ze wél het huishouden deden - alleen niet een zolder uitmesten waar al 5 jaar niks is gebeurd ;) Ze deden de was, strijken, stofzuigen dagelijks, dweilen, sanitair, hebben ook allebei iedere dag gekookt voor ons. Zorg voor moeder en kind heeft prioriteit, maar hier deden ze echt álles en werd dat vooraf ook juist zo aangegeven als onderdeel van hun takenpakket.
     
    toch3 vindt dit leuk.
  20. Elizah

    Elizah Niet meer actief

    Dan heb je t goed getroffen denk ik, want normaal gesproken gebeurd dat echt niet zo vaak meer.
    Begin februari stond er nog een artikel op ad.nl over.
     

Deel Deze Pagina