Kraamverzorgster wegsturen

Discussie in 'Kraamtijd' gestart door Kaaskoekje, 9 feb 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Elizah

    Elizah Niet meer actief

    Jij hebt dan een vrij basic gedachtengang over t huishouden overnemen. ;)
     
  2. toch3

    toch3 VIP lid

    28 dec 2013
    16.144
    15.212
    113
    Ja maar ik maak het mezelf ook niet te moeilijk :roflmao: Laat mij maar genieten van die week geen huis schoon houden maar lekker met newborn bezig zijn.

    Maar als ik basic denk erover, wat is dan een stap hoger?
    Overigens deden ze allemaal wel meer dan de noodzakelijke dingen zoals bedden van de kinderen verschonen, die slaapkamers schoonmaken, ramen zemen etc. En dan tussendoor ook nog knutselen etc met de oudere kinderen. Maar als ze alleen vloer/sanitair/wasgoed zou bijhouden die week zie ik alsnog geen noodzaak om me er mee te bemoeien of na die week gelijk weer hard aan de slag te gaan
     
  3. Damay77

    Damay77 VIP lid

    18 apr 2010
    13.647
    7.431
    113
    Vrouw
    Tja, dat is voor iedereen weer anders. Ik vond het heerlijk dat ze na 1.5 uur/de controles uit m'n huis verdwenen en ik alles weer zelf moest doen. Bij de eerste.had ik recht op verlenging en extra uren vanwege complicaties en alleenstaand zijn. Ik vond het verschrikkelijk en heb haar steeds na een paar uur naar huis gestuurd. Bij de 2e bewust voor zo mij mogelijk kraamzorg gekozen. Laten we zeggen, het is dat het moest. Anders had ik het niet genomen. Echt,.een verademing. Vond het heerlijk in m'n eentje met m'n kinderen.
     
    citroenrasp en toch3 vinden dit leuk.
  4. WinterBird

    WinterBird Fanatiek lid

    28 nov 2012
    1.416
    877
    113
    NULL
    NULL
    Herkenbaar. Ik heb vier verschillende kraamhulpen gehad en vond ze alle vier vooral erg overheersend.
    Het waren harde werkers, maar ik moest zelf ook hard werken voor onze ideeën en regels in huis. Zo hadden wij glazen drinkflessen, rubberen spenen, dacht na over wasbare luiers maar dat was allemaal vreemd en lastig. Alles moest idd zoals de regels en moest soms behoorlijk voor mezelf opkomen.

    De laatste keer heb ik de kraamhulp ook eerder naar huis laten gaan. Het huis was al schoon, alles ging makkelijk en er hing een goede sfeer. Niks vreemd aan.
     

Deel Deze Pagina