Kraamvisite baby laten vasthouden, of niet?

Discussie in 'Kraamtijd' gestart door janet123, 2 apr 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Aquilegia

    Aquilegia VIP lid

    19 apr 2007
    8.914
    3
    36
    Vrouw
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    Oh wat ERG!!! Schande!! Vreselijk voor je!
     
  2. misa

    misa Niet meer actief

    De eerste 2 dagen vond ik het wel oke, maar daarna wilde ik het eigenlijk liever niet. We hadden zoveel bezoek! En dat voor weeeeeeken lang...

    Ik denk dat ik de volgende keer een kraamfeest ga geven. Alle belangrijk mensen (ouders en vrienden) mogen natuurlijk eerder en vaker komen. Maar aaaaaal die mensen daar buiten... Neej.. Die mogen op 1 middag komen. Dan laat ik het één middag gebeuren: van arm naar arm. En daarna lekker weer rust!
     
  3. LadyM83

    LadyM83 Actief lid

    23 jan 2010
    212
    0
    0
    NULL
    NULL
    Inderdaad wat al genoemd is, niet aanbieden om vast te houden. Werkt hier ook heel goed. Mocht toch de vraag komen, dan hangt het voor mij heel erg af van: wie is het, is mijn zoon in een goede bui etc.
    En anders zeg ik gewoon, nee, liever niet.
    Vind het gepak sowieso niet wat, want hij is gewoon een mensje en geen ding wat maar van hand tot hand moet gaan.
    Met een flesje geven hebben we (man en ik ) afgesproken dat 1 van ons dat doet. Ook geen gezeur daarover.
     
  4. misa

    misa Niet meer actief

    @Mama giovanni: Jeetje wat naar...! Ik schreef eerder al dat wij de volgende keer een kraamfeest houden. Misschien is dat voor jullie ook een idee? Op het kaartje vermelden dat mensen dan welkom zijn (op opa's oma's na).
    En bij visite gewoon niet meer weg geven of zeggen dat je hem terug wilt!

    En wat wij hier ook deden: het bezoek aan bed ontvangen en maximaal 2 a 3 per keer naar boven. Jammer dan! Ik kon het anders helemaal niet aan in het begin.

    Misschien kun je de mensen om je heen vast inlichten hoe je het wilt en ook straks het zh personeel en je kraamzorg.
    Succes en veel plezier meid!
     
  5. Gentle

    Gentle VIP lid

    10 okt 2007
    6.979
    1
    36
    Overijssel
    Ik heb er ook geen moeite mee gehad. Wij hadden het heel rustig met kraamvisite, doordat we in het buitenland woonden. De dag dat ze geboren was waren we lekker met z'n drietjes, en de dag daarna kwamen mijn ouders en zusje. Ze sliep overal doorheen, dus is bij iedereen even op schoot geweest. Ik vind dat zelf altijd lastig om te vragen bij kraamvisites, dus ik heb het hen ook aangeboden. Daarna weer wat rust gehad, niet vaak bij anderen op schoot, en 3 dagen later kwamen mijn schoonouders.

    Ik zou doen wat je zelf fijn vindt. Laat je niet opjagen door 'ze willen het zo graag', maar je hoeft je ook niet bang te voelen door mensen die zeggen dat het slecht is voor je baby. Ik zou het vervelender vinden voor een baby van een paar maanden oud die zijn mama en papa echt mist, dan voor een baby van een paar dagen oud die overal doorheen slaapt. Maar lekker veel bij mama is natuurlijk voor alle partijen fijn!
     
  6. M78

    M78 Actief lid

    8 okt 2010
    173
    0
    0
    Wat een leuke discussie!
    Voordat ik zwanger was vond ik het altijd belachelijk dat moeders zo bezitterig deden over hun pasgeboren kindje. Nu mijn bevalling nadert, krijg ik hetzelfde gevoel :).

    Helaas mag ik geen borstvoeding geven en al meerdere vriendinnen en familieleden reageerde met: "Oh leuk... dan kunnen wij ook een flesje geven tijdens het kraambezoek". :$
     
  7. Aquilegia

    Aquilegia VIP lid

    19 apr 2007
    8.914
    3
    36
    Vrouw
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    Flesje geven? Alleen als je het zelf een fijn idee vindt, anders niet toch? Het kindje moet eerst vooral aan jou en je man wennen!
     
  8. ratatosk

    ratatosk VIP lid

    16 mrt 2010
    5.429
    5
    0
    Onze man drinkt ook uit de fles maar die geven wij toch mooi zelf hoor.
    Het staat me tegen om het een ander te laten doen, waarom weet ik niet en dat boeit me ook niet. Ik wil het gewoon niet.
     
  9. misa

    misa Niet meer actief

    Ooh gewoon gelijk zeggen: dat zien we nog wel. :)
     
  10. juf85

    juf85 Niet meer actief

    Ik denk dat ik bepaalde mensen wel de baby zou laten vasthouden en sommige niet. Maar hoe ik me op dat moment voel weet ik natuurlijk niet.
    Wat betreft flesjes geven, ik ga voor BV, maar stel dat het toch flesjes worden, dan alleen wij hoor (misschien later wel anderen, maar eerst alleen wij).
     
  11. Loki09

    Loki09 VIP lid

    2 okt 2009
    7.631
    2
    38
    Brabant
    Hier had ik er de eerste 2 weken erg veel moeite mee. Iedereen moest zijn handen wassen vooraf en als het even zo lukte dan hield ik haar zelf vast ("Ze slaapt nu eindelijk!" :)). Na de 2/3 weken werd ik iets makkelijker en nu houdt per gezin 1 iemand haar vast ongeveer, ik wil niet dat ze van hand naar hand gaat iedere 3 minuten.
    Gelukkig is onze kleine niet erg prikkelbaar, ze merkt het vaak niet eens en als ze wel echt wakker wordt dan is ze bij mamma weer meteen stil :)
     
  12. zustertje

    zustertje Niet meer actief

    De eerste 2 dagen (was in het ziekenhuis) hebben alleen mijn man en ik haar vastgehouden (Nina is met de vacuum geboren en had last van der hoofdje)
    Daarna heeft iedereen haar vastgehouden die dat wil en dat gaat echt super ze slaapt lekker verder en je hoort haar alleen als ze wil eten.

    Ik heb er geen moeite mee dat ze ons mooie meisje vast willen houden gelukkig en mijn man ook niet.
     
  13. Kaatje85

    Kaatje85 VIP lid

    14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Wij hadden voor Levi de eerste 24 uur "bedrust" . In die 24 uur is hij alleen opgepakt door mijn man, mij, de vk en kraamverzorgster.
    Daarna is hij wel vast gehouden door de kraamvisite, mits hij wakker was. Lag hij bij mij of op bed te slapen lieten we hem liggen
     
  14. Bloemmm

    Bloemmm VIP lid

    31 mrt 2010
    18.894
    1
    38
    Wormer
    Ik vind het nog steeds heel moeilijk om haar aan de visite te geven. Dan denk ik bij mezelf "stel je niet zo aan", maar ik kan er gewoon niets aan doen. Het lijkt wel alsof er een tijger in me los komt en ik er alles aan doe om haar niet aan iemand te geven. Kan ik het echt niet vermijden laat ik duidelijk merken dat ik het niet wil waardoor ze haar meestal snel weer terug geven :p Haha. Het slaat echt nergens op, maar net wat ik zeg.. Ik heb het niet in handen..
     
  15. NooNoo

    NooNoo VIP lid

    18 jul 2010
    5.422
    1
    0
    Voor de bevalling snapte ik al die ophef ook niet zo. Tuurlijk laat je de kraamvisite je baby vasthouden! Uiteindelijk koos ik de middenweg en besloot ik om te kijken naar wat de baby prettig vindt. Wordt ze rusteloos van al die vreemde handen, dan gaat het over. Reageert ze er niet anders op, dan heeft de kraamvisite geluk ;)

    Toen miniNooNoo net geboren was en de opa's en oma's meteen naar het ziekenhuis vlogen, vond ik het geen probleem. Ik was zo trots als een pauw op dat kleine popje, ik had haar bij wijze van wel het hele ziekenhuis door willen laten gaan ;)

    Maar nu.. Ik weiger haar uit bed te halen als er kraamvisite is en daar lag ze in eerste instantie de hele dag omdat ik ook de hele dag boven ben. Ze mochten wel even kijken op de babykamer.
    De opa's en oma's mochten haar alleen vasthouden als ze net haar flesje had gehad en dus toch even wakker was of nog op de arm lag. Dat doe ik nu nog steeds, alleen vasthouden als ze de fles krijgt of heeft gehad.
    Laatst was ze op een middag van hand tot hand gegaan bij de opa's en oma's. Dat duurde maar een half uurtje en of het nou de combinatie met het warme weer was of niet, ze was de rest van de avond en nacht helemaal van slag. Dat was dus eens maar nooit weer!
     
  16. Hope1979

    Hope1979 Actief lid

    18 nov 2010
    202
    0
    0
    Wij hebben onze dochter wel door opa/oma's laten vasthouden, overgrootoma en 2 ooms/tantes. Voor de rest rustig aan gedaan de eerste anderhalve week mede ook doordat ik in het ziekenhuis heb gelegen.

    Eenmaal thuis heb ik haar niet uit het bed of de box gehaald als er bezoek kwam. Niet iedereen kreeg haar op de arm want wij merkten dat ze daar wel op reageerde, ze werd er soms onrustig van.

    Mijn ervaring is dat als met name degene die vaker komen (opa/oma, tantes/ooms) dat weten, dan houden ze daar echt wel rekening mee.

    Mijn advies is om je kindje goede rust en regelmaat te geven/gunnen dat is erg belangrijk.

    Wij hebben haar zelf ook niets steeds opgepakt om eerlijk te zijn, we hebben ons rustig aan elkaar laten wennen. Ook niet op de arm in slaap laten vallen of zo toen ze wat ouder werd. Altijd in bedje zodat ze wist waar ze kon slapen.
     
  17. Suzannes

    Suzannes Fanatiek lid

    20 nov 2009
    1.130
    3
    36
    Je moet je eigen gevoel volgen, als jij het niet ziet zitten, moet je het niet doen. En als je denkt dat je kindje er onrustig van word, ook niet.

    Hier mochten familie-leden haar vasthouden en overig kraambezoek ook, mits er een grote groep kwam, want ik wilde niet dat ze in een uurtje op 5 verschillende schoten lag. Ze vond het allemaal wel prima.
    Ik ben de fles gaan geven en daar was ik wel stellig in dat alleen papa en mama die gaven. Nu wel iets losser is ( mijn zus geeft hem regelmatig of oma), maar verder niet.
     
  18. Marlous28

    Marlous28 Fanatiek lid

    5 mei 2010
    2.645
    0
    36
    Twente
    Hier werd er alleen vastgehouden als ze wakker was maar ook niet door veel verschillende mensen. Als ze sliep kon er zachtjes op haar kamertje gekeken worden. In de tussentijd hebben diverse mensen haar wel de fles gegeven. Maar het liefst doe ik of mijn vriend het zelf, zeker de laatste fles voor het slapen gaan. En dan ook in alle rust boven.
     
  19. Jenala

    Jenala Fanatiek lid

    16 apr 2010
    1.906
    60
    48
    Ik was er niet zo heel moeilijk in, maar ik heb haar niet hand tot hand laten gaan.
    De enige waar ik nu nog (ja nog steeds:D) moeite mee heb, is de oma van mijn man. Zij eist Thirza echt op zodra we een stap over de drempel zetten daar. En ze houd haar echt in de houdgreep, dat arme kind ligt helemaal niet lekker. Zeker nu niet meer, want ze wil niet meer zo graag op schoot.
    En als we iets later zijn omdat we Thirza eerst thuis de fles hebben gegeven, krijgen we te horen dat zij dat toch ook kan doen:x. Ik kan daar niet heel goed tegen haha.
    Laatst heb ik haar lekker bij me gehouden, nou dat werd me niet in dank afgenomen:D
     
  20. Kwabbernoot

    Kwabbernoot Fanatiek lid

    18 apr 2010
    3.248
    1
    0
    n.v.t.
    Onze kleine man is vorig weekeinde voor het eerst door zijn tante vastgehouden(zondag was hij 2 wk, toen dus 1e keer). Deze week eventjes door de oma's vastgehouden..

    Ik ben daar niet zo makkelijk mee eigenlijk, helemaal omdat we een redelijk onrustig mannetje hebben. Dus het kraambezoek heeft enkel gekeken!:D
     

Deel Deze Pagina