kraamvisite die blijft logeren?? graag advies

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door essie1973, 8 feb 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mamzie

Mamzie VIP lid

29 jun 2006
    7.318
    0
    0
    prov. Groningen
    mijn moeder woont ook ver weg. Ongeveer 3 uur reizen.
    Nou, ze heeft het vaker gedaan een dagje op en neer bijvoorbeeld met mijn verjaardag. Dus dan doet ze dat nu ook maar. Geen zin in logees in de kraamtijd.

Mijn moeder wilde trouwens ook ff komen logeren als ik 39 weken zwanger ben. Dacht het dus niet he. Ik ben echt een nester en wil dan alles goed en rustig hebben in het nest en niet voor logees hoeven te zorgen die dan ook nog eens je in de gaten houden als een havik en bij elk pijntje vragen : EN? Is het al zover?

Nee, geen logees vlak voor en na de bevalling ;)

2. Elea

Elea Fanatiek lid

17 mei 2009
    2.237
    0
    0
    Buitenland
    Mijn schoonouders woonden ook op 7 uur rijden van ons vandaan en die gingen altijd in een hotel. Sowieso hebben ze een paar weken gewacht met het eerste bezoek. Moet er echt niet aan denken logees te hebben of de hele dag bezoek zo vlak na de bevalling :$ Maar dat snappen ze zelf toch ook wel :(

Liefs Elea

3. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.272
    6.801
    113
    Mijn moeder is wel blijven slapen 1 nachtje. Ik vond dat dus helemaal niet erg.

Ik lag toen nog wel zelf in het ziekenhuis dus het zal wel anders zijn.

Kunnen ze niet in een hotel voor 1 nacht?

4. essie1973

essie1973 Actief lid

14 dec 2009
    258
    0
    0
    NULL
    NULL
    wat fijn om te horen dat ik niet de enigste ben die liever geen loges heb rond die tijd.....ze zijn afgelopen weekend met zijn 4 en geweest, pa ma en zus en zwager, mijn hemel ze kwamen zaterdagavond, en zaten hier zondag avond nog onder het mom zoooo gezellig, ik kon ze wel wegkijken.

Ik heb het van begin af aan niet goed gedaan denk ik door het goed te vinden dat ze bleven slapen, maar ja ik heb 2 logeerkamers, zeg dan maar eens dat het niet gaat.

Ik ga toch binnenkort een balletje opgooien hoe ze er zelf over denken, ik wed dat ze verwachtten dat ze kunnen blijven slapen, maar dan zeg ik het gewoon eerlijk, mischien wel scheve gezichten, maar aan de andere kant weet ik nu al dat als ze wel blijven ik gewoon 2 rotdagen heb, en dat wil ik absoluut niet, we hebben er al zo lang over gedaan om zwanger te worden, dat ik het echt iets van ons 3en vindt (heb een zoon van 12).

Ik heb laatst wel al laten vallen dat als de baby er is, het mischien toch wel wat vol wordt allemaal als iedereen maar overnacht.

Zo zie je maar, eerst vindt je iets wel goed, en zie het dan maar terug te draaien.....

In ieder geval bedankt voor de vele reacties, toch fijn om eens te horen dat je niet helemaal verkeerd zit met je gedachtengang...

5. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.241
    7.283
    113
    Vrouw
    Brabant
    Wij hebben familie wonen op 2, 4 en 7 uur rijden en er blijft haast nooit iemand slapen. Soms mijn schoonzusje als ze voor zaken in Nederland moet zijn, wel zo gezellig dan, anders is ze ook maar alleen en ze is al genoeg alleen op reis (is haar eigen keuze, maar toch). En soms mijn nichtje met haar man en 4 kinderen. Maar sinds de logeerkamer babykamer is wordt dat wel lastiger en zal het niet meer zo snel gebeuren. Niemand zal het hier in z'n hoofd halen om vlak na de bevalling te blijven slapen, maar als jij denkt dat jouw familie dat wel zou willen, moet je het inderdaad van tevoren aangeven. Niet vragen wat zij vinden, maar gewoon zeggen dat ze welkom zijn, ook om te blijven slapen (al heb ik niet echt het idee dat ze nou echt welkom zijn ;)), maar niet vlak na de bevalling. Het is jullie huis hoor, dus jullie keuze!

Wij gaan ook regelmatig naar mijn nichtje (2 uur rijden) en rijden dan vaak 's nachts naar huis. We blijven ook wel eens slapen. Is maar net wat handig is, maar wij én zij vinden het dan ook altijd heel gezellig.

6. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.241
    7.283
    113
    Vrouw
    Brabant
    Waarom vind je het trouwens vervelend als ze blijven slapen? (en dan bedoel ik niet na de bevalling) Zal toch niet elke week zijn en je hebt toch ook niet voor niets 2 logeerkamers denk ik dan... Ik zou het niet leuk vinden als mijn nichtje tegen me zou zeggen dat we niet zouden mogen blijven slapen... Maar misschien is de band met jouw familie wel minder.

7. Sanjuan

Sanjuan Lid

29 dec 2009
    55
    0
    0
    Ik zie dat iedereen echt liever geen loges heeft na de bevalling.
    Heel apart. Ik denk net als Snoopy dat het dan waarschijnlijk komt dat de band met Fam minder is of anders is, en het ligt ook aan cultuur . Ik ben zelf indisch/moluks/ned. En ik herken dit niet bij mij vaderse kant. Maar wel heel erg bij me moederse nederlanse kant.

8. demi123

demi123 Bekend lid

29 jun 2007
    820
    0
    16
    Of een hotel in de buurt?

9. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Hier niet hoor. Ik ben zelf indisch en mijn man Turks en bij ons is het ook niet normaal om te blijven slapen bij mensen die net zijn bevallen of mensen bij je te laten logeren.
    Bij mijn dochter had ik een bevalling achter de rug van 19 uur, was nogal wat bloed verloren en had een transfusie gehad, huilende baby ivm een vaccuumverlossing en het nog moeten leren van borstvoeding, niet normaal kunnen zitten door een flinke knip, dat gaat je allemaal niet in de koude kleren zitten.

Normaal zijn we ontzettend gastvrij en is iedereen welkom, maar op dat moment heb ik geen zin in pottenkijkers de hele dag. De eerste nacht heb ik ook geen oog dichtgedaan thuis (volgens mij hebben veel vrouwen dat) ivm de adrenaline en de baby die last van haar hoofdje had en het bezig zijn met de borstvoeding. Dan zou ik niet graag gasten willen hebben als kraamvrouw.

10. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Het heeft in ieder geval niets te maken met een mindere band (bij ons tenminste niet) maar met een ander gevoel van privacy. Dus een cultuuraspect zal het best kunnen zijn.
    Juist omdat het meerendeel hier aangeeft geen logees te willen na de bevalling kan je dat dus duiden als de norm en is het wel willen van logees dus 'apart'... ;)

11. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.241
    7.283
    113
    Vrouw
    Brabant
    Toen ik had over de band met de familie, had ik het over het blijven slapen in het algemeen (wat TS niet zo fijn vindt) en niet over het blijven slapen na de bevalling. Het lijkt me als je een goede band hebt met je familie, ze lekker mogen blijven slapen als ze een keer langskomen en het ver rijden is naar huis, hier is dat tenminste wel zo. Maar na de bevalling 'moet' iedereen na een paar uurtjes weer lekker naar huis! :).

12. Nisa

Nisa Fanatiek lid

17 nov 2008
    2.007
    1
    38
    Turkije!!!!!

nou ja mensen klinkt meer als vreemden want het gaat om haar moeder en zus eigenlijk toch?
    nou ik heb het altijd al aangegeven dat ze er beter kan zijn rond de tijd dat ik ga bevallen tot een week ofzo na de bevalling
    dit lijkt me alleen maar fijn!!
    ik ben dan niet in staat om te koken oid
    en juist mn moeder kan ik zoveel vragen of ze dit wil doen, daarmee wil helpen enzo.
    en al helemaal als je nog een kleinte thuis heb rondlopen die ook moet eten slapen evt. luier wisselen enzo
    alleen zou ik alleen maar gek worden
    maar het schijnt dat iedereen een eigen mening daarover heeft
    en ja dat is niet meer als normaal

maar wil je het niet ook geen probleem
    zou het wel netjes op tijd aangeven
    omdat ze bij jullie toch altijd vanuitgaan dat ze mogen slapen
    ik denk dat ze er nu ook vanuit zullen gaan
    en als je er nu al tegenop zit te kijken zeg het ze
    ben jer er gelijk van af
    en weten zij dat ook;)

13. sillaah

sillaah Fanatiek lid

21 sep 2006
    1.429
    0
    0
    Utrecht
    poeh ik zou er niet aan moeten denken zo vlak na de bevalling, je bent dan erg moe en zo druk.
    Je zou wel kunnen vragen aan ze of ze een paar weekjes later komen logeren ? Dat ze de 1e x alleen een komen kijken. Gewoon eerlijk zijn en vertellen dat je nog wat rust wilt.. Ik denk dat ze dat zeker goed zullen begrijpen.

14. Towser

Towser Fanatiek lid

9 aug 2009
    1.222
    1
    0
    Gelderland
    TS, weet je iegenlijk al dat ze verwachten dat ze kunnen blijven slapen? Gezien de reacties hier hebben ze misschien zelf ook al bedacht dat dat niet zo'n heel goed idee is? Onze familie woont ook op 2,5 uur reizen en ze logeren bijna nooit (hebben ook allemaal veel grotere kinderen), maar rijden gewoon op een dag heen en weer. Na de bevalling komt hier zeker niemand logeren en daarvoor ook niet meer!

15. Hier zijn mijn schoomoeder + haar vriend de eerste 2 nachten blijven slapen en daarna mijn schoonbroertje+ vriendin 1 nacht.
    Nou dat was 1x en nooit meer!!!
    Mijn band is niet goed maar ook niet slecht met mijn schoonfamilie.

Maar ik miste gewoon het intieme van lekker met z'n 3tje zijn, gewoon niks doen maar lekker bij elkaar zijn. Mijn vriend was toch veel met hun beneden en ik heb het gevoel dat hij best veel heeft gemist de eerste week.

Daarom komt hier dus niemand meer te slapen de eerste maand!

Maar zoals ik al schreef is mijn band niet geweldig. Ik denk als ik verweg had gewoond van mijn moeder, dat ik dat helemaal niet erg zou vinden. Omdat ik ook weet dat ze helpt met dingen in het huis.

16. mejosje

mejosje Fanatiek lid

26 jan 2009
    2.846
    0
    0
    gewoon aangeven dat je voorziet dat je het niet aan gaat kunnen meteen na de bevalling dat zed blijven overnachten. Willen ze toch overnachten... dan kan je een hotel in de buurt aanraden? Geeft ook duidelijk aan dat je ze bij je thuis dit keer even niet wil hebben. Ik denk dat ze daar best respect voor kunnen opbrengen... zeker een moeder weet wat voor impact een bevalling kan hebben. Dus als het goed is zullen ze het niet heel raar vinden.

17. kappiegirl

kappiegirl Bekend lid

5 jan 2010
    523
    0
    0
    ik heb niet alle reactie's door gelezen dus sorry als het er al staat...
    Mijn familie woont ook 250km van mij vandaag en blijft normaal ook vaak slapen als er wat is verjaardag of zo maar op mijn kraambed wil ik ook niet iedereen hier over de vloer nog maar zou het heerlijk vinden als mijn moeder en mijn zus en familie toch wel komt kijken hier hebben we allemaal hotelletjes en motelletjes in de buurt en ze vinden het echt niet erg een nachtje in een hotelletje of motelletje te gaan slapen voor een keertje is dat best te doen en denk dat ze het echt wel begrijpen dat je liever niet hebt dat ze blijven slapen en is best een leuke oplossing als ze toch niet naar huis willen rijden en ze kunnen 2 dagen genieten van de nieuwgeborene en ze hoeven niet in 1dag heen en weer.

Heeft mijn buurvrouw trouwens ook gedaan die komt ook ergens anders vandaan en heeft ook gezegt tegen haar familie en die hebben dus ook voor een hotelletje gekozen en vonden het nog fijn ook. Loopt niemand in de weg en kan komen en gaan wanneer je maar wil.
    Is misschien een idee.

18. steenbokje

steenbokje Niet meer actief

Mijn ouders wonen op 100km afstand, en schoonouders op 200km. Die zullen zeker niet blijven slapen. Als ze langs komen dan blijven ze meestal een halve dag hier, en daarna rijden ze op 't gemakt weer naar huis.
    Vroeger gingen we op familiebezoek in Zeeuws Vlaanderen, maar ook altijd dezelfde dag weer terug.

Als ze echt willen overnachten, kunnen ze een hotelletje pakken toch?

19. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Ik begreep dat het om 4 logees ging, maar goed, misschien heb ik dat verkeerd gelezen.
    Verder heb je natuurlijk de kraamzorg die veel zorg uit handen kan nemen en denk wel dat ik redelijk snel mijn eigen eten kan koken en voor mijn dochter kan zorgen of anders is mijn man nog 2 dagen vrij. Zou al snel het gevoel hebben dat ik voor hun ook nog moet zorgen. Daarbij woon ik gelijkvloers dus je zit redelijk op elkaars lip.

20. luckybird

luckybird Fanatiek lid

2 sep 2009
    1.274
    0
    0
    NULL
    NULL
    Misschien is het een idee als je ze de tip geeft van wat leuke goedkope midweek aanbiedingen op bungalowpark in de buurt?

"Want dan kunnen jullie meerder keren EVEN KORT komen kijken bij de kleine"

Deel Deze Pagina