Hoi meiden, Misschien een rare vraag: Ons mannetje is nu precies 4 weken oud en er is al wat kraamvisite geweest inname meer vriendinnen en collegá's. Alleen is het toevallig zo, elke keer als ze komen moet ik precies mijn mannetje gaan voeden. Ik ben dan onzeker of ik het in hun bijzijn moet doen of apart in de slaapkamer rustig voeden? Bij mij vriendin heb ik het wel in haar bijzijn gedaan, maar bijvoorbeeld bij mannen doe ik dat dus niet. Hoe doen jullie het en hoe reageren jullie op de visite?? Liefs Vuurtorentje
gewoon voeden bij diegene bij wie je je op je gemak voelt. voel je je er niet lekker bij dan zeg je dat je even boven gaat voeden. desnoods met een smoesje dat je dit liggend doet of zo.
Hoi hoi, Je moet datgene doen waar jij je fijn bij voelt. Ik voedde nooit bij de kraamvisite, daar voelde ik je goed bij. Probeer je niet druk te maken om wat anderen van je vinden, ga uit van jezelf en dan doe je ook het beste voor je kindje! Succes, en geniet ze!
Ik heb de eerste 10 weken alleen gevoed omdat onze zoon alleen gevoed wilde worden als we samen op bed lagen. Hij kreeg bv en vond het niet prettig om dat vast gehouden te worden. Na 10 weken ben ik langzaam aan begonnen met voeden waar anderen bij waren. Het was toen geen probleem meer. Ik heb gevoed tot 13 maand
Ik deed er een doek overheen. In het begin nog heel spastisch helemaal tot aan mijn kin maar ik werd er steeds achtelozer in. En je ziet er eigenlijk niets van.
Ik heb gewoon gevoed, ik zei altijd maar, tja hij heeft honger. en kon zo doen dat er eigelijk niks te zien is. ook gewoon bij mannen erbij, tja het is niet anders. Mijn broertje was de eerste keer wel in schock. Maar hij bleef maar plakken, toen zei ik, zal ik hem laten huilen van de honger? o nee.... doe maar dan hahaha
ik heb altijd gevoed in het bijzijn van degene die er toevallig was als mijn dochter honger had. Het is toch niks om je voor te schamen ? Sinds een paar maanden is het niet meer van toepassing omdat ik alleen nog nachtvoedingen geef.
Ik heb ook gewoon gevoed, soms wel tot genantheid van mn broer. Ik kwam thuis uit het ziekenhuis en DL had honger-honger-honger! Mn ouders & broer waren bij ons thuis om ons welkom te heten ( vermoeiend! Maar lief bedoeld ) en ik ging DL voeden. Hij zat heel angstig in de keuken gekleefd... Verder heb ik zelfs gekolft met mn leidinggevende ( man ) erbij, hij was te vroeg voor kraamvisite en ik zat net te kolven. Ik heb er een fleece dekentje bij gepakt en zei "sorry, ik moet dit even afmaken"
Ik heb bij bijna al mijn bezoek gewoon gevoed. De eerste weken kwamen er geen mensen bij wie ik me niet op m'n gemak voelde en daarna waren we er al zo handig in dat het prima lukte met 'pottenkijkers'. Maar als jij het niet prettig vindt, kun je je natuurlijk altijd terug trekken. Of je legt je baby aan voordat je visite er is, misschien lust je zoon dan ook al wat en redt hij het gedurende het kraambezoek. Onder Borstvoeding heeft iemand anders bijna dezelfde vraag gesteld. Misschien vind je daar ook nog tips waar je wat mee kunt.
Gewoon doen waar jij je prettig bij voelt! Ik heb de eerste dagen wel alleen gevoed. Vooral omdat mijn jochie slecht/niet hapte. We hadden zoveel mogelijk rust nodig samen. (en dat was ook niet genoeg)
Ik heb er geen problemen mee, maar dat komt misschien ook omdat ik tot nu toe alleen maar met familie/goede bekenden in die situatie heb gezeten en nog niet echt met "vreemden". Wel ga ik even apart zitten wanneer ik ga kolven, dat vind ik weer net te ver gaan om dat "en plein public" te doen.
Toen ik net bevallen was van Levi gebeurde het ook regelmatig dat de kraamvisite precies rond voedingstijd kwam. Lag toen zelf nog op bed de eerste week, dus liet de visite dan beneden wachten. Later ben ik idd ook in de slaapkamer gaan voeden. Vond het op de één of andere manier best moeilijk om in het openbaar te voeden.Waarschijnlijk ook omdat het niet echt vanzelf ging ( kloven,onstekingen etc ) hoop dat het deze keer beter gaat
Hier lag ik de eerste 2 weken veel op bed ivm ontstekingen (down under en borst). Dan voedde ik liggend en half onder de dekens. Ik werd er op een gegeven moment vanzelf makkelijker in. M'n zwager was er een keer en ze had honger dus had toen ook niet zoveel keus. Manlief was er niet dus kon dan ook moeilijk naar boven gaan. Na een tijde voedde ik ook bij iedereen eigenlijk, behalve bij mensen waar ik me echt niet op m'n gemak voelde.
Idd, doen waar jij je prettig bij voelt. Mijn zoontje dronk vaak onrustig en liet vaak los en werd dan boos waardoor ik steeds met een blote tepel zat Vond ik niet even fijn bij iedereen. Ik gebruikte altijd als smoes als ik het niet prettig vond om in gezelschap te voeden dat zoontje erg onrustig dronk als er mensen bij waren. Maar als het niet kan en je weet dat van te voren kan je je er ook op kleden. Even een extra laagje aan of een sjaaltje om die je er wat voor kan houden.
Zoals al eerder gezegd hier: doen waar jij je goed bij voelt. Ik dacht dat ik het heel vervelend zou vinden om in gezelschap te voeden. Maar na de bevalling had ik weinig schroom meer hoor . En mijn regel was: in mijn huis moet ik kunnen voeden waar ik me prettig voel. Dat was dus ook in bijzijn van bezoek. Wel ging ik - afhankelijk van het bezoek - soms een beetje achteraf zitten. Aan de keukentafel bijvoorbeeld. Sommige mensen (vooral mannen, en dan ook nog familie) voelden zich wel ongemakkelijk merkte ik. Maar ik heb niet gemerkt dat mensen zich eraan stoorden. En het zou me ook weinig uitmaken: dan kijk of ga je maar weg. Nou moet ik wel zeggen dat mijn eerste spruit midden in de winter is geboren. Ik vond boven voeden gewoon niet fijn: te fris (of onhandig onder een dekbed) en erg ongezellig. Zelf zat ik dus liefst beneden en liefst ook nog lekker op de bank in de kussens...
Oh ja, en ik vind eigenlijk niet dat je een smoes nodig hebt als je even ergens anders wil gaan zitten. Je kunt toch gewoon zeggen dat je liever op een rustig plekje voedt (als je dat het fijnst vindt)? Ik denk echt dat niemand dat raar of ongepast vindt hoor...
Ik heb vorige week exact dezelfde vraag gesteld hier . Ik heb besloten om de visite gewoon te plannen (mijn vriend is dan ook thuis en anders komen enkel de mensen waar ik wel bij wil voeden) en als het zo uitkomt (hier meestal ook, alsof ze het er om doet ) ga ik rustig boven voeden en ben ik zo 30/45 min weg. Ik heb de eerste weken erg mijn best gedaan om eromheen te plannen (vaste voedingstijden aanhouden overdag) maar dat vond de kleine niets (sochtends/begin vd middag slaapt ze 4 uur aan een stuk en nm/avond om de 2 uur vaak) dus nu is het voeding op verzoek en de visite heeft pech
Ik vond het niet prettig met andere mensen erbij en ben na beleefd te hebben gezegd te moeten voeden lekker op de babykamer gaan zitten. Ik plande het bezoek wel als mijn man thuis was zodat ze niet alleen hoefden te zitten. Nooit vervelende reacties op gehad.
Ik heb ook alleen maar gevoed als er mensen waren waar ik me op mijn gemak bij voelde. Voor het overige sprak ik af op tijden dat het buiten de voeding om was, of op een tijd dat mijn man thuis was, zodat ik ongestoord even kon voeden en hij zich bekommerde om de visite. Of ik kolfde het van tevoren af, zodat ik tijdens het bezoek gewoon een flesje kon geven (vonden de kleine kinderen ook weer erg leuk om een flesje te geven). Toen ik de eerste dagen nog op bed lag, zat mijn man beneden met de visite en sms-te ik naar hem beneden als ik klaar was met voeden en de visite naar boven kon komen.