Aangezien het ergens deze week gaat gebeuren de bevalling, zat ik nog met wat last minute vragen... Ik heb een mega grote buik, mede door grote baby en nog veel meer vruchtwater... Dus ik denk dat na de bevalling mijn organen best wel losjes door mijn buik gaan zwerven. Daarnaast heb ik een flinke diastase die ik ook zo goed mogelijk wil laten herstellen... Nu hoorde ik op zwangerschapscursus al iets over een elastieken band om je buik, maar helaas niet meer kunnen vragen op tijd... Ik had op internet gevonden dat zoiets een sluitlaken of sluitband heet. En welke maat moet ik dan nemen? Ik had maat 46 maar ben aangekomen tot maat 52 in de zwangerschap! Hebben jullie ervaring met zo'n ding of iets vergelijkbaars en is het bevallen?
Ik ben kraamverzorgster en kom ze wel eens tegen in gezinnen. Vooral de elastieken variant met klittenband. Volgens mij moet je de maat nemen die je normaal draagt. Ik heb er goede verhalen over gehoord, maar echt comfortabel lijkt het mij niet zitten. Het zit echt super strak en je kan alleen rechtop zitten of plat liggen.
Bij mij deden ze (oa vanwege bekkenproblemen) een groot badlaken om mijn bekken/buik. Vastgemaakt met veiligheidsspelden. Zat fijn juist. Wel moest ik dan blijven liggen