kraamvisite handen laten wassen???

Discussie in 'Kraamtijd' gestart door priscil, 27 apr 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

kraamvisite eerst vragen handen te wassen/desinfecteren

1. Ja! hoe hygiënischer hoe beter!

2. Nee! je kan ook overdrijven, nie zeuren!

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Ja, ik vroeg het wel... en zal dat bij een 3e weer doen... Ik heb gezien hoe snel en hoe ernstig een pasgeborene ziek kan worden en dat risico verklein ik graag want DAT wil ik nooit meer mee hoeven maken... :(

2. Alita

Alita Niet meer actief

ah bah nee dat zou ik ook niet willen....

3. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

Niet als ze gewoon op visite komen, wel als ze aan de baby wilde zitten of vast wilde houden. Vasthouden liet ik meestal niet toe en had baby zelf vast of baby lag in het wiegje te slapen.

Als ik op kraamvisite ga en er wordt me gevraagd of ik baby vast wil houden dan zal ik altijd aanbieden me handen te wassen. En als ik verkouden ben stel ik het bezoek uit.

4. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

Kan me voorstellen als je baby heel erg vatbaar is (door vroeggeboorte of ziekte) dat je dat dan wel zou willen id.

Hier niet aan gedacht eigenlijk. Ga ervan uit dat mensen hun handen schoon hadden.

5. EdN

EdN VIP lid

27 mei 2011
    8.830
    3.627
    113
    Vragen vind ik ver gaan, maar wij hadden wel demonstratief een flesje desinfecterende gel op tafel staan, en die hint werd aardig opgepikt :D.

Bij kleine kinderen zei ik trouwens wel dat ze even handjes moesten wassen voor ze aan de baby zaten, want die zitten natuurlijk de hele dag overal aan met de handjes.

6. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Ik vind hetvrij normaal om eerst de handen te wassen, en als mensen dat niet doen ze er even aan te herinneren.

Niet met gel, die is namelijk helemaal niet effectief. Gewoon water en zeep.

7. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

Bij mijn oudste moest iedereen dat wel van mij, omdat toen net de uitbraak van de mexicaanse griep was.
    Bij mijn jongste niet meer gedaan.

8. Melovekane

Melovekane Fanatiek lid

6 mrt 2011
    1.284
    0
    36
    Vrouw
    Lerares aardrijkskunde
    Zuid Holland
    Bij mij heeft de kraamvisite mijn kind niet vastgehouden. Dit kwam omdat Dean last had van zn hoofdje ( kleine vacuumpomp) dus ja hoefde ze ook neit hun handen te wassen haha

9. LieseLeentje

LieseLeentje VIP lid

18 sep 2008
    5.406
    138
    63
    Vrouw
    Bij ons werd het door de vroeggeboorte aangeraden om de handen te wassen met Dettol. Dit is omdat ze door de vroeggeboorte al meer vatbaar zijn.

Ik vind het persoonlijk niet meer als normaal om eerst even de handen te wassen bij een pasgeboren baby.

10. charity2010

charity2010 Fanatiek lid

29 mrt 2011
    4.322
    0
    36
    Fulltime huismama :D.
    Overijssel.
    Ik heb daar helemaal niet bij stil gestaan eerlijk gezegd. Moet ook zeggen dat ik niet het type ben om dat te vragen. Bovendien waren er maar weinig mensen die onze dochter hebben vast gehouden. Ik vond dat niet zo nodig, net als of het een pop is, die van de ene naar de andere gaat. Zal het zelf ook niet fijn vinden als iedereen aan mij wil friemelen :D.

11. charity2010

charity2010 Fanatiek lid

29 mrt 2011
    4.322
    0
    36
    Fulltime huismama :D.
    Overijssel.
    Waarom is die gel niet effectief? Mijn neefje heeft om 2 jarige leeftijd leukemie gehad en is een tijdje geïsoleerd geweest. Buiten dat je altijd je handen dus goed moest wassen om bij hem te mogen komen, moest je je armen en handen daarna ook nog in smeren met gel.

12. fafje

fafje Niet meer actief

handen wassen vind ik niet meer dan logisch, zeker in de kraamweken...

sowieso mensen die huisdieren hebben en roken vraag ik zeker van, als ze het al niet uit zichzelf hebben gedaan hoor...

ik had wel zo'n flesje gel op tafel staan, maar ook voor mezelf en de kraamhul gebruikte het ook steeds, omdat ze dan had schoongemaakt ofzo en handen wassen of een sigaretje had gerookt en dan gebruikte ze dat

13. alexandra80

alexandra80 Fanatiek lid

19 jan 2010
    1.973
    2
    38
    oosten van het land
    Nooooit over nagedacht..... En nu ook niet...

Deel Deze Pagina