Hoi allemaal, Ik wil en kan mijn baby nauwelijks afgeven aan de kraamvisite, ik wordt er verdrietig van en voel me er rot bij. Ook wordt ik erg opgefokt als ze haar proberen wakker te maken, slapen is toch slapen?? Wat vinden jullie ervan, ben ik gewoon een egoist, is het uberhaupt normaal dat ik er zon moeite mee heb, wordt het minder?? Ik zit er heel erg mee, ik wil mijn meisje beschermen tegen alle drukte en onrust, maar snap dat sommige haar ook even vast willen houden....maar ik doe dat met een onwijs slecht gevoel erbij.... Hopelijk geven jullie je eerlijke mening. xxxxxxxx
Niets doen waar je je niet goed bij voelt hoor! Als jij het niet fijn vind moet je het ook niet doen. En bovendien is het voor je kindje ook niet goed om van hand tot hand te gaan. Zelf had ik er iets minder moeite mee, maar als het erg druk was hied ik d'r wel lekker bij me. De meeste mensen die kinderen hebben zullen het echt wel begrijpen en verwachten ook helemaal niets van je die eerste periode. Verwachten ze dat wel van je, dan hebben ze lekker pech. Over een aantal maanden mogen ze je kindje allemaal vast knuffelen maar ga nu eerste zelf even lekker wennen aan je kleintje. De rest komt wel!! Succes ermee en probeer vooral te genieten!!
Ik denk niet dat het erg is hoor, want ik had dat ook, dat word minder. de eerste weken vond ik het ook niet prettig als de kraamvisite ons meisje wou vasthouden! komt vast goed! Geniet van de eerste weken!
hey ik herken je gevoel heel goed. ze zijn ook nog zo klein. Ik heb met mijn vriend afgesproken dat als hij wakker is hij bij anderen op schoot mag en anders laten we hem lekker liggen. Ik wil ook niet dat hij van hand op hand gaat, hij wordt er erg onrustig van. Er ik houd daar last van ook als visite weer weg is. groetjes Suzanne
hoi, doen wat je zelf het beste vind hoor! Ik snap wat je zegt hoor en dat het rot voelt, maar ja JAMMER dan voor de kraamvisite. Ik heb m'n zoontje alleen door iemand anders vast laten houden waar ik me prettig bij voel(de). Jij bepaalt wat je wilt. Succes en geniet van je ukkie!
herken het heel goed, soms legden wij ze lekker in de box als ze sliepen, onder een dekentje, kon iedereen er boven hangen maar konden zij lekker slapen
Meid ik begrijp je gevoel helemaal. Het is niet vreemd wat je wilt, denkt en voelt. Kom maar op voor jouw kleintje hoor en volg je eigen gevoel hierin. Als jij je hier niet lekker bij voelt dan mag je dat aangeven.
ik heb hier zelf niet zo veel moeite mee maar misschien helpt het als je niet te veel mensen te gelijk over de vloer hebt dan gaan ze ook niet van hand tot hand dan hebben misschien 2 mensen haar op schoot gehad en ook alleen de mensen waar het goed bij voelt.
Waarom zou je je kleintje door een ander vast laten houden als dat tegen jou gevoel in gaat? En de eerste die mijn baby wakker gaat maken omdat hij of zij hem vast wil houden heeft wel een klein probleempje met deze mama hoor. Doe lekker waar jij je goed bij voelt, het is jou kindje. Jij voelt je er ongelukkig bij en de kleine schiet er ook niks mee op als ze van hand tot hand gaat dus geef gewoon je grenzen aan daar is niets mis mee. Ik heb dat ook gedaan in mijn kraamweek en daar ben ik nu nog steeds hartstikke blij mee
Onze dochter is de eerste weken alleen door ons en opa/oma's vastgehouden, en nu gaat ze nog niet bij iedereen op schoot. Ze is nu bijna 6 weken. Wij vinden het voor ons kindje beter als ze zo veel mogelijk bij papa en mama is... En inderdaad, slapen is slapen... Heel goed van je hoor!
meid, houd voet bij stuk en laat je niet door je "schuld" gevoel over halen. je weet zelf wat het beste is voor je kleintje! ik had er zelf iets minder moeite mee, maar gaf beide dochters ook alleen maar aan iemand waar ik me goed bij voelde... en idd slapen is slapen en dan moeten ze de kleine al helemaal met rust laten!
Ik begrijp je helemaal hoor! Wilde het zelf ook niet. En ik had een goed excuus (erg he dat je die moet hebben!) omdat ze met de pomp is geboren en het niet goed was voor haar hoofdje.. De opa's en oma's hebben haar ook pas na 1 week vastgehouden! Ik heb er nu nog soms moeite mee als mensen haar willen vast houden.. Is geen attractie toch! (vindt ik!) Hoe mensen dan reageren en denken vindt ik echt tegenvallen. Dus volg gewoon je gevoel en de andere hebben pech hoor! Nog zat jaren voor de boeg!
Gewoon de kleine zelf blijven vasthouden!!! Ik had precies hetzelfde hoor. Mijn eigen moeder heeft hem pas anderhalve week na de geboorte vastgehouden. En dat was omdat de kraamhulp hem aan haar had gegeven, maar toen ik het zag heb ik hem gelijk weer uit haar handen gegrist! Het is heel natuurlijk hoor. Kijk maar eens naar de dieren: heb je wel eens geprobeerd een pasgeboren katje uit het nest te pakken? Dan heb je de moeder ook in je armen hangen hoor! En dat de visite je dochter probeert wakker te maken: zijn ze gek geworden ofzo?! Ik zou ze gelijk wegsturen als ze dat zouden doen bij me. Slapen is slapen hoor! En wees maar niet bang dat de visite het je zal verwijten. Iedereen die zelf een kind heeft gekregen moet dit gevoel herkennen. En anders geef je later gewoon de schuld aan je hormonen
Bij ons hebben ze haar dus wel vastgehouden net na geboorte met de pomp, ik heb daar zon spijt van en kan er nog steeds om janken. Ik wilde dit mijn meisje echt niet aandoen, maar ik was nog helemaal niet goed bij zeg maar...... Hoe kom ik van dit rotgevoel af....het spijt me zoo
Brabantse, lekker je kleine meisje bij je houden hoor. Herkenbaar, het werd bij mij wel langzaam steeds makkelijker. En over dat je je schuldig voelt? dat heb ik ook met bepaalde dingen als ik daaraan denk kan ik ook nog steeds janken, dus niet te veel meer bij nadenken. Je kan het jezelf niet verwijten, je was nog helemaal suf. Lekker je eigen gevoel volgen! Laat mensen maar denken!!!!
O wat herkenbaar allemaal.... Mijn meisje is nu 6 maanden en nog steeds zijn er momenten uit de eerste weken waar ik 's nachts over lig te malen. Ontzettend zonde van je tijd en energie, ik weet het maar toch... Als moeder moet je ontzettend assertief zijn en niet bang zijn iemand voor het hoofd te stoten, je baby is compleet van jou alleen afhankelijk (mannen zijn hier toch makkelijker in) en bovendien: een baby is geen pop! Wat heeft een baby eraan om overal op schoot te worden gezet? Soms, met familie zul je wat milder moeten zijn maar tegenover alle andere visite kun je gewoon je kindje bij je houden, desnoods met smoesje (ik houd haar/hem even zelf hoor, ze/hij heeft steeds krampjes..) Ook de voedingen heb ik geregeld gebruikt om na een half uurtje ertussen uit te piepen. Dat weet je als je op kraamvisite komt: gewoon even kort. Na 6 maanden wordt het inmiddels iets makkelijker maar nog steeds zorg ik als een waakhond voor rust voor mijn meisje! Succes en kom op voor jezelf en je kindje!
Hey Brabantse, Gefeliciteerd met je meisje! Erg leuke naam! Het is heel normaal hoe je je voelt, als er meerdere mensen kwamen tegelijk, hield ik haar vast en niemand anders. Alleen als er mensen alleen kwamen en ik voelde me er goed bij, liet ik diegene haar vast houden. En wakker maken??? Diegene is echt niet wijs! Gewoon er wat van zeggen. Oh ja en als excuus kan je bijv ook gebruiken dat ze net gegeten heeft, dus nog kan teruggeven, dan willen de meesten geen baby meer vasthouden hahah.
doen waar jij je goed bij voelt! en wakker maken?? hoeven ze bij mij niet te doen ... ik heb het zelf ook heel erg geef hem liever ook niet uit handen... behalve aan me moeder of zusje daar voel ik me goed bij die hebben hem ook vast gehad toen hij net geboren was... bij me schoonloeder daar in tegen, ik walg ervan als ze me kleine vast heeft, maar daar gaat ook nog een verhaal aan vooraf... ze heeft hem dan ook voor het eerst toen de kleine 4 a 5 weken was vast gehouden.. ook omdat ze het vroeg:S maar liever neit:x heb in ieder geval mooie excusus voorbij zien komen om hem zelf bij me te houden in het vervolg.
Heel herkenbaar... Ik heb het nog steeds en ons meisje is al 7 maanden Ik hou er gewoon niet van, dat gefriemel aan mijn kind. En al helemaal niet als ze er ook nog eens zo stom bij gaan praten "Dada" "Koetsie-koetsie" "Brllltss" Eh hallo, praat even lekker normaal tegen mijn kind aub Wat slapen betreft, als mijn kind slaapt, dan slaapt ze. Ik maak haar voor niemand wakker.. Niet voor mezelf, niet voor opa's en oma's, niet voor haar vader, en zelfs niet voor de koningin Gewoon alleen doen waar je je goed bij voelt meis!
Ik sluit me bij de andere mama's aan. Ik heb het de eerste weken ook alleen aan mensen gegeven die me echt dierbaar waren (ouders, een beste vriendinnen). Nu ik zwanger ben van de 2de krijg ik al opmerkingen van: deze mag ik toch wel eens vasthouden he? Nou, als ik er geen goed gevoel bij heb niet. Een kindje heeft veiligheid en geborgenheid nodig, en soms kan ik dat als ouder nu eenmaal het beste. Dus niet schuldig voelen!