Moeilijk met ritme vinden

Discussie in 'De lounge' gestart door Pluisjee, 3 sep 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Pluisjee

Pluisjee Fanatiek lid

15 mrt 2012
    4.592
    20
    38
    Vrouw
    Noord Holland
    Hee meiden ,

Ik zit met een probleem. Ik ben 20 jaar oud em ben half gedwongen gaan samen wonen met mijn vriend (35). Dit is al 3 jaar terug ongeveer.
    Gaan samen wonen omdat mijn pappie overleed op 49 jarige leeftijd na een ziektebed van 8 weken. Mijn ouders zijn gescheiden en ik heb weinig tot slecht contact met me moeder. Mijn stiefmoeder is in mijn ogen me moeder en heeft alijd voor me gezorgd , maar na het overlijden van me vader is ze erg veranderd ruzie gehad em weg gegaan. Nu is ons contact weer top gelukkig.

Ik heb eerst bij me vriend gewoond op de camping omdat we geen huis hadden en hij die caravan al 2 jaar betaald had nog met ze ex.
    Toen kregen we een huisje en dus meer schoonmaak werk , voorheen in de caravan met 2 uurtjes alles klaar.

Nu heb ik heel veel moeite met een ritme vinden tussen huishouden , werk , stiefdochter en een half dagje school.
    Ik heb de ene week 3 keer me stiefdochter de andere week maar 1 en dan weer 7 dagen.

Mijn stiefdochter is altijd op tijd met schone kleren op school maar ik vind zo moeilijk om een ritme te vinden. Mijn stiefdochter is dr laatste tijd van vrijdag middag tot maandag ochtend bij ons.

Ik vind gewoon heel moeilijk om een ritme te vinden. Uit werk me huis doen , maar ook boodschappen , stofzuigen dweilen , opruimen etc. maar de ijskast , strijken(help ligt nog een wasmand vol!!) , ramen lappen en dat soort dingen hoor er ook bij. Dan zit ik ook nog een half dagje op school en moet ik uit me werk ook nog heel even leren.

Nu het tweede punt ik heb een lichte vorm van CVS ( chronisch vermoeidheid syndroom) overgehouden aan me pfeiffer. En werk maar 4 dagen van 9.30 tot 15.30 en van de 4 dagen ben ik 3 dagen dood moe als ik thuis kom. Als ik even rustig heb gezeten of gelegen heb gaat het wel weer maar dan ga ik al eten koken en broodjes smeren voor de volgende dag dan afwassen en dan is het 7 uur ondertussen soms later. Mijn vrije dag moet ik een paar uur naar school nu nog een jaartje.

Ook ben ik dan ook nog iemand die echt niet op me gemak in een rommeltje zit. Nu is het nooit vies maar het is rommeliger als ik wil en toch vind ik dat me vriend soms echt te veel doet terwijl ik minder werk.

Hoe hebben jullie het verdeeld ? Hebben jullie een vast ritme , wanneer doen jullie niet de dagelijkse klusjes etc ?

Ik ben benieuwd hoe jullie het doen want moet echt veranderen want zo gaat het niet goed merk het aan mezelf dat ik er zo van baal.
    Nogmaals het is echt een vieze zooi hier maar vind gewoon heel erg moeilijk.

2. samsal

samsal Lid

9 jan 2012
    67
    0
    0
    NULL
    NULL
    Heb een vaste planning.Ma di woe dan werk ik de hele dag. Dinsdagavond doe ik lakens verschonen en de strijk van de hele week. Donderdag poets ik het hele huis van boven tot aan beneden. Vrijdag de boodschappen en weekend lekker bijkomen. Heb 2 kinderen en de 3e op komst. Zolang ik me aan mijn schema hou dan loopt het als een trein.

3. Shawarma

Shawarma Fanatiek lid

2 nov 2008
    1.853
    127
    63
    In een huis
    Ik denk dat dat voor ieder persoon anders ligt.
    Misschien zou het helpen om een weeklijst te maken voor jezelf en elke dag je verplichte taken doet?

Succes!

4. Pluisjee

Pluisjee Fanatiek lid

15 mrt 2012
    4.592
    20
    38
    Vrouw
    Noord Holland
    Ja maar hoe ziet die er uit dan ongeveer ?? Ik vind het lastig om me draai te vinden. En zo komt het dat ik ineens gek word en tot 10 uur loop te poetsen.

Is niet alleen de schoonmaak karweitjes maar ook de kleding kast weer op nieuwe inruimen , dan weer de douche schoonmaken , dan weer de kastjes op ruimen etc. Snap je ?

5. Pluisjee

Pluisjee Fanatiek lid

15 mrt 2012
    4.592
    20
    38
    Vrouw
    Noord Holland
    Oh van sambal las ik net een half berichtje denk heel vreemd haha.
    En inderdaad een lijstje is wel makkelijk is een optie ja.

6. 20BabyJ10

20BabyJ10 Bekend lid

19 jan 2012
    596
    0
    0
    Verzorgende IG, verzorgingshuis
    ergens in Brabant
    Ik woon nu 2 jaar samen en zat vorig jaar ook nog op school, 1 dag in de week.
    Ik werk 24 tot 32 uur en doe zelf helemaal het huishouden.
    Mijn vriend werkt 5 dagen in de week van 8 tot 5 dus heb ik meer tijd en doe ik dus het huishouden.

Ik zorg dat ik iedere dag beneden alles af doe met een natte doek en stofzuig.. zodat het altijd netjes is mocht er ineens onverwacht bezoek aan de deur staan... Daarnaast dweil ik als het nodig is ( we hebben een hond dus dat is om de dag ongeveer )

1x in week als ik een dag vrij ben doe ik de boven verdieping helemaal, Alles af doen, bedden verschonen, stofzuigen, dweilen.
    Die dag doe ik ook de trappen stofzuigen.

Ook doe ik iedere dag de wc even snel snel uit met een natte doek, en op zaterdag poets ik hem goed.

De badkamer doen wij na iedere douche beurt uit, als je dat goed bij houd hoef je die niet zo heel vaak grondig te schrobben. dus dat gebeurt alleen als het nodig is..
    De ramen zemen doe ik als ik tijd over heb.. Aangezien de hond wel eens voor het raam staat de blaffen en dat met consumtie doet :) houd ik die plekken bij met glassex...

Het lijkt veel als ik dat zo zeg maar even alles op een rijtje is het dus

Iedere dag beneden alles af met een doek en stofzuigen + om de dag dweilen

Zaterdags de wc goed uit doen

Als ik een dag vrij heb de boven verdieping poetsen

Als het nodig is de badkamer en de ramen enzovoorts

Ooh ja de was doet mijn vriend in het weekend en ik soms savonds mocht het echt nodig zijn, strijken doe ik niet veel want ik haal alles nog warm uit de droger en vouw het gelijk ook, dat scheelt veel. Alleen blousen en dekbedden enzo strijk ik

Maar ik vind toch echt.. als je iedere dag een beetje doet/alles bij houd dan is het zo gebeurt en ben je nooit lang bezig.

7. 20BabyJ10

20BabyJ10 Bekend lid

19 jan 2012
    596
    0
    0
    Verzorgende IG, verzorgingshuis
    ergens in Brabant
    Als je schone was in de kast legt even alles recht trekken, keuken kastjes gewoon netjes inruimen als de vaat gedaan is...
    En wil je dan echt grote schoonmaak houden, alles eruit halen, poetsen en weer terug dan dan zeg ik.. doe dat als je vakantie hebt of een paar dagen vrij... zoals ik al zei; als je het netjes houd en bijhoud hoef je dat echt niet vaak te doen

8. Pluisjee

Pluisjee Fanatiek lid

15 mrt 2012
    4.592
    20
    38
    Vrouw
    Noord Holland
    Het is ook niet veel maar vind het moeilijk om een draai er in te vinden , wanneer wat doen etc.
    Het gaat wel steeds beter maar ben benieuwd hoe andere het doen zodat ik Miss een beter ritme krijg etc.
    Nu sta ik op me vrije dag de hele dag te poetsen en te strijken en dat is ook niet altijd de bedoeling.
    Als ik vakantie heb loopt alles op rolletjes s ochtends me huisje en dan elke dag een beetje gaat perfect maar moet natuurlijk ook kunnen tijdens werkdagen ik bedoel jeetje er zijn zo veel huishoudens dus moet wel kunnen toch haha.

9. draak86

draak86 VIP lid

7 mrt 2008
    5.427
    0
    0
    Thuisblijf mama
    Noord-holland
    Er zijn idd veel huishoudens en bij veel is het ook gewoon niet perfect. Bij mij dus ook niet, de ene week is mijn huis redelijk netjes en de andere week ligt er in elke kamer wel rotzooi en stofpluimen onder de bedden. So be it.

Deel Deze Pagina