Ik heb een goeie vriend. Met zijn ouders hebben we ook vrij veel contact, hij woont op kamers en in de weekenden is hij thuis dus vandaar dat we zijn ouders ook vrij vaak zien. Ik heb ze een geboortekaartje gestuurd. Maar nu hoorde ik van hem dat ze niet komen omdat ze bij ons niet mogen roken binnen. Ik dacht WTF! Ze kunnen toch wel een uurtje zonder een sigaret of even buiten gaan staan? Mijn man rookt ook en hij gaat altijd netjes naar buiten voor mij. Dan gaan ze samen met hem even roken ofzo? Ik heb bronchitis dus krijg het er heel benauwd van en we zitten nu natuurlijk ook nog met een baby van 2 maanden. Ik vind het niet cool dat hun willen roken in het bijzijn van mijn kleintje. Wil geen ruzie met mensen hier die dat wel doen, maar ik wil dit persoonlijk gewoon niet... Bij anderen mensen thuis zit ik weleens in de rook maarja dat is hun huis en daar heb ik niks over te zeggen. De moeder van mijn beste vriendin rookt echt heel erg veel en zij gaat zelfs bij haar thuis buiten staan sinds wij Lizzy hebben. Dat hoeft voor mij ook niet hoor, het is haar huis dus zal ik er niks van zeggen als ze rookt in mijn bijzijn. Dan zit ik maar een keer in de rook, als ik het maar niet elke dag hoef. Dan pas ik me wel aan. Anyway, wilde het ff kwijt... ben een beetje teleurgesteld.
Dan komen ze toch lekker niet? Hun probleem niet het jouwe.. EDIT: wij roken allebei maar sinds dat ik zwanger ben(ik ben weer begonnen na zwangerschap) niet binnen..
??? Wat een rare mensen!!! In onze familie rookt niemand in zijn eigen huis als er een baby op visite is!! Laat staan als je op bezoek komt bij iemand met bronchitis en een kleine baby!! Aan deze mensen mis je dus echt niets!!
ik snap dat je teleurgesteld bent... Maar inderdaad: Zij missen de prachtige aanblik van jullie meisje juist nu ze nog zo heel klein is. Dat is en blijft bijzonder vind ik. Jammer voor hun...
Ik heb geen bronchitis, maar hier wordt ook absoluut niet gerookt... nu niet en als de baby er is ook niet. Mensen die daar niet mee om kunnen gaan respecteren mijn regels blijkbaar niet en kunnen wat mij betreft beter wegblijven...
kan maar een ding zeggen, diep triest.. hier mag binnen ook niet gerookt worden maar heb der geen minder vrienden om hoor. soms hebben we een pokeravondje en houden dit dan gewoon buiten onder de partytent met een kacheltje als het koud is. wij hebben verder niks onder onze leden maar er wordt gewoon binnen niet gerookt. ook geen uitzonderingen klaar. dat zijn onze regels en heb voor de rokers buiten een mooie grote tafel met asbakken erop zodat ze daar kunnen roken. regen, sneeuw of hagel. wil je roken dan gewoon daar en accepteer je dat niet dan blijf je maar weg
Vind het heel normaal dat er niet gerookt wordt in bijzijn van kinderen. Niet eens alleen baby's hoor. Vind het gewoon niet gepast. Heel vreemd dus dat die mensen zo'n reden opgeven om niet te komen. Van welke planeet komen zij???
Jep, iedereen vrienden en familie weet dat ze hier binnen niet mogen roken en iedereen gaat altijd netjes naar buiten maar dit was voor het eerst dat ik zoiets hoorde. Ik vind het echt aso. Die vriend zei ook, ze hebben heel mijn leven gerookt (hij rookt zelf niet) en ik heb er toch ook geen astma of wat dan ook door gekregen... Nouja moeten hun zelf weten maar mijn dochter gaat niet in de rook liggen. Nu zit ik er steeds verder over door te denken, dat ze het in hun hoofd halen om bij andermans klein babytje te willen roken?!
nou ja zeg wat belachelijk zeg. Ook al had je geen reden dat er niet gerookt word in jullie huis, daar moet gewoon aan gehouden worden. Hier word ook niet gerookt, dus gaan mensen naar buiten. Toen ik nog wel rookte rookte ik buiten als er niet gerookt werd in een huis, geen probleem. ik vind het maar een rare reden en zou die mensen dan liever kwijt dan rijk zijn.
Ja wat dat betreft is het voor ons ook gewoon afgelopen nu. Ze zullen toch nooit een bakkie komen doen Dan gaan we ook niet meer naar hun, daar kun je elkaar niet zien zitten door de dikke rookwolk die er hangt. Moeten ze overigens zelf weten! Maar dan moeten ze niet zo lullig op ons reageren. Heb gewoon respect voor elkaar.
Een goeie vriend zei je toch ??? Als iemand jou keuzes niet waardeert is dit volgens mij geen vriend. En roken bij een kraamvisitie
beetje jammer inderdaad het is jouw huis dus jouw regels en als mensen dan niet eens even de moeite nemen om heel even zonder een sigaret te kunnen of even buiten te gaan staan ik ben zelf ook roker en mijn vriend ook maar wij roken ook buiten ivm met de kleine ik wil ook niet dat er in haar buurt gerookt word en wij hebben zat vrienden/familie die ook roken maar als die hier op visite komen gaan ze netjes buiten roken
Dan komen ze maar niet Mis je niks aan, als zij hun eigenbelang voorop stellen. Wat is er nou erg aan even 5 minuutjes (met z'n allen) buiten te gaan staan? Gezellig toch
Wat sneu voor je. Ik vind het bijna niet voor te stellen dat iemand een uurtje niet kan roken, of daarvoor niet even naar buiten kan gaan. Hebben die mensen geen baan of zo?