Sorry maar moest echt heel hard lachen.. Wat een achterlijke mensen! Vind het echt vreemd dat je niet bij iemand op kraamvisite wil omdat je er niet mag roken.. Pech voor hun indd!
Ik geef je groot gelijk! Echt raar dat ze niet even kunnen wachten met hun sigaretje juist met kraamvisite hoef je toch geen uren te blijven plakken! Wij hebben ook rokende ooms/tantes en die gaan ook mooi naar buiten als wij er ook zijn (bij mijn schoonouders dan), bij ons is iedereen welkom, maar roken mogen ze buiten doen.
Haha is dit een grap? Ik ben blij dat ik niet zulke mensen ken. Ik zou het ze niet eens gunnen om mijn kindje te zien. Wat heb je als gezond persoon liever een half uur/uur niet roken en een wondertje zien of dat kleintje gewoon missen voor een sigaret?!
Jemig, dat die mensen nog bestaan, die menen dat ze het recht hebben om overal te roken en in het bijzonder in andermans huis... Gooien ze ook hun zweetvoeten op tafel bij een ander? Of trekken de kast open om zelf even te kijken waar ze zin in hebben bij de koffie? Nouja, trek het je niet aan: ze zijn een uitstervend ras en dit is puur junkgedrag. Vooral niet voor buigen, dan komen ze lekker niet idd... Hier wordt niet binnen gerookt en als ik zwanger ben ook niet in de tuin, als wij daar zomers zitten met visite, omdat ik er werkelijk waar kots- en kotsmisselijk van word. Vonden mijn schoonouders ook raar toen ik zwanger was van Thirza, en voelden zich persoonlijk beledigd en afgewezen daardoor. Tja, jemig, als je zover bent dat je je eigen verslaving stelt boven iemands welzijn/gezondheid, dan ben ik uitgepraat hoor.... (Ze zijn later bijgedraaid, toen ze zover afgekoeld waren dat ze in staat waren te gaan horen dat mijn zwangerschapsmisselijkheid de reden was. Niet dat we dat op dat moment niet hadden gezegd, maar ja.... mensen die zich afgewezen voelen, hebben de neiging de rest niet meer te horen).
Meis je hebt groot gelijk , want dat is een reden voor niks. Even zonder peuk kan toch wel. Heb vandaag zoals je kon lezen ook zelf niet gerookt even 3 uurtjes niet omdat mijn nichtje hier was. Als ik weet dat er een zwangere of kinderen komen hier gaan ramen open en gaan we buiten roken tot de gene er is. Kleine moeite dacht ik zo.
Hoe sneu verslaafd kan je zijn dat je daarom niet op kraambezoek gaat? Stel je toch voor dat je een uurtje niet zou roken... Ik zou bij een volgend kind geeneens een kaart naar die lui sturen.
Wat sneu dat ze zo raar reageren. Wat steken mensen toch vreemd in elkaar soms... Of je nu rookt of niet, dit heeft gewoon met respect te maken... Lekker laten waaien die mensen. Enneh...leuke naam heeft je dochter!
Vreemd hoor. Maar zo kan een verslaving werken helaas! Je wordt afgewezen voor een peuk?! Wat een onzin zeg? Zelfs op mijn 16de had ik het verstand om overal buiten te gaan roken. Zelfs al rookten de mensen zelf binnen. In ons huis wordt er ook niet gerookt! (ben nu 2 jaar gestopt) Er zijn vrienden die het toch proberen.. Maar daar maak ik heel snel korte metten mee!
Wij zijn beiden gestopt met roken toen we zwanger wilden raken. We zijn absoluut geen antirokers geworden. Maar roken in ons huis gebeurd gewoon niet. Dat deden we zelf ook al niet en visite dus ook niet. Moet er al helemaal niet aan denken dat iemand boven mijn baby gaat staan walmen. Ook rokers kunnen een beetje fatsoen opbrengen, dat kon ik namelijk ook toen ik verslaafd was aan sigaretten. Ik zou geen aandacht meer besteden aan die kennissen van je. Het is graag of niet hoor. Als je het niet op kunt brengen om die sigaretten even driekwartier aan de kant te leggen voor een kraamvisite dan ben je in mijn ogen redelijk triest.
helemaal mee eens, ik vind het trouwens net zo aso om te gaan roken als je mensen met een kleine baby op bezoek hebt hoor, daar kan je ook een beetje rekening mee houden vind ik, maar goed niet iedereen hoe rekening met een jong levend wezentje natuurlijk
Wat anderen ook al zeiden: aan deze mensen mis je niets hoor! Pfff, hadden die mensen nou echt in hun hoofd om een sigaret op te steken waar jouw kleine meid bij is?
tja dan zou ik zeggen dan komen ze toch lekker niet! zou ik ook niet willen hebben dat gepaf in huis bij mn kinderen hoor! ik rook zelf ook maar nooit in huis! mijn man ook niet en de visite ook niet....
tjee.. En dat noemen ze vrienden. Rook ook maar als ik op visite ben rook ik buiten als ze dat willen. En als onze nichtje hier is roken we ook niet of in de deur opening als het niet waait naar binnen. Zelfde geld als ik achter de kinderwagen liep als de wind naar de opening van de kinderwagen ging rookte ik niet of ik ging stil staan zo dat de rook de andere kant op ging. Zo iets heet na denken wij roken maar de kinderen hoeven niet mee te roken (tegen houden op straat lukt soms niet).
Zelfs mijn opa en oma gingen buiten roken... nou dat zegt echt heel wat! lekker laten waaien die ouders van die vriend... doeiiii!
Mijn 1e reactie dan kom je toch lekker niet...zie je zo wie belangrijker is jou kind of hun sigaret???
Mensen die het roken bij mij thuis niet kunnen/willen laten (op kraamvisite nota bene!) die hoeven niet te komen. Kan me voorstellen dat je teleurgesteld bent, al zou ik nog eerder verbijsterd zijn over zo'n opstelling. Wat een idioten.
Mijn eerste reactie toen ik de titel las: dan moeten ze het laten! Wel sneu voor jou om op zo'n manier er achter te komen dat die sigaret kennelijk belangrijker is.
wat idioot zeg!! Waar mag je nu nog binnen roken eigenlijk?? in ieder geval ik ken niet eens iemand meer waar je binnen mag roken en bijna allemaal hebben we gerookt.