NU OP TMF 'STELLING' "VROUWEN ONDER DE 18 VERBODEN KIND

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door melliemel, 30 aug 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. melliemel

melliemel Fanatiek lid

31 aug 2005
    2.081
    0
    0
    HOI

mss interessant, nu op tmf een discussie over een stelling dat vrouwen onder de 18 geen kinderen zouden mogen krijgen!

interessante discussie; mijn mening is iig; ik vind dat je zelf mag bepalen wat je met jouw leven doet, ben jij vroeg toe aan kinderen (ook emotioneel er aan toe en niet alleen omdat je het leuk lijkt) en kun je het financieel ook managen doen. is eigen keuze. is het niet geplant, dan nog denk er goed over na vóór je zwanger raakt en is het dan toch zo, bedenk goed alle voor- en nadelen en ook of je echt wel een abortus wilt laten doen ja/nee (ik zou persoonlijk geen abortus laten plegen mits ik verkracht zou zijn of het kindje niet goed in het leven zou kunnen functioneren, dus als een kasplantje zou leven). het is wel een wonder wat er allemaal gebeurt op zo'n moment.

gr saskia

2. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.268
    6.800
    113
    Ik ga even kijken,

3. Lientje

Lientje Fanatiek lid

24 nov 2005
    4.063
    0
    0
    Financieel advies
    Zeeland
    Ik vind het ook nogal jong, maar het is natuurlijk niet altijd gepland. Als je iets verbiedt, betekent het dat je voor je 18e verplicht een abortus zou moeten. Dat vind ik te ver gaan.

4. maisy

maisy Fanatiek lid

12 jun 2006
    4.859
    0
    0
    ik was 14 toen ik mijn oudste kreeg, extreem jong, en ik moet zeggen dat ik het bij veel van de meiden uit de tienermoedergroep in die tijd, die zelfs ouder waren als ik, fout heb zien gaan. Maar dat geldt niet altijd, bij mij gaat het hardstikke goed, mijn moeder zei ook ik wasgelijk een echt moedertje, ik ben nu zwanger van de 5de en vind het nog even geweldig als 10 jaar geleden bij de eerste. Je bent er aan toe of niet...mijn zus is 35 en wou dat ze er nooit aan begonnen was....dus leeftijd zegt niet altijd wat.

Wat het wel heel zwaar heeft gemaakt voor mij was dat ik verder met school wilde maa heel erg werd gepest tot slaand aan toe dat ik zo jong een kind had en ben ik r mee gekapt, nu volg ik een hbo opleiding thuis via de open universiteit, wel zwaar maar ik wil het heel graag en thuis is het te cmbineren met mijn gezin, elke dag naar school plus huiswerk past gewoon niet.

5. Loeki2

Loeki2 VIP lid

3 jun 2006
    16.265
    1
    0
    Wat je verbied moet je handhaven, ben benieuwd hoe ze dat willen doen.

6. leeuwen77

leeuwen77 Bekend lid

7 mrt 2006
    710
    0
    0
    duik instructrice
    bonaire
    Ik vind verbieden te ver gaan. Er zijn meiden die jong kinderen krijgen, gepland of niet, die heel gelukkig met hun kleine zijn. Ik persoonlijk vind het erg jong voor de verantwoordelijkheid van een kleine. Maar verplicht abortus vind ik fout!!!!

7. noura

noura VIP lid

27 apr 2006
    8.819
    0
    0
    ik vind verbieden van iets zo moeilijk. ik denk eerder aan een goede begeleiding, zodat je de gevallen waar het niet goed gaat er eerder uit kan halen. maar het gaat ook vaak wel heel goed.
    ik vind zowieso dat er meer bescherming voor het minderjarige kind komen moet. kijk naar de kinderen die afgelopen jaren wat aan is gedaan door ouders, in veel gevallen waren instanties zoals kinderbescherming op de hoogte.. maar hebben/konden niet ingrijpen. en dan ouders die hun kinderen hebben verwaarloosd of mishandeld, vaak zie je dat deze mensen gewoon weer opnieuw kinderen krijgen, ik vind dat onbegrijpelijk, vind dat dat verboden moet worden.

8. Niet meer actief

Moeilijk. Ik ben ertegen dat kinderen kinderen krijgen , maar ik vind het wettelijk verplichten toch iets te ver gaan. Ik vraag me ook af hoe ze dat willen handhaven.

9. melliemel

melliemel Fanatiek lid

31 aug 2005
    2.081
    0
    0
    hoi hoi,

ja het was een stelling hè, dus een discussie punt waar mensen over konden meediscussïeren.

ik persoonlijk zou er zelf niet aan toe zijn geweest voor mijn 18e en weet dat ik me later emotioneel veel beter ben gaan ontwikkelen dan dat ik toen was. en dat ik zelf nog het één en ander heb willen doen zonder de verantwoording af te moeten leggen of het een en ander zou moeten regelen voor een kleintje. maar ik vind idd ook dat je dus niet mensen moet gaan verplichten om dus abortus te laten plegen als je onder de 18 bent.

en daarnaast ben ik het eens met wat noura aangeeft dat er meer toezicht moet zijn op mensen die al eerder in de fout zijn gegaan met kinderen opvoeden en dat ze die mensen veeeel beter begeleiden. en niet zomaar bv als ze het kind tijdelijk in de crisisopvang hebben gezet dat dit kind konstant van crisisopvang weer naar mams gaat een daarna vervolgens weer naar crisisopvang moet, het is geen speelgoed waar je ff mee speelt en dan weer weggooit!!!!

gr saskia

10. kimkivits

kimkivits Fanatiek lid

28 jun 2006
    2.209
    0
    0
    Eigen zaak, fotografe
    eindhoven
    jezus maisy!
    wat zijn kinderen toch gemeen. ik snap dat niet!

nou ik vind dat meisjes er zelf voor moeten kiezen. als je seks hebt weet je dat er ook een kans inzit dat je zwanger kan raken. zelfs door de pil of een condoom heen!

wil je het kindje houden of niet. die keuze ligt bij dat meisje zelf! er zijn naar mijn mening genoeg meiden die al op jongere leeftijd volwassen genoeg zijn om een kleine op te voeden. 50 jaar geleden was het niet meerdan normaal dat vrouwen met 18 jaar al een kleine hadden.

11. smoekie

smoekie VIP lid

7 mrt 2006
    5.543
    1
    0
    verbieden zou ik te ver vinden gaan, wel vindt ik dat het geven van een soort cursus niet echt overbodig zou zijn...

het gaat hier om "kinderen"onder de 18 en vaak blijkt echt wel dat de een er toch heel anders (volwassener) tegenaan kijkt dan een ander...

dat zie je hier ook op het forum terug soms zie je moeders (in spé) van sommige zie je in hun reactie dat ze echt wel volwassen zijn, en andere tikken nog echt in dat puberachtige breezah taal etc...

maar ja dan nog verbieden nee denk ook niet dat je dat kunt verbieden dan krijg je van die achterlijke situatie's als in die rare grote landen...

laat ze maar wat meer begeleiding krijgen tijdens de zwangerschap dat vindt ik wel een goed iets....

12. Niet meer actief

Ik vind leeftijd ook niet veel uitmaken maar je moet kijken of de situatie er naar is en je gevoelens kunnen je leven behoorlijk beheersen.... en ook vind ik dat ieder "kind" anders is... sommige zijn met 17 al behoorlijk volwassen ;)

13. smoekie

smoekie VIP lid

7 mrt 2006
    5.543
    1
    0
    dat bedoel ik dus, dat verschilt echt nog heel veel hoor, moet je hier het forum maar eens aflezen en dan de reactie's van vrouwen tussen de 18-23 jaar daar zit echt zoveel verschil in dat je bij de een tussen de regels doorleest dat die eigenlijk nog met vriendinnen aan de gang zou moeten zijn met vriendjes - stappen e.d ...

en van de ander lees je gewoon tussen de regels door dat die toch echt wel "volwassen"zijn en rijp genoeg om aan een gezin te beginnen...en dan doel ik met namen op degene die (bewust) zwanger zijn geworden, nog thuis wonen en totaal geen echte vaste financiële zekerheid hebben maar helemaal in de wolken zijn bij het idee straks lekker te kunnen "tutten"met een kleine....dat soort meiden zou eigenlijk een of andere cursus moeten doen om te zien wat het allemaal precies inhoud en welke verantwoordelijkheden je krijgt wanneer er een kindje op komst is....

14. Me2

Me2 VIP lid

30 mei 2006
    6.888
    0
    36
    Ben ik met je eens Smoekie. Ik zou dan oko aan veel betere voorlichting denken want een baby krijgen is niet alleen leuk "tutten" maar is een hele verantwoordelijkheid. Ze moeten dit soort dingen dus ook goed ingeprent krijgen VOORDAT ze zwanger worden.

Ik zou tienrmoeders nietw illen verbieden, dat druist egwoon egen onze grondrechten in, maar kijk wel vaak met pijn in m'n hart naar kidneren die eigenlijk nooit een eerlijke kans hebbengeha din hunleven omdat hun moeder te jong was, geen vaste relatie had, geen financiele zekerheid had en emotioneel er helemaal niet klaar voor was.....
    Hoe oud je bent vind ik dus niet zo belangrijk, eigenlijk wel dat dat je een solide basis hebt (hebben sommige mensen van bv 30 jr namelijk soms ook nog steeds niet...).

15. smoekie

smoekie VIP lid

7 mrt 2006
    5.543
    1
    0
    klopt welke leeftijd je ook hebt, jong of oud, de 1 is er wel "volwassen"en klaar genoeg voor en de ander nog steeds niet...

zie ook vaak genoeg meiden van mijn eigen leeftijd die ondanks dat ze kinderen hebben liever hun weekenden in de kroeg e.d spenderen dan dat ze met de kinderen bezig zijn, dan heb ik ook zoiets waarom heb je in godsnaam voor kinderen gekozen, maar goed dat zijn dan vaak ook moeders die al jong moeder waren.... :(

vk's zouden misschien een andere taak toebedeeld moeten krijgen, en dat is om in te schatten of iemand wel of geen extra hulp (info) zou moeten hebben omtrend de zwangeschap, bevalling, ouderschap....
    ;)

16. Dientje

Dientje Fanatiek lid

12 jan 2006
    4.674
    0
    0
    Noord-Holland
    Ik vind dat iedereen het lekker voor zichzelf moet weten iemand van 30 kan net zo kinderachtig zijn als iemand van 18

17. Niet meer actief

ja ik ben het met je eens smoekie ;)

18. smoekie

smoekie VIP lid

7 mrt 2006
    5.543
    1
    0
    ik weet in ieder geval dat toen ik nog 21-21 was ik echt de leeftijd nog niet had om zwanger te zijn of om aan kinderen te beginnen ik was met heel andere dingen bezig nog, was nog veel te veel bezig met stappen vriendjes e.d....

dat is eigenlijk pas een beetje minder geworden toen ik Ed leerde kennen, die heeft me een beetje in kunnen tomen ;) en tja voor mijn gevoel was hij degene waar ik dus blijkbaar op gewacht heb... :D zijn nu inmiddels 10 jaar en 2 kinderen verder en hopen op die 3d.... ;)

maar mag nog steeds af en toe graag eens een keertje weg hoor, weekendje weg , of een keertje lekker stappen, ff helemaal uit je dak gaan ;) maar kinderen staan bovenal voorop.... :D

19. Niet meer actief

ja precies je moet wel echt van huisje boompje beestje houden wil je aan kinderen beginnen... ik ben ook al maanden niet meer uit geweest en daar kies ik zelf voor... ik ga binnenkort fftjes met een vriendin en daar heb ik dan wel zin in :D En dat moet ook af en toe even kunnen natuurlijk maar je moet wel goed beseffen dat je gewoon heel wat moet laten straks en daar verkijken veel mensen zich wel op denk ik !

20. Ranjeewha18

Ranjeewha18 Niet meer actief

ik ben zwanger van mijn eerste ben nu 18 en als mijn kindje geboren is, zijn mijn vriend en ik samen 19 jaar.

ik denk dat heel veel tienermoeders best wel weet dat een kind die zo straks op de wereld zetten niet alleen maar is om te tutten,. ze begrijpen echt wel dat een kind meer nodig heeft, dan liefde..
    maar met liefde kom je al groote stap vooruit in het leven.

en meeste tienermoeders kiezen dan ook echt niet meer voor het uitgaansleven en elke nacht dronken met een man thuis komen.

tenminsten ik niet!
    en verplichte abortus vind ik ook echt niet kunnen.
    een 'tienermoeder' zal altijd aan haar eerste denken heo groot hij/zij nu wel is

Deel Deze Pagina