Wij hebben ook een kraamfeest gedaan en dat gaan we eventueel bij een volgende zeker weer doen! Wij hebben niet enorm veel mensen uitgenodigd. Dus het was niet super druk. Maar wel druk genoeg om de tuin en de woonkamer te vullen (we wonen niet zo groot! Hahaha) Onze reden was voornamelijk om het werk van mijn man. Hij werk onregelmatig...dus is het gewoon lastig plannen en ik had dus ook geen zin om in mn eentje alle visite te ontvangen. We hebben het na 3 weken gedaan, zodat het nog in zijn vakantie was, Niemand heeft het ervaren als onpersoonlijk of iets. Iedereen heeft Finn goed kunnen zien en iedereen heeft met ons een praatje kunnen maken. Mijn moeder en zus kwamen helpen voor de drankjes e.d. Het was echt super!
Bij Milan hebben we kraamvisite gehad. Achteraf een beetje spijt van gehad. We hadden namelijk een moeilijke start en Milan huilde veel. Ik had eigenlijk niet zoveel behoefte aan bezoek. Nu hebben we bewust wel gekozen voor een kraamfeest. Ook zodat het gewone leven voor de oudste kan doordraaien. De mensen die ik graag om me heen heb de eerste weken, zijn wel absoluut van harte welkom en weten dit ook (directe familie en hele goede vrienden). De rest mag mooi op het kraamfeest komen. Wat ik een voordeel vind is dat je de baby niet veel aan bezoek hoeft te geven. Ik vind dat namelijk niet fijn, maar ervaarde bij Milan dat mensen dat graag willen.
Hier dezelfde ervaring. Ik vond de kraamfeesten echt helemaal niks aan. Je mag je cadeautje afleveren, kunt wat te drinken krijgen en idd met een beetje geluk zie je de kleine + ouders ook nog heel even persoonlijk.... Ik vind het helemaal niks. Maar... het is maar net wat je zelf wil.
Dat ligt dan maar net aan de mensen waar je geweest bent. Hier was het dus een groot succes en was het super gezellig! Gewoon eigenlijk een verjaardag alleen dan om te vieren dat er een kleine geboren is!
Wij hebben zelf twee keer een kraamfeest meegemaakt van vrienden van ons, en eerlijk gezegd vond ik er helemaal niets aan. Eerst mochten we lang in de rij staan om de ouders te feliciteren, daarna gaven we een cadeautje waar we geen reactie op kregen omdat de cadeaus pas thuis zouden worden opengemaakt, het kindje zie je amper tot niet omdat er tig mensen omheen staan en tot slot moet je je zelf maar een beetje vermaken op zo'n middag. Kortom: niets voor mij. Ik vond het reuze meevallen met alle kraamvisite, dus ik zou het bij een eventueel tweede kindje precies zo doen.
Voor de mensen die het niet zo leuk vonden... ik denk dat dit ook afhankelijk is van waar je bent geweest. Ik ga het feestje gewoon in huis houden eigen omgeving. En zal ook iedereen te woord staan en aandacht geven. Iedereen zal ook gewoon de kleine zien. Maar ik denk dat het ook afhankelijk is van hoeveel mensen er komen. Als er 80 rondlopen ja dan zou ik ook nare gevoelens krijgen. Maar als het bij een gering aantal mensen blijven
Wij hebben zelf ook niet heel veel familie en vrienden. Wel meer kennissen. Dus dat maakt natuurlijk ook het verschil. En het zal inderdaad aan het kraamfeest op zich hebben gelegen. Wij kiezen er wel echt bewust voor om het niet te doen. Vind het gezelliger om een klein groepje te hebben en lekker wat te kletsen.
Wij hebben vandaag de keus gemaakt dat we een kraamfeest geven. Ik heb geen zin in wekenlang elke dag bezoek over de vloer. Een kraamfeest lijkt me nou juist gezellig. Er komen ongeveer 50 mensen. We geven het van 13.00 tot 17.00 dus tijd zat om de kleine en ons te zien!
hahahahahahaha! Wat een geweldig ding. Net alsof je een groot konijn hebt gekocht! Wat een onzin (ja sorry hoor) maar waarom niet gewoon in een wagen of bedje buiten. Ik weet dat ze een boel verzinnen maar dit slaat echt alles! (wil niemand beledigen maar waarom zou je zo'n ding kopen??)
Wij hebben om diverse redenen heel bewust gekozen voor kraamvisite. 1. Voorkomen van 'dubbele' visite, want iedereen vindt zichzelf belangrijk genoeg om ook voor het kraamfeest alvast op visite te komen behalve de mensen waarvan je het niet erg zou vinden 2. Stel dat je een pittige bevalling hebt, dan kan het lekkerder zijn om steeds 2-4 mensen per keer te hebben ipv zo'n grote happening in 1 keer (achteraf gezien maar goed ook, want ik had dat echt niet getrokken - heb echt wel 6-8 weken nodig gehad om weer echt fit te worden) 3. Kraamvisite is en blijft persoonlijker. Iemand vergeleek een kraamfeest met een verjaardag. Ik weet niet hoe verjaardagen bij jullie eruitzien, maar ik spreek op een verjaardag eigenlijk nooit de gastheer/vrouw, hoor... Mijn ervaring met kraamfeesten is dat die nog erger zijn, zelfs als voor de 'bediening' andere mensen zijn ingeschakeld. Dat was 't geloof ik wel Maar iig voor ons reden genoeg om geen kraamfeest te willen. EDIT: oh, ik vergeet nog een hele belangrijke! Als je het leuk vindt om mensen je kindje vast te laten houden (vond ik tot mijn verbazing namelijk wel leuk), kan dat op een kraamfeest eigenlijk gewoon niet ivm te druk, dus te veel hand-tot-hand. Met kraamvisite kan dat wel en kun je zelfs gewoon per keer beslissen of je 't wel of niet wilt (ik was kieskeurig, haha)
wij hebben heel lang getwijfeld, maar uiteindelijk niet gekozen voor een kraamfeest. Wij vonden het te onpersoonlijk en daarnaast voelen mensen zich verplicht, die misschien alleen een felicitatiekaartje sturen, om naar het feest te komen.. Dus gewoon kraamvisite gedaan, wel maar een beperkt aantal dagen per week en maar 1 dag in het weekend.. En wat blijkt achteraf, een hoop mensen die we een kaartje hebben gestuurd, zijn niet op kraamvisite geweest..
Wij hadden om het rustig te houden voor de andere kinderen, bij baby nummer 3 een kraamfeest gegeven, geweldig!! Achteraf had ik gewild dat ik het bij de andere 2 ook zo had gedaan. In de kraamweek natuurlijk wel de mensen thuis gehad, die dichtbij ons stonden en al die andere mensen lekker tegelijkertijd na 3 1/2 week. Wat mij betreft ideaal.
het is iets echt ouds mischien al wel voor oorlogs. vooral in het noorden word het erg veel gebruikt nog. (lutje potje)
ach als je zo'n ding koopt voor een kraamfeest kan je gelijk vragen of iemand een konijn wilt kopen voor je kan die erin als de baby eruit is
hier in iedergeval geen officieel kraamfeest, maar mijn man is over 3 weken jarig. Dus waarschijnlijk laten we wat ooms en tantes die toch altijd naar de verjaardag komen wel combineren
On topic hier kraamvisite ga niet zoveel geboortekaartjes meer versturen zag vorige keer mensen die ik nooit eerder had gezien
Haha das lullig ja als je ineens mensen ziet die je nooit eerder hebt gezien Hier valt het wel mee, vandaar hier kraamfeest
Ik ben nog nooit op een kraamfeest geweest, maar dat is niets voor ons. We hebben een grote familie ( van beide kanten ) en een hechte groep vrienden en bekenden. Ik vind het wel zo persoonlijk dat je iedereen de tijd en aandacht kan geven. Daarbij komen veel mensen ook van ver. En wanneer mensen bellen voor een afspraak en het komt niet uit, maken we een andere afspraak. Net zo makkelijk
Denk dat het ook ligt aan of je een grote groep mensen hebt die je graag 'heel snel' al bij de baby wilt laten. Dat valt hier wel mee. Wij hebben een hechte groep vrienden& bekenden en een hechte familieband met de familie. Dus dan is zo'n kraamfeest hier uitermate geschikt.
Nou, ik denk dat het heel onaardig klinkt en ik voel me eigen een beetje stom dat ik de enige ben die er zo over denkt, maar mij kan het dus echt vrij weinig schelen als mensen vinden dat ze ons of de baby niet de hele tijd kunnen zien/spreken.. Het lijkt mij belangrijker dat het voor ons en de baby prettig is, zo kort na een bevalling en zoiets bijzonders komen wij toch op de 1e plaats, de kraamvisitie toch niet.. De belangrijkste mensen zoals opa's en oma's/broertjes en zusjes die komen toch de eerste dagen al.