Hier word de baby straks door niemand buiten mijn gezin om vast gehouden en er komt ook zeker geen kraamvisite binnen. Heb mezelf niet voor niks al die weken opgesloten en hoef zelf ook niet ziek te worden vlak na de bevalling of natuurlijk 1 van de kinderen.
Ik zou het dan ook niet doen als ze overal ineens naartoe gaan. In ons geval zijn de ouders al "oud" en erg voorzichtig en is het eerder andersom dat ik niet wil dat ze het bij ons oplopen omdat dochter nu wel naar psz gaat.
Het lastige is ook dat mijn ouders op onze kinderen passen tijdens de bevalling... we hebben niemand anders helaas
Ja hier ook, ik snap ook heel goed je gevoel. Het enige is dat ze bij ons in ieder geval de baby niet mag vasthouden ongeacht of ze op de oudste heeft gepast ja of nee. Ik denk dat het belangrijk is dat je doet waar jullie je goed bij voelen en niet wat anderen willen. Het is een lastige tijd en daarom zou ik mijn gevoel volgen dat geeft nog enige houvast.
Zeker als ze zelf het gevaar niet inzien zijn ze naar mijn idee het grootste gevaar voor zichzelf d’n hun omgeving. Ik zou ze op afstand houden, dus baby niet vasthouden.
Hoezo dan? Er mag er 1 vast persoon komen als de KV er is, dan kan de andere toch komen als de KV weg is?
Ja dat is hier ook zo. Wij hebben mensen dichtbij huis als back up voor als mijn bevalling begint. Maar zij zijn volgend weekend allebei op vakantie (eigen accomodatie). Dus mijn dochter gaat volgende week bij mijn ouders logeren. Ik word dan ook gestript dus als kans dat de kleine dan geboren wordt. Mijn ouders wonen een uur rijden dus onze oudste moet daar wel logeren. Qua kraambezoek doen wij de eerste week alleen ouders en broers/zussen op afstand. En dan uiteraard buiten de tijden van de kraamzorg en maar een heel kort bezoek. En alleen als ze geen klachten hebben. Vasthouden weet ik nog niet. Misschien met eerst goed handen wassen en dan de baby vasthouden in een grote hydrofieldoek die ze daarna zelf in de wasmachine gooien.
Ik dacht dat ik de enige was.. Ik heb nu al een hekel aan het woord raambezoek. Overigens zou ik het ook vet ongemakkelijk vinden om raambezoek te "ontvangen".
Helemaal mee eens! Wij hebben één keer raambezoek gehad van onze buren, en toen vond ik het ook gelijk klaar familie en vrienden FaceTimen inderdaad. Opa’s en oma’s wel vanaf het begin gewoon toegestaan en haar vast laten houden (uiteraard alleen klachtenvrij en vaak handen wassen). En een paar dagen geleden eindelijk bij mijn oma in de tuin kunnen zitten, zodat ze haar van een klein afstandje kon bekijken (oma wilde zelf de baby niet vasthouden). En verder niets geen kraambezoek. Bij ons mocht er trouwens geen bezoek komen tijdens de kraamzorg periode, ook niet als de kraamzorg weg was. Maar dat was dus in het begin van de lockdown periode (baby is bijna 2 maanden nu).