Kraamvisite tips

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Ntje, 4 dec 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ntje

Ntje Fanatiek lid

11 nov 2012
    3.720
    90
    48
    Almere
    Ik ben vandaag tante geworden van een lief klein nichtje:D

Superleuk natuurlijk en ik wil graag iets voor m'n zusje en zwager doen om de kraamtijd wat aangenamer/relaxter te maken.

Maar ik heb zelf nooit echt een normale kraamtijd gehad dus ik heb niet echt een idee waar ik ze een plezier mee doe.

Wat vonden jullie heel erg fijn om qua hulp/spullen ed. Te krijgen?

Ik zat zelf te denken om wat boodschappen te halen voor ze en wat maaltijden te koken die ze dan alleen nog maar even op te warmen.

Verder ze natuurlijk zo goed mogelijk met rust laten maar dat had ik zelf ook;).

Welke tips hebben jullie nog verder?

2. Manoya

Manoya Niet meer actief

Bij ons is het wel vrij gebruikelijk dat er vriendinnen/tantes/zussen iets bereiden en meenemen. Zo kreeg ik elke dag wel wat, erg fijn.
    Ik zou een lekkere linzensoep maken (veel ijzer) en wat lekkers ofzo.
    Verder bracht mijn moeder een tas vol boodschappen, ook erg fijn.

Spullen die ik verder leuk vond om te krijgen: alles, vooral kleren maar dat is natuurlijk heel persoonlijk.

3. Manoya

Manoya Niet meer actief

Ohja en het belangrijkste: gefeliciteerd!

4. ikkie97

ikkie97 VIP lid

7 mei 2011
    10.910
    3.935
    113
    Misschien even vragen waar ze behoefte aan hebben?
    Het is wel goed bedoeld om boodschappen te doen, maar dat hebben ze wellicht zelf ook al gedaan.. Zou dat wel even overleggen. Maar je kunt natuurlijk aanbieden om het te doen, evenals eten etc

5. Manoya

Manoya Niet meer actief

Nah, helemaal niet mee eens eigenlijk.
    Boodschappen is toch altijd fijn en handig (lekkere dingen, lang houdbaar producten, wat fruit etc)

Als iemand aan mij vraagt zal ik boodschappen doen zeg ik sowieso nee uit schaamte, ook al zou ik het op prijs stellen.. natuurlijk is iedereen anders.

6. ukkie1985

ukkie1985 VIP lid

27 mrt 2012
    6.134
    1
    0
    Ik weet niet of je ze goed genoeg kent dat je eventuele dieet/allergie wensen kent? Zoja dan zou ik lekker een ovenschotel/soep/lasagne oid maken. Kunnen ze meteen opeten of even in de vriezer doen als ze toevallig al eten hebben voor die dag.
    Ken je de wensen niet dan even bellen/appen of ze het goed vinden als je dat mee brengt. Meestal zijn ze daar wel erg blij mee toch? Ik vond het in ieder geval erg lief!

7. tuc

tuc Niet meer actief

vragen is sowieso een optie, en net als een lekkere fruitmand ofzo meenemen dat is al heel leuk. Puur al het feit dat er aan je gedacht wordt.

enne gefeliciteerd!

8. Ntje

Ntje Fanatiek lid

11 nov 2012
    3.720
    90
    48
    Almere
    Het is m'n eigen zusje dus ik weet idd wat ze lekker vindt:).

Heb iig een pan met pasta gemaakt dan kunnen ze zelf kijken of ze het willen eten of niet en de boodschappen die doe ik uiteraard in overleg.

9. hankele

hankele Actief lid

17 dec 2013
    114
    0
    0
    NULL
    NULL
    Inderdaad eten of boodschappen meebrengen of aanbieden om te helpen schoonmaken als de kraamhulp weg is. Als de baby overdag niet zo best slaapt kun je aanbieden om even op te passen zodat moeder even rustig kan slapen (als de kraamzorg is gestopt). Dat zijn praktische zaken waar ik veel aan had/heb.

10. Celika

Celika Fanatiek lid

15 jul 2013
    1.893
    381
    83
    Vrouw
    Dicht bij de zee
    Boodschappen en alvast eten meenemen vind ik wel een goed idee, mij had je er super blij mee gemaakt!
    Ik had amper tijd om te koken was gewoon zo moe en man had helaas geen vrij.

11. nathalie2012

nathalie2012 Fanatiek lid

5 okt 2012
    1.581
    0
    0
    Boodschappen doen is lief, maar pas op met wat je koopt. Misschien hebben ze al voldoende voorraad en versproducten. Koken is ook super lief.

Wat ik zelf miste was de hulp in het huishouden. Ik had een keizersnede gehad en mocht de eerste 6 weken weinig doen. Natuurlijk was ik eigenwijs en stond ik na een paar weken met de stofzuiger in handen en dat heb ik geweten. Manlief moest vrij snel weer aan het werk en iedereen werkt om ons heen dus weinig hulp gehad verder.

Misschien een idee om ze daar mee te helpen?
    En je kan ook altijd vragen waar ze blij mee zouden zijn ;)

12. Superjollie

Superjollie Fanatiek lid

13 feb 2011
    1.821
    72
    48
    Groningen
    Gefeliciteerd!

Is je nieuwe babynichtje het eerste kindje van je zus? Mijn broer nam afgelopen zomer onze oudste zoon wel eens mee op een leuk uitstapje, omdat wij daar nog niet aan toe kwamen.

En ik werd zelf heel blij van de lekkere, zelfgemaakte fruitsalade die de kraamhulp maakte.

Mijn moeder nam onze jongste zoon vaak even mee voor een wandeling, dan kon ik lekker in bad of even rusten. Maar aangezien je nichtje vandaag geboren is, zal dat nog niet kunnen.

Ook heel fijn: mijn moeder verschoonde onze bedden wel eens voor ons! Dat vond ik fysiek best een zware klus.

13. Vie87

Vie87 Fanatiek lid

17 sep 2012
    2.802
    1.646
    113
    Inderdaad eten maken! En oppassen zodat de moeder/vader even kan slapen!

14. Edith1987

Edith1987 Fanatiek lid

22 jun 2013
    1.507
    202
    63
    Vrouw
    Zeeland
    Wat een lieve tante ben jij Nichelle :) Gefeliciteerd hoor!

Het is al genoemd, maar ik vond boodschappen en hulp in de huishouding heel fijn. Als je de mama nog wilt verwennen, zou je voor wat verzorgingsproductjes kunnen kiezen. Ik vond het heerlijk om na een lange nacht lekker even te douchen, cremepje op, etc. En tante kan dan mooi even op het kindje passen ;)

15. Ntje

Ntje Fanatiek lid

11 nov 2012
    3.720
    90
    48
    Almere
    Ja het idee is om zo lang ze zich nog niet fit voelt ik 2x per week kom helpen met schoonmaken (die dagen heb ik mijn handen vrij van m'n eigen dochter)

Ze zijn de types van iedere dag boodschappen doen dus het was idd hard nodig om even wat te halen (kraamzorg had ook al boodschappen gedaan en toen ik het vroeg hadden ze nog meer nodig).

Haar vriend moet ook snel weer aan het werk (maandag weer) en ik ben momenteel werkzoekend dus ik probeer haar waar ik kan zo veel mogelijk te helpen/ondersteunen.

Even oppassen/wandelen met de kleine zal vast wel komen zodra de kraamhulp weg is en haar vriend weer werken.

Er wordt tot maandag iig iedere dag voor ze gekookt :p.

Bedankt voor alle tips!

16. Blaadje

Blaadje Fanatiek lid

1 feb 2011
    1.748
    223
    63
    Tijdens de kraamweek was ik erg blij met:
    Boodschappen doen / eten klaar maken
    Als de kraamhulp weg was dat er dan weer iemand was ( mijn man werkte gewoon )

Na de kraamweek:
    Dat iemand de was/ strijk meeneemt
    Af en toe wat eten om de deur doet
    Helpen schoonmaken zoals stofzuigen, dweilen, afstoffen etc.

Deel Deze Pagina