Kraamvisite: tot wanneer?

Discussie in 'Kraamtijd' gestart door pietje1987, 25 sep 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. pietje1987

    pietje1987 Niet meer actief

    Tot wanneer vinden jullie dat je kraamvisite ‘moet’ ontvangen?

    Ik wil het eigenlijk nog maximaal 2 of 3 weken doen, alle belangrijke mensen zijn toch al geweest:)
     
  2. jolien 1986

    jolien 1986 Niet meer actief

    Wat jij wil, ik heb bijvoorbeeld mijn collega's later laten komen onze dochter was enorm overprikkeld en van slag van haar ziekenhuis avontuur Vond het fijner om juist later mensen te ontvangen.

    Jij en je partner kunnen gewoon helemaal zelf beslissen :)
     
  3. Bubblez

    Bubblez Niet meer actief

    Ik heb vier maaand aangehouden. Daarna vond ik dat je "te laat" was.
     
  4. pietje1987

    pietje1987 Niet meer actief

    Ik vind eigenlijk na 4 weken al ‘te laat’:p

    Realistisch dacht ik aan een maand of tweeo_O
     
  5. Bubblez

    Bubblez Niet meer actief


    Persoonlijk vond ik twee maand ook al genoeg. Maar ik ben nogal een bitch dus toen mensen begonmen te janken dat dat wel heel kort was, heb ik over mn hart gestreken en dr vier maand van gemaakt :p

    Dit keer zie ik t wel. Als mensen er amper aandacht aan besteden en na twee of drie maand pas langs willen komen ga ik daar ook geen moeite meer voor doen.
     
  6. pietje1987

    pietje1987 Niet meer actief

    Hier ook zo een kreng:p maar ik vind kraamvisite zo raar; opeens willen er allemaal mensen op visite komen die normaal nooit bij je thuis komen (denk ooms en tantes etc).

    Ik zeg ook heel makkelijk mensen af:roflmao:
     
  7. Riverdale87

    Riverdale87 Fanatiek lid

    15 okt 2017
    4.151
    4.681
    113
    Vrouw
    Maand of 2? Ik had er heel snel al schoon genoeg van. Steeds hetzelfde verhaal, steeds dezelfde vragen en 9 van 10x kreeg ik er een bevallingsverhaal gratis bij. Ik zit sterk te denken aan een kraamfeest.
     
    qwerty123 en pietje1987 vinden dit leuk.
  8. Bubblez

    Bubblez Niet meer actief


    Ja zoveel mensen die je nooit ziet en ineens willen komen. Die komen dr hier ook niet in, als je normaal ook niet komt hoeft t dan ook niet. Alsof ik niks beters te doen heb zeg.

    Kraamvisite ben ik ook best "streng" in. Max 2 per week op een avond. Overdag is mn man weg, dus geen visite behalve mensen die zelf dingen doen ipv bedient willen worden (dus oma en beste vriendin enzo mogen komen :p)
    De baby ligt bij papa of mama of in de box. Niet bij een ander.
    Na een uur kun je vertrekken. Dan is mijn pijp leeg.
    Onverwacht bezoek is niet welkom. Ik kan daar normaal al niet tegen, laat staan middenin zo'n drukke periode.

    @Riverdale87 ik wou dat ook. Opperde het laatst. Werd volledig afgebrand door mn man. Helaas. :( lijkt me ideaal.
     
  9. pietje1987

    pietje1987 Niet meer actief

    @Riverdale87 wij hebben ook een kraamfeest overwogen, maar als gast vind ik dat zo ontzettend stom! Vaak kun je de baby niet eens even goed bewonderen (laat staan vast houden).

    Kraamvisite mag hier normaal gesproken de baby vast houden/flesje geven etc. Tenzij baby slaapt natuurlijk of er wat anders is.

    @Bubblez ik heb juist doordeweeks regelmatig overdag wat kraamvisite zoals collega’s of vriendinnen. Zeker op de dagen dat onze oudste op de opvang of bij opa en oma is. Voor haar is het fijn dat er niet te veel onbekende mensen op bezoek zijn.
    In de praktijk hebben we 2 of 3 bezoekjes per week, uitgezonderd opa’s, oma’s en broers/zussen. Maar die zijn zo vertrouwd dat ze juist een enorme hulp zijn en dan ook zeer welkom:)
     
    Bubblez vindt dit leuk.
  10. Riverdale87

    Riverdale87 Fanatiek lid

    15 okt 2017
    4.151
    4.681
    113
    Vrouw
    @pietje1987 ik ben niet zo vrijgevig hoor. Niet eens iedereen heeft hem vast gehad :roflmao:

    Ik ben er als gast nog nooit geweest maar dat is ook het enige punt wat me tegenhoud. Toch een tikkeltje onpersoonlijk
     
  11. pietje1987

    pietje1987 Niet meer actief

    Niet iedereen heeft hem vast gehad, maar dat kwam dan omdat hij lekker lag te slapen (never wake a sleeping baby:p).

    Ik denk dat we nog twee/drie weken doen en er dan mee stoppen... wel mooi geweest!
     
  12. Shakes

    Shakes VIP lid

    2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Nooit over nagedacht dat daar een limiet op zit. Ik ga ook wel eens na vier maand op babybezoek. Mag dat niet? Of gaat het enkel om het gebruik van de term kraamvisite?
     
    Phloxie en Elinetjeee vinden dit leuk.
  13. pietje1987

    pietje1987 Niet meer actief

    Ik vind zelf dat als er in die vier maanden geen moment is geweest dat je op babybezoek/kraamvisite kon gaan, dan heb ik je dus al ruim vier maanden niet gezien en vraag ik mij af wat de meerwaarde van je bezoekje nog is:)
    Ik wil zelf graag ons gewone leven weer terug en meer met onze naasten afspreken i.p.v. kraamvisite ontvangen :p
     
    Riverdale87 vindt dit leuk.
  14. LSQ

    LSQ Niet meer actief

    Voor mij hetzelfde ongeveer. Het eerste bezoek van die persoon nadat de baby is geboren, is voor mij een soort kraambezoek. Meerwaarde is denk ik gewoon die persoon weer een keer zien. Soms komt het eerder gewoon niet uit en dat vind ik prima. Kraambezoek hoeft voor mij ook niet altijd hetzelfde te zijn op dezelfde locatie.
     
  15. Shakes

    Shakes VIP lid

    2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Goh. Ik heb heel veel vrienden van universiteit, eerdere jobs etc die ik nog een keer per jaar zie bijvoorbeeld. Dan voel ik me niet goed geplaatst om daar na een week al binnen te vallen, die mensen hebben wel betere dingen te doen dan mij entertainen. Wij spreken dan met de hele groep af om op een later moment allemaal samen te gaan. Baby bewonderen en meteen ook een gezellige namiddag samen.

    Ik wist niet dat mensen zich daaraan stoorden.

    Heb jij overigens alleen maar vrienden of kennissen die je minstens elke vier maand ziet? Hier toch genoeg die ik één keer per jaar of nog minder vaak zie...
     
    peque en tuc vinden dit leuk.
  16. pietje1987

    pietje1987 Niet meer actief

    @Shakes de meeste mensen zie ik inderdaad wel vaker:) ik zou dit ook geen vrienden noemen overigens, maar dat is gewoon een verschil in definitie

    Maar zoals bij jou klinkt gewoon als een reuze gezellige middag waarbij je toevallig ook de baby even kunt bewonderen:) dat noem ik ook niet per se kraamvisite
     
    Shakes vindt dit leuk.
  17. podiki25

    podiki25 Fanatiek lid

    18 mei 2012
    3.897
    124
    63
    Tandheelkunde
    Barcelona
    Ik ontving gewoon mensen wanneer het hen paste. Ik heb visite ontvangen tot maanden na de geboorte. Omdat sommigen op honderden kilometers wonen of zelfs in een ander land.
    Maar de directe omgeving tot een maand na geboorte denk ik. Zeker niet iedereen in de eerste 2 weken.
     
    peque vindt dit leuk.
  18. Elinetjeee

    Elinetjeee Niet meer actief

    Dat dacht ik ook. Meestal wacht ik uit beleefdheid een paar weken om het gezinnetje wat rust te gunnen en omdat toch eerst de directe familie mag. Ik dacht juist dat ik eerder een grens zou trekken vanaf wanneer ipv tot wanneer. Mag er dan ook niemand meer bij je op de koffie na die paar weken? Is toch ook gezellig. Lijkt mij ook juist wel erg lekker als iedereen een beetje verspreid komt. Anders continu volk over de vloer lijkt mij erge vervelend
     
    peque vindt dit leuk.
  19. pietje1987

    pietje1987 Niet meer actief

    @podiki25 mensen die zo ver weg wonen vind ik wel een uitzondering hoor :)

    @Elinetjeee ik wil juist graag met onze naasten en beste vrienden weer gewoon normaal koffie drinken/de deur uit/naar het bos etc i.p.v. de zoveelste oom/tante te ontvangen:roflmao:
    Hier was de eerste week voor de naaste familie en de vrienden die we echt heel veel zien (toch wel om de week) en daarna ‘gewone’ kraamvisite. Onze ouders kwamen op dag 1 (en de rest van de week;)), broers en zussen op dag 2, 3 en 4. Maar dat vind ik ook bijna geen kraamvisite, want die namen eten mee, ruimden de vaatwasser uit, speelden met onze oudste etc.
    Nu moet ik wel zeggen dat bijna iedereen dichtbij woont, dat scheelt waarschijnlijk ook.
     
  20. Elinetjeee

    Elinetjeee Niet meer actief

    Maar als je weg wilt gaan dan zeg je toch gewoon dat je op die dag niet kan. Vind het ook beetje gek als je nu zegt dat ze helemaal niet meer welkom zijn om je kleintje te bewonderen. Ze tonen juist interesse en naar mijn idee is dat juist lief. Heb je van tevoren aangegeven dat ze in de 1e weken moeten komen of niet?want ze kunnen ook juist uit beleefdheid nog even wachten met je benaderen. Ik zou bij sommige mensen ook vooral een eindtijd benoemen en dan max 1.5uur ervoor uittrekken. Dan zijn ze ook zo weer weg
     

Deel Deze Pagina