Kraamvisite: tot wanneer?

Discussion in 'Kraamtijd' started by pietje1987, Sep 25, 2018.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. itakepictures

itakepictures Niet meer actief

Heerlijk juist als mensen pas na 2 maanden komen. Ik had bij beide kinderen de eerste weken met huiluurtjes, clusteren, moemoemoe en rondvliegende hormonen echt ZO GEEN ZIN in kraambezoek. Een krijsende baby met krampjes proberen te troosten terwijl er bezoek zat, of de hele avond een clusterende baby aan je borst... Ouders en boers/zussen waren welkom hoor, maar de rest mocht van mij allemaal later komen. Collega's van mn man kwamen ook allemaal pas na een maand of 4-5, was alleen maar leuk. Want de baby was wat langer wakker en ze konden lekker met de baby spelen :)

2. Shakes

Shakes VIP lid

Apr 2, 2013
    14,132
    5,874
    113
    Female
    Vlaanderen
    Maar wat is dan precies het verschil tussen kraamvisite en bezoek? Val je dan gewoon over de naam?

3. Hopsatee

Hopsatee Niet meer actief

#43 Hopsatee, Oct 1, 2018
    Last edited by a moderator: Oct 1, 2018
    Ja in dit geval ja. Kom je toch gewoon gezellig op bezoek.

Maar het was niet zo serieus mijn reactie hoor. Het schoot me te binnen dat ik dus bij 6 maanden iemand nog op “kraambezoek” had. Dus qua periode nou blijkbaar eindeloos maar zie ik het niet meer als kraambezoek. Tegen die tijd had ik gewoon een kruipend kind. Konden ze ook niet meer leuk vasthouden en hij ging zelfs gewoon om 19.00 al naar bed.

Ik moet wel zeggen dat dit niet zoals in jouw voorbeeld om een groep vriendinnen ging bij 4 maanden. Zoals jij dat schetst gebeurd hier ook en dat is prima. Maar ik denk dat 6 maanden toch wel beetje maximaal is toch. Anders kun je ze bijna gaan uitnodigen op de eerste verjaardag :p

Share This Page